Cuma, Kasım 16, 2007

BİR KIŞ KLASİĞİ “TAHİN-PEKMEZ” VE BİR DENEME DAHA


Daha önce çok defalar yapmayı ve yemeyi en çok sevdiğim hamur işinin kek olduğundan bahsetmiştim. Bizim evde en çok benim klasik kekim (tarçın-ceviz-üzümlü) sevildiği için benden hep bu çeşidi isterler. Bense oldukça uzun zamandır hep aynı çeşidi yapmaktan sıkıldığım için bir süredir acaba nasıl değişik bir kek yaparım diye düşünüp duruyordum. Geçenlerde evde birer koca kavanoz tahin ve pekmezin olduğunu görünce aklıma parlak bir fikir geldi. Bizim evde, kış aylarında canımız tatlı çektiği zaman lezzetli ve doğal bir seçenek olduğu için tercih ettiğimiz “tahin-pekmez” karışımını kekimde kullanmaya karar verdim. Herkesin evinde hazırlanan bu pratik tatlının kekime vereceği tadı hayal ettim önce, sonra da hemen harekete geçtim:).
Göz kararı bir kase kadar tahin pekmez karışımı yaptım. Bunda belirleyici faktör damak tadı. Ne kadar tatlı ve yoğun sevdiğinize bağlı olarak karışımınıza o derecede pekmez eklemeniz gerekecek. Ben keklerimi çok tatlı yapmadığım için tadı dengelemek açısından pekmezi bol bir karışım yaptım.
Sonuçta kafamda canlandıramadığım derecede güzel bir lezzet elde ettim. Öyle ki abim bu kekin benim yaptığım keklerin en güzeli olduğunu söyledi. Yengem de anneme “Aslı kekin tarifini internete koydu mu?” diye sormuş:). Artık tarifi buraya yazmamın zamanının geldiğini anladım:).
Tahin-pekmez karışımını bir de böyle denemelisiniz mutlaka. Her dilimde yumuşak, hafif akışkan bir tahin-pekmez tabakası olması, kekin dışında tahine ithafen yapışmış susam taneleri yiyenlerin ikinci dilimi istemelerinin en önemli sebebiydi sanırım:).

Buyrun tarifi:

TAHİN-PEKMEZLİ KEK

Malzemeleri:
4 adet yumurta
yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
2,5-3 su bardağı un (ben yine tam buğday unu kullandım)1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 büyük kase tahin-pekmez karışımı
üzeri için: bolca susam

Yapılışı:
Öncelikle yumurtalarla şekeri, şeker eriyene kadar iyice çırpıyoruz. Daha sonra yağı, sütü, unu, vanilyayı, kabartma tozunu ve cevizi ekleyip iyice karıştırıyoruz. Diğer tarafta kek kalıbımızı yağlayıp her tarafına susam serpiyoruz (fotoğrafta görüldüğü gibi) ve kek karışımımızı kalıba boşaltıyoruz. Tahin-pekmezi bir kaşık yardımıyla kekin üzerine parça parça bırakıyoruz. Önceden ısıtılmış fırında, 175Cº’de 40-45 dakika kadar pişiriyoruz.

Herkese afiyet olsun. Güzel bir haftasonu diliyorum:)).

Etiketler: ,

37 Comments:

At 16 Kasım 2007 09:54, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Ne iyi düşünmüşsün tahin pekmezli kek yapmakla. Değişik bir kek alternatifi oldu bizlere de. Ellerine sağlık sevgiyle

 
At 16 Kasım 2007 14:33, Blogger meleginmarifetleri said...

selam ben melek ellerine sağlık kekin harika olmuş tam bir enerji deposu lezzetininde muhteşem olduğunu düşünüyorum tariflerin çok güzel bende bekelrim hoşçakal

 
At 17 Kasım 2007 00:32, Blogger butterfly said...

Ayselcim çok teşekkürler:). Gerçekten de insan bir süre sonra farklı tarifler denemek istiyor. Umarım sen de dener ve beğenirsin.
Sevgiler:).
aslı

 
At 17 Kasım 2007 00:34, Blogger butterfly said...

Selamlar Melek,
Evet bu kek kesinlikle bir enerji deposu oldu. Özellikle çocuklar için çok besleyici bir alternatif.
Ziyaretin için teşekkürler, görüşmek üzere.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 17 Kasım 2007 04:17, Blogger Unknown said...

Wallaha simdi ekledim favorilerime.Benim alakam olmasada evde kek sever bir es var:)ona denemek gerek kesin.Ellerine saglik canim.Operim.

 
At 17 Kasım 2007 04:19, Blogger Unknown said...

Ay ay kacirmisim...Nice mutlu yillara guzel kelebek.Umarim nice uzun yillar ucarsin aramizda.:)

 
At 17 Kasım 2007 04:21, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Nefis gorunuyor, pekmez bulunca denemeli.
Ellerine sgalik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

 
At 18 Kasım 2007 01:06, Blogger butterfly said...

Gülenaycım çok teşekkür ederim; hem kek hakkındaki yorumun hem de 1. yıl dileklerin için:).
Ben de uzun uzuuun yıllar hep beraber olmamızı diliyorum.
Sevgilerimle:)).
aslı

 
At 18 Kasım 2007 01:07, Blogger butterfly said...

Aybikecim umarım pekmez bulur, dener ve keki seversin tatlım.
Çok teşekkürler yorumların için:).
Çok öpüyorum..
aslı

 
At 19 Kasım 2007 19:44, Blogger Naile said...

Aslıcığım tahin pekmez ikilisi benim de çok sevdiğim bir ikili. Keke de eminim çok yakışmıştır.

 
At 19 Kasım 2007 21:50, Blogger butterfly said...

Nailecim, kim bulmuşsa çok iyi yapmış bu ikiliyi birleştirmeyi:).
Yorumun için teşekkürler canım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 20 Kasım 2007 13:32, Anonymous Adsız said...

Canım Aslı, ne enfes bir kek bu böyle.. Bir kere pofidik pofidi ..

İkincisi müthiş lezzetli görünüyor dilim.. Vallahi canım çekti. Şöyle çay yanına bir dilim ne de güzel olur değil mi .. :)

Ellerine sağlık.

Bu sırada menekşeler ne güze açmış öyle :) Nazar değmesin :)

Sıcacık sevgiler hayatım

 
At 20 Kasım 2007 14:00, Blogger butterfly said...

Zerrincim şirin mi şirin yorumun için teşekkürler:).
Bu kek kendini alamadı öyle puf puf kabardı gerçekten, fırın penceresinden izlemek büyük zevkti:).
Menekşemiz de arkada poz verdi ama bak dikkatinden kaçmamış:).
Çoook öpüyorum ben de seni canım Zerrincim;).
aslı

 
At 20 Kasım 2007 15:53, Blogger inci said...

harika bir tarif ...elinize sağlık:)

 
At 20 Kasım 2007 17:00, Blogger butterfly said...

Çok teşekkürler İnci:).
Sevgiler..
aslı

 
At 20 Kasım 2007 17:05, Blogger Hesna said...

çok iştah açıcı görünüyor eline sağlık.çokta güzel kabarmış.

 
At 20 Kasım 2007 18:45, Anonymous Adsız said...

şu susamlı dilimin kenarı var ya biaz ıslak ve ms gibi görünen işte bayıldım ben yaaa
ellerine sağlık

 
At 20 Kasım 2007 23:44, Blogger butterfly said...

Hesnacım güzel kelimelerin için teşekkürler:).
Çok öpüyorum.
aslı

 
At 20 Kasım 2007 23:55, Blogger butterfly said...

Yeşimcim çok teşekkürler yazdıkların için:).
O anlattığın kısım var ya tam da bahsettiğin gibi hafif ıslak ve daha yoğun, bu kekin can alıcı noktası orası:).
Öpücükler, sevgiler..
aslı

 
At 21 Kasım 2007 00:49, Anonymous Adsız said...

CANIM ELLERINE SAGLIK
KEK MUHTESEM GORUNUYOR
EMINIM TADI DA BIR OKADAR MUHTESEMDIR

www.yenitadlar.blogcu.com

 
At 21 Kasım 2007 10:22, Blogger butterfly said...

Nurcancım ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Kasım 2007 22:51, Blogger Tuba said...

Asli'cigim, tahin ve pekmezi birbirine ben de cok yakistiririm. Ellerine saglik, nefis bir kek goruntusu olmus, eminim tadi da oyledir. Sevgiyle

 
At 22 Kasım 2007 00:26, Blogger butterfly said...

Tubacım tahin pekmez ikilisi pek hoş bir çift gerçekten de, benim kekimle de çok iyi arkadaş oldular:).
Yazdıkların için çok teşekkürler tatlım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 22 Kasım 2007 15:01, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslı'cığım merhabalar uzun bır aradan sonra buralardayım kek nefıs gorunuyo ellerine sağlık.sevgılerimle

 
At 22 Kasım 2007 15:32, Blogger Tijen said...

Harika fikir! Ben de nicedir tahinli kurabiye yapacağım, bir türlü becerip yapamadım.

 
At 22 Kasım 2007 15:53, Blogger butterfly said...

Özaycım hoşgeldin:), özletmiştin kendini.
Yazdıkların için teşekkürler canım.
Sevgilerimle.
aslı

 
At 22 Kasım 2007 15:58, Blogger butterfly said...

Tijencim tahin hamurişlerine çok yakışıyor gerçekten de. Valla senin o hamarat ellerinde çıkacak tahinli kurabiye de süper olacaktır:).
Sevgiler:))..
aslı

 
At 22 Kasım 2007 16:09, Blogger munevver said...

İşte yemek tarifleri böyle çıkıyor. Önce hayal etmeli, sonra denemeli.
Afiyet olsun hepinize.

Bu arada gecikmeli olarak, günlüğünün 1.yaşı kutlu olsun. Güzel tariflerinle, nice yıllara.

Sevgiyle,
Nane Limon.

 
At 22 Kasım 2007 19:52, Blogger Yaren said...

Cok cok lezziz görünüyor.Ellerine saglik canim,harika .

 
At 23 Kasım 2007 00:23, Blogger Melek* said...

canım yaa merakımı bağışla pekmezli denemen güzl oldumu gerçekten yani çocukların hoşuna gidecek tarzdaysa çocuğuma denemek isterim siten çok güzel görüşmek üzere kekin görüntüsü çok hoş

 
At 23 Kasım 2007 00:49, Blogger NİRVANA said...

bu kek süper olmuş ellerine sağlık...gerçekten enerji deposu ve kış günlerinde insanın içini ısıtacak türden...veee nice yıllara darısı başımaa...
http://mutfakdoktoru.blogspot.com

 
At 23 Kasım 2007 14:59, Blogger butterfly said...

Münevvercim zaten mutfakta en çok sevdiğim şey de bu; hayal etmek ve onu somut hale getirmek. Bunun dışında bir de yaptığım şeyler beğeni aldığında benden mutlusu olmuyor:).
Güzel dileklerin için de çok teşekkür ederim. Nice yıllar hep beraber olalım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 23 Kasım 2007 15:01, Blogger butterfly said...

Yarencim çok teşekkür ederim, bunlar ne güzel kelimeler böyle:).
Sevgilerimlee:).
aslı

 
At 23 Kasım 2007 15:08, Blogger butterfly said...

Melek tahin ve pekmez birleşince kekte şaşırtıcı, hoş bir lezzet yarattı. Bence mutlaka dene çünkü çocukların da seveceğine eminim. Hem böylece çok besleyici bu iki malzemeyi kek kılığında yedirmiş olursun:).
Umarım memnun kalırsın sonuçtan, beni haberdar et olur mu:)?
Sevgileeer..
aslı

 
At 23 Kasım 2007 15:32, Blogger butterfly said...

Selamlar mutfak doktoru, blogumu ziyaretin ve yorumun için teşekkürler:).
Daha nice yıllar beraber olmak dileğiyle..Darısı senin başına:).
sevgiler.
aslı

 
At 23 Kasım 2007 20:17, Blogger hatice said...

Sevgili Aslı, tahin pekmez birbirine çok yakışıyor, kek hali ise mükemmel gözüküyor, ellerine sağlık..sevgiler

 
At 24 Kasım 2007 10:14, Blogger butterfly said...

Çok teşekkür ederim Haticecim:).
Sevgiler.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home