Salı, Kasım 06, 2007

CEVİZLİ-LORLU KURABİYE


Geçenlerde evde lor yapma denemesinde bulundum. Sonuçtan özellikle annem ve ben çok memnunduk, kahvaltıda da bol bol yedik. Babam, lor peyniri tuzsuz olduğundan kahvaltıda yemeyi pek tercih etmedi. Ama ben ne yaptım ne ettim peynirimi ona bir şekilde yedirmeyi başardım, hem de “oo bu müthiş olmuş” yorumlarıyla:). Nasıl mı? Cevizli-Lorlu Kurabiye şeklinde:).

Daha önce lorun kurabiyeye çok yakıştığını duymuştum ama denemeyi hiç düşünmemiştim, demek ki bunun için loru benim yapmam lazımmış. Tarifinde benim genel yaptığım kurabiye hamuru malzemelerini kullandım, yalnız yağını daha az tuttum çünkü gerekli kıvamı lorun vereceğini düşündüm. Gerçekten de öyle oldu, puf puf kabaran yumuşacık kurabiyelerim oldu:).
Kurabiyede dışardan satın alabileceğiniz tatlı loru kullanabileceğiniz gibi siz de benim gibi kendi lorunuzu yapıp onu kullanabilirsiniz. Bana loru nasıl yapacağımı annem anlattı, o kadar basit ki; bunun için tek yapmanız gereken sütü limon suyu ile kestirmek. Annem bana tam bir ölçü vermedi ama ben 2 kilo süte yarım çay bardağından biraz az limon suyu kullandım. Sütü ocakta iyice ısıttım, kaynamadan hemen önce içine limon suyunu döktüm ve kaynattım. Zaten süt kesilip, lor olarak hemen alta çöküyor. Bütün çökelme bitince ocağın altını kapatıp o şekilde soğumaya bırakıyoruz. Sonra ben ince bir tel süzgeçte lorun suyunu iyice süzdürdüm ve lorum hazırdı. Bu peynir çok uzun süre dayanmadığından taze taze tüketmek gerekiyormuş.

İşte kurabiyemin tarifi de böyle:

CEVİZLİ-LORLU KURABİYE


Malzemeleri:

300-350 gr tatlı lor peyniri
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
aldığı kadar un (ben tam buğday unu kullandım)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

üzeri için:
iri çekilmiş ceviz


Yapılışı:

Bir yoğurma kabında 1 yumurta ve diğer yumurtanın sarısını (beyazını üzerine sürmek için ayırıyoruz), toz şekeri, tereyağı ve lor peynirini iyice karıştırıyoruz. Bu karışımın üzerine kabartma tozunu, vanilyayı ve azar azar unu ilave ederek yoğuruyoruz, sonuçta ele hafif yapışan yumuşak bir hamur elde etmeliyiz. Bu sırada fırınımızı 175 dereceye ayarlayıp ısıtıyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayıp, üzerini yumurta akına ve cevize batırıp tepsiye diziyoruz. Kurabiyeler pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun:).

Etiketler: ,

21 Comments:

At 6 Kasım 2007 21:40, Blogger serinmavi said...

Eline sağlık canım,nefis olmuştur eminim...Selam ve sevgiler...

 
At 7 Kasım 2007 07:04, Blogger Aybike Ceylan said...

Ellerine saglik Asli'cigim,
Bende cok severim ev severekde yaparim.
Sevgiler...

 
At 7 Kasım 2007 07:04, Blogger Aybike Ceylan said...

Ellerine saglik Asli'cigim,
Bende cok severim ev severekde yaparim.
Sevgiler...

 
At 7 Kasım 2007 14:44, Blogger butterfly said...

Çok teşekkür ederim Serinmavicim:).
Benden de selamlar, öpücükleer:).
aslı

 
At 7 Kasım 2007 14:58, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkür ediyorum:).
Eminim sen de çok leziz yapıyorsundur bu kurabiyeyi.
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 8 Kasım 2007 14:56, Blogger Tijen said...

Kırmızısever Aslı'cığım,
Kurabiyelerin harika görünüyor. Pek severim ev kurabiyelerini. Hele de bir bardak sıcacık baharatlı çay eşliğinde!

 
At 8 Kasım 2007 15:41, Blogger butterfly said...

Tijencim yorumun için çok teşekkürler:). Çay ve kurabiye harika bir ikili bence de.
Sevgiler:).
aslı

 
At 9 Kasım 2007 17:04, Blogger Selcen Şenocak said...

Ellerine sağlık Aslı'cığım.
Ben hiç yapmadım ama annem çok sık lorlu kurabiye yapar bizde çok severiz.
Sevgilerimle...

 
At 10 Kasım 2007 00:30, Blogger butterfly said...

Almulacım ben de ilk kez denedim ve şimdiye kadar hiç denememiş olduğum için pişman oldum gerçekten:). Yorumun için teşekkürler canım.
Anneciğinin de ellerine sağlık:).
Sevgiler..
aslı

 
At 12 Kasım 2007 11:47, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Merhaba,
2 litre sütün tamamından oluşan lorla mı yaptınız kurabiyeleri. Sanırım o kısmını kaçırdım. Bende lorlu tatlıları çok severim. Eminim kurabiyesinide seveceğim. Elinize sağlık sevgiler...

 
At 12 Kasım 2007 15:28, Blogger butterfly said...

Ayselcim 2 litre sütten lor yaptım. Sonra ertesi sabah kahvaltıda bir kısmını annemle birlikte yedik:). Sonuçta yine de çoğu duruyordu, yaklaşık 300 gr kadar diye tahmin ettim. Zaten un ölçüsü de karardan olduğu için lor miktarındaki ufak tefek oynamalar sonucunu değiştirmez canım.
Yorumun için çok teşekkürler.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 13 Kasım 2007 14:14, Blogger Defne said...

Aslı'cığım, bayıldım kurabiyelere, ellerine sağlık! Ben de bir ara kendi lor peynirimi yapıp kurabiyeye dönüştürmeliyim. Bak bak nereye kadar :P.
Sevgiler.

 
At 14 Kasım 2007 00:45, Blogger butterfly said...

Defnecim çok teşekkürler:).
Eminim sen de o hünerli ellerinle daha da güzel lorlu kurabiyeler yapacaksın:).
Sevgiler.
aslı

 
At 14 Kasım 2007 23:57, Blogger Cafe Gusto said...

Nefis olmuş nefis.Loru da lorlu yiyecekleride çok severim.Ellerine sağlık.sevgiler...

 
At 15 Kasım 2007 07:19, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım çok nefis görünüyor kurabiyelerin. Ev yapımı lorlada dahada bir güzel olmuştur. Ellerine sağlık. Sevgiler...

 
At 15 Kasım 2007 11:38, Blogger butterfly said...

Serpilcim ben de aynı senin gibiyim, çok seviyorum lor peynirini. Lor peyniri özellikle içine katıldığı tatlılara, hamurişlerine çok hoş bir lezzet katıyor.
Güzel yorumun için teşekkürler canım:).
Sevgilerimle:)
aslı

 
At 15 Kasım 2007 11:39, Blogger butterfly said...

Ebrucum lorun ev yapımı olması farkettiriyor gerçekten. Lor yapmayı ilk kez denedim, çok da kolaymış:).
Yazdıkların için teşekkür ediyorum.
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 15 Kasım 2007 18:09, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Tombik tombik çok lezzetli görünüyor kurabiyeler canım ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 16 Kasım 2007 00:30, Blogger butterfly said...

Perihancım ne şirin bir yorum bu:), çok teşekkürler.
Öpüyorum canım:).
aslı

 
At 16 Kasım 2007 00:50, Anonymous Adsız said...

Ben de yerim bu kurabiyeleri hem de ayıla bayıla :)))

Canım kelebeğim, ellerine sağlık...

Sıcacık sevgiler...

 
At 16 Kasım 2007 00:55, Blogger butterfly said...

Canım Zerrincim teşekkür ederim:).
Ben de sana sevgilerimi yolluyorum yanında da koca bir tabak lorlu kurabiye ile birlikte;).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home