Çarşamba, Kasım 28, 2007

KAKAOLU SÜTLÜ KEK

Bu kekin tarifini yayınlayacakken yorumlar kısmında Sevgili Nurcan’ın davetini gördüm. Birkaç gündür arkadaşların sayfalarında görüyordum “Porselen Demlik Çay Etkinliği” başlığını, tam olarak keşfedememiştim. Tarif de tam denk gelince geçen gün annemin denediği bu kek tarifiyle etkinliğe katılabilirim diye düşündüm.

Öncelikle etkinlik başlığının bana hissettirdiklerinden söz edeyim birkaç kelime ile;

ÇAY bütün içecekler içinde bambaşka bir yere sahiptir benim için. Sabah kahvaltı öncesi, kahvaltıda, sonrasında, öğlen yemeğinden sonra, çalışırken ikindi vakitlerinde, akşam yemeğinden sonra hep sıcak bir bardak çayın hayali gelir gözümün önüne..Bizim evde çaydanlık her zaman fokurdar nitekim…Tamam, kabul, ben tam bir çay tiryakisiyim:). Porselen demlikte demlenen çayın ise keyfine doyulmaz..Öyleyse bu kez çayımızın yanına etkinlik tarifleri eşlik etsin..

Davet için teşekkürler Nurcan.

KAKAOLU SÜTLÜ KEK



Malzemeler:

4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı un (ben tam buğday unu kullandım)
1 su bardağı nişasta
3 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı iri dövülmüş fındık
1 paket kabartma tozu

üzerine:
1 su bardağı süt

Yapılışı:

İlk olarak; yumurtalarla şekeri iyice çırpıyoruz. Daha sonra yağı, unu, nişastayı, kakaoyu, kabartma tozunu ve fındığı ekleyip iyice karıştırıyoruz. Yağlanmış bir borcam kaba ya da kek kalıbına karışımı döküp, 175 dereceye ısıtılmış fırında 40 dk kadar pişiriyoruz. Kek pişince sıcakken üzerine 1 bardak soğuk sütü döküp iyice içine çekmesini bekliyoruz.
Afiyet olsuuuuun:).

Not:

  • Bu kekin dokusu çok farklı, çok güzeldi, sanırım bu içindeki nişastayla ilgili

  • Ben evde olan malzemeleri düşünerek çikolatalarla servis yaptım. Ama eğer kaymaklı dondurma ile servis edilirse çok daha güzel olacağını düşünüyorum.

Etiketler: , ,

22 Comments:

At 28 Kasım 2007 17:14, Anonymous Adsız said...

canım aslım,

3-5 gündür hiç biryere bakamıyordum. blog manşetde görünce dostları ziyaret edeyim dedim.

iyi ki geldim. Nefis bir kek var.. :)

anneciğinin ellerine sağlık.

ben de çayı pek severim. Hatta ayıla bayıla içerim. yanındaki kek bonusumdur :)

sıcacık sevgiler aslım

 
At 28 Kasım 2007 17:45, Anonymous Adsız said...

Bu kek için kaç cm kalıp kullandınız ?

 
At 28 Kasım 2007 19:02, Anonymous Adsız said...

CANIM ELLERINE SAGLIK SUNUMUNA KEKE BAYILDIM
SIMDI SAYFAMDA GORENLERDE BAYILACAKLAR
KATILDIGIN ICIN COK TESEKKUR EDERIM ARKADSIM
SEVGILER
www.yenitadlar.blogcu.com

 
At 29 Kasım 2007 00:17, Blogger butterfly said...

Zerrincim canım, seni çok iyi anlıyorum, zor zamanlar geçiriyoruz ama o kadar güzel birlik olduk ki Esra için, bu gerçekten çok özeldi. Ne çok seveni varmış güzel kalpli Esra'mızın:)..
Demek sen de benim gibi çay seversin:). Kek için yorumlarına çok teşekkür ediyoruz canım (annemle beraber:)).
Çok öpüyorum, sevgiler...
aslı

 
At 29 Kasım 2007 00:19, Blogger butterfly said...

Selam Eylem,
Bu kek için annem klasik, ortası delik kek kalıplarından kullanmış. Ama aynı kek 22 cm civarındaki kelepçeli kalıpta, ya da orta boy bir borcamda da yapılabilir.
Sevgiler..
aslı

 
At 29 Kasım 2007 00:20, Blogger butterfly said...

Nurcancım ben de davetin ve güzel yorumların için çok teşekkür ediyorum.
Sevgiler:).
aslı

 
At 29 Kasım 2007 01:00, Blogger Baharcicegi said...

kek nefis görünüyor piserken mis gibi komustur,elinize saglik

 
At 29 Kasım 2007 12:07, Blogger butterfly said...

Selam bahar çiçeği:)
Keki annem pişirip bana sürpriz yaptığı için pişerken kokusunu ben alamadım ama evde kek pişince yayılan kokuyu iyi bilirim:).
Yazdıkların için teşekkürler.
Sevgileer:).
aslı

 
At 29 Kasım 2007 13:13, Anonymous Adsız said...

slm
kek harika görünüyor.ellerine sağlık canım
sevgiler

 
At 29 Kasım 2007 15:41, Blogger Saliha said...

ASLI, ANNENIN ELLERINE SAGLIK..BIRDE RESMI OKADAR DEGISIK KAREDEN CEKMISSINKI BANA COK CAZIP GELDI...CAZIPGELEN BASKA BIRSEYDE ASAGIDAKI TAHINLI-PEKMEZLI KEK:))ONLARIDA INCELEYECEGIM:))DENEMK UZERE...UZUN ZAMANDIR ZIYARET EDEMIYORDUM..HEM RAHATSIZLANDIM HEM BENIM UFAKLIK HIC DURMUYOR:((NAPICAM BILMEM....SEVGILERIMLE ASLI..

 
At 29 Kasım 2007 18:46, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Ellerinize sgalik, cok begendim, tam benim kizlara gore, akakolu.
Sevgiler

 
At 30 Kasım 2007 00:55, Blogger angel said...

sevgili Aslı,bloguma bıraktıgın yorumunu gordum fakat dersleımın yogunlugundan cevap yazmakta geç kaldım.ama kalbım sızınle.Bal kabagı ıle yapılan muceverı denemenı tavsıye ederım.gerçekten çok lezız oluyor.şimdide balkabaklı havuçlu salata tarıfı koydum bloguma.onuda emınım çok begeneceksın.
Sevglı Esra'nın bızı erkenden terk edişi benı derınden etkıledı.mekanı cennet olsun.sevgıyle kal....

 
At 30 Kasım 2007 00:56, Blogger butterfly said...

Handecim ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler.
Sevgiler:).
aslı

 
At 30 Kasım 2007 01:59, Blogger butterfly said...

Salihacım hoşgeldin tekrar:). Öncelikle geçmiş olsun, inşallah şimdi iyisindir. Ufaklığı da öp benim için.
Umarım kekleri dener ve beğenirsin canım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 30 Kasım 2007 02:00, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkürler:).
Umarım tatlı kızların sever bu keki.
Çok öpüyorum seni ve kızları:).
Sevgiler.
aslı

 
At 30 Kasım 2007 02:03, Blogger butterfly said...

Melekcim, ah o yoğunlukları ben de iyi biliyorum, kolay gelsin.
Balkabaklı havuçlu salatana da bakacağım mutlaka.
Esra'nın bu erken vedası hepimizi perişan etti, huzur içinde yatsın Esra'mız.
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

 
At 30 Kasım 2007 10:48, Blogger ceyt said...

sevgili Aslı, blogun çok güzel tarifler harika.ellerinize sağlık.tekrar görüşmek dileğiyle...
sevgiler

 
At 30 Kasım 2007 11:46, Blogger butterfly said...

Ceydacım çok teşekkür ederim güzel sözcüklerin için:).
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 1 Aralık 2007 23:04, Blogger yesildomates said...

anneciğinizin ellerine sağlık...gerçektende çayın yanına pekte güzel yakışır....harika bir görüntü olmuş...

 
At 2 Aralık 2007 00:49, Blogger butterfly said...

Sevgili yeşil domates, annem de ben de çok teşekkür ediyoruz yazdıkların için:).
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 4 Aralık 2007 10:31, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

SevgiliAslı'cığım herşey cok nefis gorunuyo.Anneciğinin ellerine sağlık.K UCAK DOLUSU SEVGİLER...

 
At 4 Aralık 2007 17:14, Blogger butterfly said...

Özaycım bunlar ne güzel kelimler:). Çok teşekkürler.
Çok öpüyorum canım:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home