Salı, Aralık 04, 2007

KAT KAT AYVALI RÜYA

Haftasonu annemle değişik bir tatlı yapalım istedik. Napalım napalım diye düşünürken; buzdolabında çoktandır bekleyen, bahçemizin mahsulü bir poşet dolusu küçük ayvalarımızı değerlendirelim dedik. Ben ilkokuldayken annemin arkadaş günlerinde sıkça yaptığı elmalı tatlısını bu kez ayvalarımıza uyarladık, zaman içinde değişen damak tadımıza göre ayarlamalar yaptık ve sonuçta bu üç katlı ayvalı tatlı çıktı ortaya.
Aldığım yorumlara göre bu üç katın en gözdesi ortadaki muhallebili kısım oldu. Eğer siz de klasik ayva tatlısı yerine bu kez farklı bir tatlı denemek isterseniz gönül rahatlığıyla bu tatlıyı önerebilirim.

İşte tarifi:


Kat Kat Ayvalı Rüya

Malzemeler:

Alt Kat İçin:

4 adet orta boy ayva
2 adet elma
8 yemek kaşığı toz şeker
3-4 adet karanfil

Orta Kat için:

1 litre süt
1 bardaktan 1 parmak eksik toz şeker
3 yumurta sarısı
4 yemek kaşığı un
yarım küçük kutu süt kreması
1 paket vanilya

Üst Kat İçin:

3 yumurta beyazı
3 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:

Öncelikle, alt kat için, ayvaları ve elmaları soyup dilimliyoruz. Bir tencereye elmaları, ayvaları, karanfilleri, şekeri, 4-5 adet ayva çekirdeğini (renk vermesi için) koyuyoruz. Hepsinin üzerine de 1 bardak kadar su ekleyip kısık ateşte ayvalar yumuşayıncaya kadar (gerekirse su ekleyerek) pişirip soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan ayva tatlısının içinden karanfilleri ve çekirdekleri çıkartıp, bir ezici yardımıyla (yoksa çatalla da olur) püre haline getiriyoruz.
İkinci kat için vanilya ve süt kreması dışındaki bütün malzemeleri iyice karıştırıp kısık ateşte muhallebi kıvamında pişiriyoruz. Muhallebi pişince ocağın altını kapatıp vanilya ve kremayı ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Daha önce pişirdiğimiz ayvalı katı borcam bir kabın altına döküyoruz ve muhallebiyi de bu katın üzerine yayıyoruz.
En üst kat için yumurta beyazlarını bir mikserle, kar haline gelene kadar iyice çırpıyoruz ve şekeri de ekleyip şeker eriyene kadar bir süre daha çırpıyoruz. Sonuçta katı bir köpük halini alacak.
Son aşamada muhallebi katının üzerine son katı serip 180 derece fırında üst kat kızarana kadar pişiriyoruz.
Buzdolabında iyice soğuttuğumuz tatlıyı dilimleyerek servis yapıyoruz.
Afiyet olsuuuun:).

Not:
Benim kabım için muhallebi kısmı biraz fazla geldi. Ben artanı porsiyonluk 3 kaba bölüştürdüm. Dün muhallebiyi tadan babam “bu ne güzel bir tatlı” dedi. Böylece favori sütlü tatlılar yelpazeme bir yenisini daha eklemiş oldum:).

Etiketler:

40 Comments:

At 4 Aralık 2007 18:09, Anonymous Adsız said...

enfesss fikir :)

ellerinize sağlık.

bende muhallebisinden bol bol isterim :)))

sıcacık sevgiler..

www.misssgibi.com

 
At 5 Aralık 2007 11:01, Blogger Bocuruk said...

Çok değişik bir ayva tatlısı olmuş. Denemeli mutlaka. Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

 
At 5 Aralık 2007 11:31, Blogger butterfly said...

Zerrincim çok teşekkürler:). Sana şöyle muhallebisi bol tarafından kocaman bir dilim gönderiyorum o zaman:).
Sevgiler canım..
aslı

 
At 5 Aralık 2007 11:32, Blogger butterfly said...

Bocurukcum ayva tatlısını sevenler bir de böyle denemeli bence, değişik hoş bir sunumu oluyor.
Umarım sen de dener ve beğenirsin canım:).
Çok öpüyorum, sevgiler..
aslı

 
At 5 Aralık 2007 12:00, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım farklı bir ayva tatlısı olmuş senin ve annenin ellerine sağlık o güzel elleriniz dert görmesin. Bende bir tabak istiyorum...
Sevgiler...

 
At 5 Aralık 2007 12:50, Blogger Yasemin said...

himm orjinaalll :) ayvadan ayva tatlisi disinda ne olabilirki diye dusunurken guzel bir cozum :) ellerinize saglik!

 
At 5 Aralık 2007 17:55, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkürler yazdıkların için:). Sana da kocaman bir tabak ayva tatlısı yolluyorum, sevgilerimle birlikte tabi:).
aslı

 
At 5 Aralık 2007 17:58, Blogger butterfly said...

Yasemincim gerçekten öyle bir düşünme süreci yaşadık ama sonuçtan da gayet memnun olduk yani:).
Çok sağol yorumun için. Sevgilerimle:).
aslı

 
At 5 Aralık 2007 18:49, Blogger NiNo said...

harika ellerine saglik canimcim

 
At 5 Aralık 2007 20:29, Anonymous Adsız said...

kesinlikle süper
en kısa zamanda dene yeşimlerin arasında en üst sırada
ellerine sağlıkk

 
At 5 Aralık 2007 20:35, Blogger Saliha said...

MMMMM KELEBEGIM BU NASIL GUZEL BIR FIKIR..ISTE BU YAPILIR.....ELLERINE SAGLIK..SEVGILERIMLE..

 
At 5 Aralık 2007 21:04, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Çok değişik olmuş.E llerine sağlık.Kucak dolusu sevgıler..

 
At 5 Aralık 2007 21:27, Blogger sekergibi said...

canım
ellerine sağlık.
çok güzel olduğunu tahmin edebiliyorum

 
At 5 Aralık 2007 23:18, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
Daha önce sana 2 kere yorum bırakmıştım ama gelmemiş herhalde.Aynısı Aybike'ye de olmuştu.İnşallah bu gelir.Bu arada gerçekten mükemmel bir tarif olmuş bu.Ayva bitmeden denemek lazım.ellerine sağlık.Sevgiler

 
At 5 Aralık 2007 23:34, Blogger Cafe Gusto said...

Sevili Aslı nefis bir tatlı olmuş.Ellerinize sağlık ...sevgiler...

 
At 5 Aralık 2007 23:50, Blogger dogada.blogspot.ru said...

evde ayvalar duruyor reçel yapacaktım bir kısmını yedik az kaldı diye yapmamıştım çok güzel bir tarif ALLAH kısmet ederse tabi bunu mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık sevgiler canım

 
At 6 Aralık 2007 09:29, Blogger Pembelinin Mutfağı said...

Aslıcım ellerine sağlık, çok güzel görünüyor da dilimli halini merak ettim:)

 
At 6 Aralık 2007 11:42, Blogger ipek said...

Neffisss! Ellerinize sağlık Aslı cığım.
sevgiler

 
At 6 Aralık 2007 11:57, Blogger butterfly said...

Ninocum çok teşekkürler canım, beğenmene çok sevindim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 6 Aralık 2007 12:04, Blogger butterfly said...

Yeşimcim denersen yorumlarını beklerim canım. Çok teşekkürler yazdıkların için:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 6 Aralık 2007 12:41, Blogger butterfly said...

Salihacım beğenmen beni çok sevindirdi, çok teşekkür ederim:).
Çok öpüyorum, sevgiler:).
aslı

 
At 6 Aralık 2007 12:46, Blogger butterfly said...

Özaycım çok teşekkür ediyoum. Ben de sana kocaman öpücükler yolluyorum:).
aslı

 
At 6 Aralık 2007 13:07, Blogger butterfly said...

Selam Tülin güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum:).
Kocamaaan sevgiler..
aslı

 
At 6 Aralık 2007 13:09, Blogger butterfly said...

Hülyacım gelmedi yorumlar, zaten benim ayarlarıma göre onay beklemeden direkt yayınlanması lazım. Neyse ki bu gelmiş:).
Yorumun için teşekkürler canım:). Çok haklısın ayva mevsimini iyi değerlendirmeliyiz.
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 6 Aralık 2007 13:20, Blogger butterfly said...

Gustocum çok teşekkür ederim:).
Öpücükler:).
aslı

 
At 6 Aralık 2007 13:21, Blogger butterfly said...

Gülcüm umarım fırsat bulur, dener ve memnun kalırsın tariften.
Ziyaretin ve yorumun için teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 6 Aralık 2007 13:24, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok teşekkürler:). Sorma yaa, dilimli halini çok çekmek istedim ama bu tatlıyı abimler geldiğinde, gece vakti servis ettim. Öyle olunca da flaşlı resmini çekmek istemedim (zaten resmini çekmeye pek de fırsat kalmadı, hepsi bitti tatlının:)).
Sevgilerimle canım..
aslı

 
At 6 Aralık 2007 13:24, Blogger butterfly said...

İpekcim çok teşekkür ediyoruz (annem de ben de:)).
Sevgiler..
aslı

 
At 6 Aralık 2007 14:33, Blogger Gönül said...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..sevgilerimle

 
At 6 Aralık 2007 21:29, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Ne kadar güzel bir fikir bu. Hemen denenmeli diyorum başkada bişey demiyorum. Pardon ellerine sağlık diyorum tabiki. Sevgiler

 
At 7 Aralık 2007 00:55, Blogger Yaren said...

Bu pasta benim tarz olmus,yani bu tarz pastalara bayilirim ve hayir diyemem.Cok güzel bir tarif.Ellerine saglik.

 
At 7 Aralık 2007 22:08, Blogger Aybike Ceylan said...

Off off offf...

Harika olmus, ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

 
At 9 Aralık 2007 01:08, Blogger butterfly said...

Yazdıkların için çok teşekkür ederim Gönül:), ziyaretin için de.
Sevgiler..
aslı

 
At 9 Aralık 2007 01:15, Blogger butterfly said...

Ayselcim çok teşekkürler:). Umarım sonuçtan memnun kalırsın. Denedikten sonra da yorumlarını beklerim:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 9 Aralık 2007 02:05, Blogger butterfly said...

Yarencim pastayı beğenmene sevindim:). Ben de ilk kez denedim ve sık sık yapacağım bir tarif elde ettim. Yorumun için teşekkürler canım.
Sevgileeeer:).
aslı

 
At 9 Aralık 2007 02:07, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkürler canımcım:).
Ben de sana renkli, neşeli bir haftasonu diliyorum.
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

 
At 10 Aralık 2007 15:06, Blogger Tijen said...

Pek güzel olmuş Aslı'cığım, ellerine sağlık. İnşallah gitmek kısmet olur oralara bir zaman...

 
At 10 Aralık 2007 16:56, Blogger butterfly said...

Çok teşekkürler Tijencim:). Dediğin gibi umarım bir gün görürüm o diyarları da:).
Sevgiler..
aslı

 
At 15 Aralık 2007 10:22, Blogger Mutfak Havlusu said...

ilginç!
anneminde yıllardır yaptığı bir elmalı pasta tarifi vardır bende onu ayvayla deneyebilirmiyiz diye düşünürken bu leziz görüntüyle karşılaştım.
nefis bir fikir,çok ama çok beğendim.
annenin ve senin ellerinize sağlık.

 
At 17 Aralık 2007 13:09, Blogger butterfly said...

Selam Zeynep gerçekten hem çok ilginç hem de güzel bir tesadüf olmuş:).
Elmalı tarifi ayvalı tarife dönüştürmek hiç de fena bir fikir değilmiş. Umarım sen de dener ve sonuçtan memnun kalırsın.
Sevgileeer:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home