Pazar, Aralık 30, 2007

YENİ YIL


Yazmayalı biraz fazlaca zaman oldu farkındayım ama içim tam olarak rahat olup da içimden yazmak gelmediğinde aklım hep burada da olsa yazamıyorum. Neyse ki şimdi aklım da kalbim de sonbaharından çıktı da gönül rahatlığıyla dökülüyor kelimelerim yeniden:). Hem yepyeni bir yıla adım atmak üzere olduğumuz bu günlerde blogumda kutlayacağım bu ikinci yılbaşında sizlere tatlı tatlı bir de tarif vermek istedim; bir Yeni Yıl Pastası…

Umarım 2008 yılı hem ülkemiz hem de dünya için barış ve dostluk, bizler için sağlık, huzur, mutluluk, başarı ve bol bol da şans getirir. Seneye bu günlerde, geçirdiğimiz seneye şöyle dönüp de bir baktığımızda “2008 benim senemdi” demek nasip olsun hepimize:).

DAHA NİCE GÜZEL SENELERE, HEP GÜZEL YAŞANMIŞLIKLARLA, HEP GÜZEL UMUTLARLA, BİRLİKTE ULAŞMAK DİLEĞİYLE:)…

YENİ YIL PASTASI


Malzemeler:

Pandispanya İçin:

5 yumurta
2 kahve fincanı nişasta
3 kahve fincanı un
3 kahve fincanı toz şeker
yarım kahve fincanı sıcak su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Ara Krema İçin:

1 litre süt
2 yumurta sarısı
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
3 çorba kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
yarım küçük kutu süt kreması
1 paket vanilya

Üst Kreması İçin:

Ara kremasının malzemelerini yarım ölçü kullanıp 1 yemek kaşığı kakao ekleyerek bir krema pişirebiliriz ya da daha pratik ve lezzetli bir alternatif olan Dr. Oetker’in Kakaolu Creme Ole’sini üzerindeki tarife göre hazırlayıp kullanabiliriz.

Ayrıca:
3 adet muz
hazır antep fıstığı ve badem krokan (biraz şeker eritip kabuksuz fıstık ve bademle karıştırıp bir yağlı kağıt üzerinde soğutarak evde kendiniz de krokan hazırlayabilirsiniz)

Yapılışı:

Pandispanya için şeker,su ve yumurtaları mikserle köpük olana kadar çırpıp şekerin erimesini sağlıyoruz. Sonra unu, nişastayı, vanilyayı ve kabartma tozunu karışıma ekleyip bu karışımı, yağlanmış kelepçeli kek kalıbına döküp 175 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Pandispanyayı ben bir gece önce yapıp buzdolabında bekletiyorum, pandispanya iyice soğuyunca pastayı hazırlamak çok daha kolay oluyor. Pandispanya oldukça yüksek olduğundan ben ertesi gün üçe böldüm ve her katını biraz soğuk sütle ıslattım.
Krema için un, yumurta sarısı ve şekeri tencereye koyup azar azar süt ilave edip karıştırarak topaklanmasına izin vermeden pişiriyoruz. Bir süre kaynayan kremayı ocaktan alıp içine vanilyayı ekliyoruz. Bir kaba alıp çırparak iyice soğutuyoruz ve içine süt kremasını da ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Daha sonra ilk pandispanya katını alıp kremanın bir kısmını yayıyoruz. Üzerine muz dilimlerini dizip ikinci katı kapatıyoruz. İkinci katın üzerine de kalan kremayı sürüp, üzerine parçalanmış badem krokan serpiştiriyoruz. Üçüncü katı da kapadıktan sonra pastanın her yerini üst kremamızla sıvıyoruz. En üste parçaladığımız antep fıstıklı krokanı serperek pastamızı süslüyoruz. Buzdolabında birkaç saat (1 gece bekleyebilirse daha iyi olur) dinlendirdikten sonra servis ediyoruz.

Not:
Hem pandispanya hem de iç krema malzemeleri oldukça fazla olduğundan sonuçta fazlaca büyük bir pastam oldu. Ben kreması bol pastaları sevdiğimden sorun olmadı ama iç kremayı yarı yarıya malzeme ile hazırlayıp, pandispanyayı da iki kata bölersek daha makul boyutlarda bir pasta elde edebiliriz:).

Herkese afiyet olsun…

Etiketler: , ,

40 Comments:

At 30 Aralık 2007 10:57, Blogger NiNo said...

iyi seneler

 
At 30 Aralık 2007 12:28, Anonymous Adsız said...

Yeni yılın sana ve sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim.Tüm dostların yeni yılı kutlu olsun...:))
Kucak dolusu sevgiler,

www.yenitadlar.blogcu.com

 
At 30 Aralık 2007 13:16, Anonymous Adsız said...

Canım Aslıııı,

mutluuu seneler.

Kocaman öpücükler.
sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

 
At 30 Aralık 2007 15:16, Anonymous Adsız said...

Pasta sahane gözüküyor. Ellerinize saglik.
Ama bir sorum olacak: kahve fincani "nesacafe fincani" mi olacak??
Tesekkürler

 
At 30 Aralık 2007 22:18, Blogger sevimin sayfasi said...

pastan harika olmus
ellerine saglik
mutlu yillar dilerim
sevgilerimle...

 
At 30 Aralık 2007 22:41, Blogger Gönül said...

Yaşamın kaynağı .Sevgi ise sevgi bir tutku, tutku bir amaç, amaç bir şeyleri birileriyle paylaşmaksa, paylaşmak dostluk, dostluk hatırlamaksa eğer hep aklımdasınız! Yeni yılda da dostluğumuzun daha da pekişmesi ve ebedi olması dileğimle;



2008 yılının sağlıkkk ,mutlulukkk,başarıı ve bol kazanç getirmesi dileğiyleee vatanımız ve TÜRK MİLLETİ içinnn hepimiz için neşe dolu yıllar diliyorum.......

canımmmmmmm pastan süper olmuş hade keste yiyakkkk:))))

 
At 30 Aralık 2007 23:19, Blogger butterfly said...

Ninocum teşekkürler, sana da iyi seneleeer;).
aslı

 
At 30 Aralık 2007 23:22, Blogger butterfly said...

Nurcancım bunlar ne güzel dilekler böyle. Ben de o zaman, amiiin diyorum:).
Kocaman sevgiler benden de..
aslı

 
At 30 Aralık 2007 23:27, Blogger butterfly said...

Zerrincim, canım sana ve ailene de sağlıklı, mutlu, güzel bir sene diliyorum:).
Öpücükler;)..
aslı

 
At 30 Aralık 2007 23:29, Blogger butterfly said...

Sevgili arkadaşım (isim yazmadığınız için bilemiyorum),
Kahve fincanı, Türk kahvesi fincanı, hani şu küçük olanlardan.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 30 Aralık 2007 23:30, Blogger butterfly said...

Sevim, çok teşekkür ederim yorumuna:).
Ben de sana muhteşem bir yeni yıl dilerim..
Sevgilerimle..
aslı

 
At 30 Aralık 2007 23:33, Blogger butterfly said...

Gönülcüm ne güzel sözler, ne güzel dilekler bunlar, çok teşekkür ederim:).
Ben de sana huzur ve mutluluk dolu güzel bir yıl diliyorum.
Pastadan koca bir dilim kestim sana, yanına da çay demledim, hadi gel de yiyelim;).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 31 Aralık 2007 02:52, Blogger Saliha said...

aslı ellerıne saglık...
hayırlı huzurlu yıllar...

 
At 31 Aralık 2007 05:54, Blogger Aybike Ceylan said...

Yeni yilinizi kutluyor, daha nice guzel ve saglikli yillara hep birlikte diyorum.

Yeni yiliniz kutlu ve mutlu olsun.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Ayrica pastan harika, ellerine saglki.

 
At 31 Aralık 2007 10:03, Blogger Selen said...

2008’in mutluluk, sağlık, başarı, bol kazanç ve mis kokulu yemekler getirmesi dileğiyle. İyi yıllar...

 
At 31 Aralık 2007 10:26, Blogger daimamutfak said...

Sevgili kelebek mutlu yıllar..

 
At 31 Aralık 2007 10:27, Blogger ebrulitatlar said...

Her yeniyıl bir başka güzel. 2008 sana hayatın boyunca unutamayacağın güzellikler yaşatsın. Yeni yılın kutlu olsun...

 
At 31 Aralık 2007 10:51, Blogger butterfly said...

Salihacım, haklısın "huzur" en mühimi. Ben de sana huzurlu ve mutlu bir sene diliyorum:).
Mutlu yıllaaarrrr:).
aslı

 
At 31 Aralık 2007 10:54, Blogger butterfly said...

Aybikecim ben de sana ve ailene güzel bir sene diliyorum.
Neşe, mutluluk ve huzur bu sene peşini hiç bırakmasın:).
aslı

 
At 31 Aralık 2007 10:56, Blogger butterfly said...

Selencim yeni yıl dileklerin için gönülden teşekkürler:).
Sağlık, mutluluk dolu bir 2008 yılı olsun hepimiz için..
Sevgiler..
aslı

 
At 31 Aralık 2007 10:57, Blogger butterfly said...

Nerimancım sana da mutlu, sağlıklı yıllaaaar:).
aslı

 
At 31 Aralık 2007 10:58, Blogger butterfly said...

Ebrucum ah inşallah, inşallah:)).
Yeni yıl beraberinde binbir güzellik taşısın sana da..
aslı

 
At 31 Aralık 2007 11:09, Blogger Hesna said...

Aslıcığım pasta çok güzel görünüyor eline sağlık.
Ayrıca yeni yılın herkese sağlık, mutluluk, barış ve güzellikler getirmesini diliyorum.
Sevgilerimi gönderiyorum.

 
At 31 Aralık 2007 11:53, Blogger gezicini said...

nice sağlıklı, mutlu yıllara,
sevgiler
gorki

 
At 31 Aralık 2007 13:25, Blogger MİNELİ said...

Canım arkadaşım yeni yıl sana ve sevdiklerine sağlık, mutluluk,başarı ve bol kazançlı bir yıl olsun inşallah.Yeni yılın kutlu olsun sevgilerimle iyi yıllar.

 
At 31 Aralık 2007 13:37, Blogger Aynur said...

Yeni yilin size ve tüm sevdiklerinize saglik, mutluluk, nese, basari, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yillar...


www.aynurdantarifler.blogspot.com

 
At 3 Ocak 2008 11:32, Blogger İLKAY said...

Canım Aslıcığım en mutlu seneler olsun...
Sevgimle,
İlkay

 
At 3 Ocak 2008 16:27, Blogger butterfly said...

Sevgili Hesna, Gorki, Mineli,Aynur ve İlkay:)
Hepinize güzel dilekleriniz için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Dilerim bu yeni yıl hepimize hayatımızın en güzel zamanlarını yaşatır:).
Sevgiler..
aslı

 
At 4 Ocak 2008 13:08, Blogger loungetime said...

Sevgili Aslı yeni yılını kutluyorum.
Şifreliye geçtim, severek okuduğum ve linkimin olduğu bloklara davetiye yolluyorum. Mail adrsini yazarsan sanada davetiye göndermek isterim.
Sevgiler

 
At 4 Ocak 2008 17:42, Blogger ÇALIŞAN ANNE OLMAK said...

Pasta çok güzel olmuş. Ellerine kollarına sağlık. Ekrandan bir dilim rica etsem ? :) Acep teknoloji bir gün bu kadar ilerlermi :)))

 
At 5 Ocak 2008 00:00, Blogger Yaren said...

Yeni yil pastan cok nefis görünüyor,ellerine saglik.Insal tüm seneler bu güzel pasta tadinda gecer.Yeni yilin kutlu olsun ve iyi bir hafta sonu gecirmeni diliyorum.

 
At 5 Ocak 2008 01:22, Blogger butterfly said...

Sevgili Loungetime:)
Bana yollayacağın davetiye için şimdiden çok teşekkürler:). Zevkle takip ettiğim blogundan ayrı kalmak istemem hiç.
Mail adresim: blogkelebek(at)gmail.com

 
At 5 Ocak 2008 01:33, Blogger butterfly said...

Nilhancım teknolojinin o kadar ilerlemesini isterim gerçekten; siz güzel arkadaşlarıma yaptıklarımdan ikram edeyim diye..Bir yandan da bu bizim için çok tehlikeli olurdu; düşünsene onca güzel blogda birbirinden lezzetli yemeklerden birer lokma bile alacak olsak halimiz ne olurdu:)).
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 5 Ocak 2008 01:34, Blogger butterfly said...

Yarencim yazdığın güzel yorum için teşekkürler:).
Ben de sana harika bir sene ve neşe dolu bir haftasonu diliyorum.
Sevgiler;).
aslı

 
At 7 Ocak 2008 12:59, Blogger Aynur said...

DAVETIYE

Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

 
At 7 Ocak 2008 13:45, Blogger butterfly said...

Aynurcum, Yarenle hazırladığınız bu proje çok güzel olmuş gerçekten, emeğinize sağlık. Ben de fırsat buldukça yanınıza uğrarım.
Görüşmek üzere:).
aslı

 
At 19 Ocak 2008 23:49, Anonymous Adsız said...

Bu pasta şahane görünüyor ellerine sağlık.Sevgiler

 
At 21 Ocak 2008 17:01, Blogger butterfly said...

Ayşecim ne güzel kelimeler bunlar:). Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 23 Ocak 2008 23:33, Blogger Acqua said...

merhaba, tariflerin çok lezzetli görünüyor. eğer iznin olursa bloglarımda sana link vermek istiyorum.
www.bebekbuyutu-yorum.blogspot.com
www.ondanbundanherseyden.blogspot.com

 
At 24 Ocak 2008 13:41, Blogger butterfly said...

Sevgili Acqua,
Beni linklerine eklemene çok sevindim, mutlu oldum:). Bundan böyle daha sık görüşmek üzere o zaman:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home