Salı, Ocak 08, 2008

KIRMIZI


Bugün dışarıda bambaşka bir hava var; güneş uzun zamandan sonra ilk kez bu denli parlak gülümsemiş, güneşe inat ince ince yağan kar çatılara, ağaçlara birikmiş. Hepsi de tuhaf bir uyum içinde..

Dışarıda beyazın hakimiyeti süre dursun benim içim kırmızı hissediyor bu aralar..Bilmem sizde de olur mu; ben bazen bazı renklere daha yakın hissederim kendimi. Mesela yakın zamana kadar siyah ve grileri daha çok hissettim; biraz bulutlu, çokça karmaşık duygular, düşünceler dönemiydi benim için. Şimdi geçti çok şükür. Dedim ya bu ara “kırmızı”yım ben:).

Böylesi bir zamanda buna uygun bir tarif paylaşmak istiyorum; kırmızı bir reçel tarifi..Benim çok yeni tanıştığım bir meyvenin reçeli bu; “Frenk Üzümü Reçeli”. Aslında yaban mersini (likapa) alınmak için çıkılan alışverişin sonunda nedense rotam bu mini mini kırmızı meyveye kaydı. Bu meyvelerin tazesini bu mevsimde bulmak zor, o yüzden markette dondurulmuş olarak satılan bir kutu Frenk üzümü ile yaptım reçelimi.

Daha önce hiç tatmadığım Frenk üzümleri, şirin görünüşleri dışında, kendine has mayhoş tadıyla, minik çekirdekleriyle akılda kalıcı bir meyve. Onlarla bir de kek denemek isterim ama bizim evdekilerin klasik kek anlayışlarının çok dışına çıkacak mayhoş bir kek olacağından tüm kekin bana kalmasından korkuyorum:).
Reçelini ise biz çok beğendik. Yapım aşamasında damak tadına göre şeker ilavesi yapmak en uygunu aslında çünkü gerçekten oldukça mayhoş bir meyve bu,benim gibi bu tattan hoşlananlara ise biçilmiş kaftan.

Benim yaptığım şekliyle tarifi böyle:

Frenk Üzümü Reçeli


Malzemeler:

1 kutu donmuş Frenk üzümü (480 gr)
1,5 bardak toz şeker
1 çay bardağı su (gerekmeyebilir de)
birkaç damla limon suyu

Yapılışı:

Dondurulmuş Frenk üzümlerini tencereye boşatıp üzerine şekeri dökerek oda sıcaklığında iyice suyunu bırakmasını bekliyoruz. Meyveler yeterince sulanmamışsa 1 çay bardağı su ilave ediyoruz. Daha sonra kısık ateşte reçel yoğunlaşana dek kaynatıyoruz. İyice yoğunlaşınca limon suyunu ilave edip, karıştırıp kaplara boşaltarak soğutuyoruz.


Not: Ben su ilave etmedim, reçelimi de ocakta unutunca iyice suyunu çekti. Ben daha katı, jölemsi reçelleri sevdiğim için bu hiç sorun olmadı:). Daha sulu bir reçel istenirse ilave su şart.

Afiyet Olsun:).

Etiketler:

26 Comments:

At 8 Ocak 2008 13:57, Blogger EZGi :)) said...

reçel harika görünüyor ellernize saglık
sevgiler

 
At 8 Ocak 2008 14:19, Blogger Tijen said...

Kelebekciğim,
Geçen aydı galiba, bir ara kırmızıya takmıştım ben de. Sitede arka arkaya kırmızılar yayınlıyordum. Oluyor yani... Tadını çıkar kırmızıların!

 
At 8 Ocak 2008 16:02, Blogger Gönül said...

kelebeğümmmm:)) ellerine sağlık pek bi güzel olmfş... bu aralar bendede siyah renk hakim..içim kararmış gibi hissediyorum umarım aklara bürünürüm en kısa zamanda bende...sevgilerimle

 
At 8 Ocak 2008 16:07, Blogger Cafe Gusto said...

Kızmızı canlandırır harekete geçirir diye bilirim ya bu reçel de insanı harekete geçiriyor.Ellerine sağlık.sevgiler...

 
At 8 Ocak 2008 16:07, Blogger sevdamavisi said...

Canım,
lkesinlikle katılıyorum sana. zaman zaman ben de bazı renklere yakın hissederim kendimi. şu sıralar da ben de kırmızıya takıldım. kışın soğuğunu kırmak için mi acaba.
ellerine sağlık. sevgiler..

 
At 8 Ocak 2008 16:09, Blogger Ayşe'nin Mutfağı said...

MERHABA BENDE KIRMIZIYA BAYILIRIM NEREYE GİTSEM ELİM HEMEN KIRMIZIYA GİDER KAZAK ALIRKEN HEMEN KIRMIZI ALIRIM
BU BENİM HİÇ BİLMEDİĞİM BİR TAT FRENK ÜZÜMÜ NASIL BİR ŞEY AMA GÖRÜNTÜSÜ ÇOK GÜZEL
AFİYET OLSUN

 
At 8 Ocak 2008 16:41, Blogger butterfly said...

Sevgili Ezgi çok teşekkürler:).
Sevgiler sana da..
aslı

 
At 8 Ocak 2008 16:42, Blogger butterfly said...

Tijencim teşekkürler, tadını çıkaracağım ben de, çok memnunum bu halden:).
Sevgileeer..
aslı

 
At 8 Ocak 2008 16:46, Blogger butterfly said...

Gönülcüm dediğim gibi oluyor o haller ama gelip geçici herşey. Umarım sen de en kısa zamanda siyahlardan kurtulursun; yeniden beyaz, pembe, sarı...rengarenk olursun:).
Canım benim, çok sağol yorumun için.
Sevgiler..
aslı

 
At 8 Ocak 2008 16:47, Blogger butterfly said...

Serpilcim kırmızı da reçel de enerji veriyor insana, çok haklısın:).
Teşekkürler yazdıkların için.
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 8 Ocak 2008 16:48, Blogger butterfly said...

Sevdacım, haklısın sanırım dışardaki soğuğa inat ama karın beyazına da uysun diye içimizdeki bu kırmızı depreşmesini yaşıyor gibiyiz bu aralar:).
Sevgiler canımcım:).
aslı

 
At 8 Ocak 2008 16:52, Blogger butterfly said...

Ayşecim aynen senin gibi ben de tam bir kırmızı düşkünüyüm. Yani gardrobuma baksam kırmızı açık ara önde gider:). Bu renk bana hep neşe ve güven veriyor.
Frenk üzümünü ben de ilk kez denedim. Tadı hoşuma gitti ama yemezsem arayacağım bir lezzet olduğunu da söyleyemem hani.
Yorumun için teşekkürler canım:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 8 Ocak 2008 16:56, Blogger meleginmarifetleri said...

çok değişik bir reçel olmuş ellerine sağlık hoşçakal

 
At 9 Ocak 2008 11:07, Blogger butterfly said...

Selam Melek,
Teşekkür ederim yorumuna.
Sevgiler:).
aslı

 
At 10 Ocak 2008 12:03, Blogger Unknown said...

Kelebeğim,
Frenk üzümüe bayılıyorum bende, hem kendisini ekşi ekşi yemeye, hem de tatlıların ''tatlı'' yüzünü bastırıp mayhoşlaştırmasına. Reçel de eminim süper olmuştur ellerine sağlık arkadaşım,

Sevgiler,

 
At 10 Ocak 2008 12:21, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Öyle nefis görünüyor ki o ekmeği ben istiyorum desem çok mu ayıp olur:))) canım ellerine sağlık. Sevgiler…

 
At 10 Ocak 2008 13:39, Blogger yemek said...

Ben hep hazırını alıyordum, ev de yapmayı hiç düşünmedim.
Ellerine sağlık canım.

 
At 10 Ocak 2008 16:16, Blogger butterfly said...

Papatyacım ben de sevdim yeni tanıştığım bu meyveyi ama en çok görüntüsünü:). Benimkiler donmuştu, eminim tazeleri çok daha alımlıdır:).
Yazdıkların için teşekkürler canımcım.
Sevgiler, öpücükler;)..
aslı

 
At 10 Ocak 2008 16:17, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkürler:). O kadarcık olur mu hiç, mümkün olsa da sana koca bir kavanoz yollayıversem burdan hemen:).
Sevgiler..
aslı

 
At 10 Ocak 2008 16:20, Blogger butterfly said...

Lavantincim o kadar pratik bir reçel ki bu... Umarım dener, sonuçtan memnun kalır ve sık sık yaparsın:).
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 11 Ocak 2008 09:15, Blogger Tijen said...

Aslı'cığım,
Kırmızının yanı sıra, zeytinyağı konusunda da hemfikir olduğumuzu bilmek ne güzel.

 
At 12 Ocak 2008 00:55, Blogger butterfly said...

Tijencim yazdıkça, paylaştıkça ne çok ortak nokta buluyoruz. Blogları işte bu yüzden çok seviyorum:).
Sevgiler.
aslı

 
At 12 Ocak 2008 02:43, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
Ben nedense kırmızı reçelleri pek seviyorum bu yüzden senin reçeline de bayıldım.Ben de frambuaz reçeli yaptım geçenlerde metrodan dondurulmuş olarak almıştım.ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.İyi bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler

 
At 12 Ocak 2008 09:18, Blogger loungetime said...

O reçelli ekmeği buraya uzatır mısın Aslı 'cığım, çayın yanında süper olacak.

 
At 13 Ocak 2008 01:01, Blogger butterfly said...

Hülyacım kırmızı reçeller benim de favorim:). Senin frambuaz reçeli de ne güzel olmuştur kimbilir, ellerine sağlık canım:).
Güzel bir haftasonu diliyorum ben de..
Sevgilerr.
aslı

 
At 13 Ocak 2008 01:10, Blogger butterfly said...

İlkaycım sana kocaman bir dilim reçelli ekmek ve kocamaaaan sevgilerimi yolluyorum:)).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home