Salı, Ocak 15, 2008

YE#30 DÜNYA MUTFAKLARI: HİNDİSTAN'DAN HAVUÇ HELVASI

Bu ayın YE etkinliği ev sahibesi Sevgili Tuba bizler için konu olarak Dünya Mutfaklarını seçmiş. Bence bu harika bir konu..

Başka ülkelerin insanları, kültürleri, yemekleri benim merakımı hep cezbeden konulardandır. Zaman ve imkan el verdiğince gittiğim, gezdiğim, yemeklerini tattığım ülkeler oldu. Ama dünya böylesi büyük, kültürler böyle çeşitliyken her zaman kendimin tecrübe edemeyeceği noktalar kalacaktır elbet..
Bloglarımız sayesinde zaten her gün bilgi birikimimize eklemeler yapıyor, pek çok şey öğreniyoruz, şimdi bir de bu etkinlikte edineceğimiz bilgiler, öğreneceğimiz tarifler sayesinde pek çok ülkenin mutfağına daha da aşina hale geleceğiz:). Şimdiden gelecek tarifleri büyük merak ve sabırsızlıkla bekliyorum.
Ev sahipliği yapacak olan Sevgili Tuba’ya şimdiden teşekkür ediyor ve kolaylıklar diliyorum…

Gelelim benim tarifime..Geçenlerde halamlara gittiğimde, halam bana değişik bir tatlı ikram etmişti. Yerken, tereyağının aromasını rahatlıkla hissettiğiniz, havucun sebze tadından tamamen kurtulup; üzüm, ceviz ve tarçın üçlüsüyle (benim için muhteşem üçlü:)) bambaşka bir lezzete büründüğü bu tatlının bir Hindistan tatlısı olduğunu söyledi halam bana. Eniştem işleri nedeniyle sık sık Hindistan’a gittiğinden orada tadıp beğenmiş bu tatlıyı, adı Havuç Helvası. Gelince de hemen denemeye koyulmuşlar beraber. Ortaya da bu değişik ve yapımı da bir o kadar pratik tatlı çıkmış.

Ben de genel malzemelere sadık kalarak, ölçüleri kendimize göre ayarlayıp, evde denedim Havuç Helvasını. Dediğim gibi değişik bir tatlı oldu, sevdik ve yedik. Yine de sık sık yapacağım bir tatlı olduğunu söyleyemem (onun yerine şöyle bol fıstıklı bir irmik helvasını tercih ederim doğrusu:)).

Bu tatlıyı tanımamı sağlayan halam ve enişteme buradan teşekkürler:).

Deneyecek olanlara da şimdiden afiyet olsun diyorum:).

HAVUÇ HELVASI (HİNDİSTAN’DAN)


Malzemeler:

1 kg havuç
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 su bardağı kuru üzüm
1 tatlı kaşığı tarçın


Yapılışı:

Havuçları rendeleyip hazırlıyoruz. Bir tencereye yağları ve cevizi koyup cevizi çok hafif kavuruyoruz. Üzerine havuçları ilave edip rengi değişene kadar kavurmaya devam ediyoruz. Havuçlara şekeri ekleyip biraz karıştırdıktan sonra sütü ilave edip havuçlar sütü iyice çekene kadar pişiriyoruz. Havuçlar sütü iyice çekip bir müddet daha kavrulduktan sonra ocağı kapatıyoruz. Üzümleri ve tarçını de ekleyip iyice karıştırıyoruz. İster ılık isterse soğuk olarak servis ediyoruz. Servis yaparken istenirse üzerine biraz daha tarçın serpilebilir.

Etiketler: ,

26 Comments:

At 15 Ocak 2008 05:29, Blogger Tuba said...

Asli'cigim, nefis tarifini aldim, etkinlige katildigin icin cok tesekkur ediyor ve sevgilerimi gonderiyorum.

 
At 15 Ocak 2008 05:43, Blogger Aybike Ceylan said...

Ellerine saglik, cok nefis gorunuyor.Degisik bir tarif.

Sevgiler.

 
At 15 Ocak 2008 08:54, Blogger EZGi :)) said...

deişik tarifleri denemeyi çok seviyorum.müthiş görünüyor
ellerinize saglık
sevgiler

 
At 15 Ocak 2008 10:26, Blogger butterfly said...

Tubacım ben teşekkür ederim böyle güzel bir etkinliğe ev sahipliği yaptığın için:).
Sevgiler.
aslı

 
At 15 Ocak 2008 10:27, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkürler:). Sevgiler canımcım..
aslı

 
At 15 Ocak 2008 10:28, Blogger butterfly said...

Ezgicim ben de değişik tarifler denemeyi çok seviyorum, bazen favori tariflerimize eklenecek lezzetler çıkıyor ortaya:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 15 Ocak 2008 13:50, Blogger Gönül said...

çok değişik bir tarif ellerine sağlık canım .......sevgilerimle öpüyorum....

 
At 16 Ocak 2008 00:53, Blogger butterfly said...

Gönülcüm teşekkürler yorumun için:).
Bu arada nice mutlu senelere;).
Sevgiler.
aslı

 
At 19 Ocak 2008 09:21, Blogger NiNo said...

ellerine saglik canim

 
At 19 Ocak 2008 19:04, Blogger ab-ı hayat said...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Havuçlu lezzetleri seven benim için harika bir tarif.


sevgiler...

 
At 19 Ocak 2008 21:29, Blogger Yunkabu said...

tadini merak ettim... ellerine saglik.
sevgiler

 
At 20 Ocak 2008 20:28, Blogger Saliha said...

MMMMMMMMM ASLI GERCEKTEN COK FARKLI CEZERYEYI BILIYORUZ AMA BUNU BILMIYORDUK..NELER OGRENIYORUZ DEGILMI PAYLASIM NEKADAR GUZEL:)

 
At 21 Ocak 2008 11:41, Blogger butterfly said...

Ninocum teşekkürler canımcım:)).
aslı

 
At 21 Ocak 2008 11:44, Blogger butterfly said...

Ab-ı Hayat yorumun için çok teşekkür ederim:).
Ben de senin gibi tam bir havuç düşkünüyüm; yemeklerde havuç bulunmasını ayrı severim, salatasını ayrı severim, hatta öylece yemesi bile zevk verir bana. Şimdi bir de tatlısı eklendi bu tarifle sevdiklerim arasına:).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Ocak 2008 11:52, Blogger butterfly said...

Selamlar Fulya:)
Öncelikle ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler:).
Bu helvanın tadı biraz cezeryeyi andırıyor, biraz daha tereyağını hissediyorsun, o da çok güzel bir aroma katıyor havuca. Sadece havuç da şekerli bir sebze olduğundan şeker miktarını damak tadına göre ayarlamak lazım aslında. Bana göre biraz daha az tatlı da çok hoş olabilir.
Sevgiler:)..
aslı

 
At 21 Ocak 2008 11:55, Blogger butterfly said...

Salihacım, cezeryeyi oldukça andırıyor aslında. Üzüm ve tereyağ biraz farklılık yaratıyor.
Siz dostlarla fikirlerimizi, tariflerimizi, duygu ve düşüncelerimizi paylaşmanın verdiği mutluluk eşsiz bence de :).
Sevgiler..
aslı

 
At 22 Ocak 2008 09:02, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslıcığım ellerine sağlık canım.Denemek lazım .Bana tatlı olsunda.Kucak dolusu sevgiler.

 
At 22 Ocak 2008 23:13, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
daha önce duyduğum ama hiç tatmadığım birşey.Ama seninkini görünce canım çekti çok lezzetli görünüyor çünkü.Ellerine sağlık canım.Sevgiler

 
At 23 Ocak 2008 18:22, Blogger Cafe Gusto said...

Sevgili Aslı ellerine sağlık.sevgiler...

 
At 23 Ocak 2008 19:55, Blogger butterfly said...

Özaycım çok teşekkürler:).Ben de tam bir tatlı düşkünüyüm, napalım mutlu ediyor:).
Sevgiler..
aslı

 
At 23 Ocak 2008 19:59, Blogger butterfly said...

Hülyacım benim de bu tatlıdan çok yeni haberim oldu. Denemek etkinliğe nasipmiş:).
Beğendiğine sevindim tatlım.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 23 Ocak 2008 20:00, Blogger butterfly said...

Serpilcim çok teşekkürler canım:).
Sevgilerimle.
aslı

 
At 24 Ocak 2008 17:07, Blogger Tijen said...

Ne güzel oluyor değil mi Aslı'cığım? Ben severim Hintlilerin bu tatlısını. (Sütlü böreği kaçırma derim, pek lezizdir)

 
At 25 Ocak 2008 04:30, Blogger Unknown said...

wooww ilk kez duydum ya.Ellerine saglik canim.Bu etkinlik super oldu super.

 
At 25 Ocak 2008 11:58, Blogger butterfly said...

Tijencim demek sen tattın Hintlilerin helvasını, ben ilk defa denedim, hoşuma da gitti.
Sütlü böreği kaçırmayacağım kesinlikle:).
Sevgileeer..
aslı

 
At 25 Ocak 2008 11:59, Blogger butterfly said...

Gülenaycım etkinlikler çok iyi oluyor gerçekten de, pek çok değişik güzel tarif öğreniyoruz.
Yorumun için teşekkürler canım:).
Sevgilerimle...
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home