Pazartesi, Şubat 11, 2008

İKİ RENKLİ PUDİNGİM VE TENCERE DİBİ SIYIRICILIĞI:)


Her bölgenin ayrı deyişleri, başka başka inanışları vardır ya, annem de yeri geldiğinde bu tür deyişlerden örnekler verir. Bunların kimi güldürür beni, kimi şaşırtır. Bu inanışlar, ne zaman, nasıl ortaya çıkmıştır bilinmez ama bir şekilde nesilden nesile aktarılır.
Eskiden beri bu deyişlerden birini annem benim için sık sık kullanırdı. Bizim oralarda tencerenin dibini sıyırana (bu ben oluyorum:)), “düğünün güzün (güz-sonbahar-zamanı) olacak” denirmiş. Bizim evde annem mutfakta ne zaman bir sütlü tatlı pişirse, tencerenin dibini sıyırma görevi (!) bana aitti:). Eh hal böyle olunca geçen seneler düğünümün güz aylarında olması ihtimalini kuvvetlendirir vaziyetteydi. Bir yandan ilkbahar gelini olma isteğim, diğer yandan o güzelim tatlıları ılık ılık tadacak olmanın düşüncesi birbirleriyle çelişedurur, ben hep o önemli vazifemi gönüllü olarak yerine getirirdim. Eh, bunda batıl inançlara pek öyle inanmıyor oluşumun katkısı da büyüktü tabi.
Sonuçta en azından bir zıt örnek ile, sanırım (bir aksilik olmazsa) yakında ben bu inancı çürütmüş olacağım:) ve yediğim tatlılar yanıma kar kalmış olacak:)).
Geçtiğimiz haftasonu, ailecek yiyeceğimiz yemeğin tatlısını ben yapmak istedim. Her zaman olduğu gibi tercihim yine sütlü tatlılardan yanaydı ama daha önce denemediğim bir tarif olsun istiyordum. Eh bunun da en eğlenceli şekli tarifi uydurmak olduğu için birbiriyle güzel gideceğine inandığım iki lezzeti tek tatlıda birleştirme düşüncesiyle başladım tatlımı yapmaya; çikolata ve portakal..Sonuç olarak, lezzetini herkesin beğendiği, benimse özellikle kıvamını çok beğendiğim yeni bir puding tarifim oldu.

Tencereyi kim sıyırdı söylememe gerek yok sanırım:)).

İşte tarifim:

İKİ RENKLİ PUDİNG

Malzemeleri:

Portakallı Puding İçin:

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 yumurta sarısı
3 tepeleme yemek kaşığı un
1 portakalın rendelenmiş kabuğu
1 paket vanilya
bir küçük kutu süt kremasının yarısı

Çikolatalı Puding İçin

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta sarısı
2 tepeleme yemek kaşığı un
1 paket vanilya
bir küçük kutu süt kremasının yarısı
80 gr. sütlü çikolata

Yapılışı:

İlk olarak portakallı pudingi pişirmeye başlıyoruz. Bir tencereye vanilya ve süt kreması dışındaki portakallı pudingin malzemelerini koyuyoruz. Ocağa koymadan önce iyice karıştırıp pürüzsüz hal almasını sağlıyoruz ve kısık ateşte kaynayana dek pişiriyoruz. Puding 2-3 dakika kaynadıktan sonra ocaktan alıp vanilya ve süt kremasını ilave edip, iyice karıştırıyoruz. Pişen portakallı pudingi servis kaplarının yarısına kadar dolduruyoruz. Soğumaya bırakıyoruz.
Aynı şekilde çikolatalı pudingi pişiriyoruz ve çikolatalı pudingin malzemelerinden vanilya, krema ve sütlü çikolatayı puding piştikten sonra ilave edip iyice karıştırıyoruz. Bu pudingi de servis kaplarında portakallı pudingin üzerine döküyoruz. İyice soğuyan pudingleri dilediğimiz malzemeyle süsleyip servis yapıyoruz (ben Hindistan cevizi ve yeşil fıstıkla papatyaların neşesini taşıdım pudinglerime:)).

Afiyet olsun:).

Etiketler:

26 Comments:

At 11 Şubat 2008 21:54, Blogger Naile said...

Aslıcığım şimdi anladım benim neden güzün evlendiğimi bilsem annemin yaptığı keklerin dibini sıyırmazdım :)) şaka bir yana da sanırım senin düğün de yaklaşıyor. Hadi bakalım hayırlısı, bahar gelini olmak güzeldir.

Sevgiler..

 
At 12 Şubat 2008 00:39, Blogger dogada.blogspot.ru said...

tencerenin dibini sıyırmayı kim sevmez en lezzetli yeridir bayılırım puding çok şık görünüyor canısı ellerine sağlık sevgiler

 
At 12 Şubat 2008 09:37, Blogger butterfly said...

Nailecim tabi yaa küçükken ne çok sıyırırdık keklerin dibini de:).
Benim de düğün yaklaşıyor, tatlı telaşlar başlıyor yani, hayırlısı bakalım:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 12 Şubat 2008 09:38, Blogger butterfly said...

Gülcüm demek bu konuda yalnız değilmişim:). Eskiden abimle paylaşırdık tencere diplerini. O evlenip gidince bana kaldı hepsi:)).
Yorumun için teşekkürler canım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 12 Şubat 2008 09:51, Blogger Disalce said...

bizdede tencerenin dibini sıyırana nişanlın güzel olur derler.....

pudingin nefis olmuş..ellerine sağlık.....

bayada bereketli gibi görünüyor....

çok sevdim bu tarifi...

 
At 12 Şubat 2008 10:33, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Benim annem de bana derdi ama düğünüm temmuz ayında oldu:) Şimdi güzel prensesim bizim evdeki tencere sıyırıcı:)) Hele çikolatalı tatlara bayılıyor. Puding tarifin çok hoş. Ellerine sağlık. Hemen not aldım.
Sevgilerimle...

 
At 12 Şubat 2008 10:56, Blogger butterfly said...

Disalcim demiştim bak, her yörede farklı tanımlamalar, inanışlar oluyor. Eee sizin deyiş daha güzelmiş aslında:).
Yorumun için teşekkürler. Evet, çok bereketli bir tarif bu, haftasonu evde baya kalabalıktık biz, herkese rahatlıkla yetti.
Bu tarife kefilim:), dene, pişman olmayacaksın:).
Sevgiler..
aslı

 
At 12 Şubat 2008 10:59, Blogger butterfly said...

Elvancım bu tezi öncelikle sen çürütmüşsün demek ki:).
Tencere sıyırıcılığı nesilden nesile geçiyor öyleyse, eh bu güzel görev evdeki küçüklerin hakkı her zaman:).
Umarım tarifi dener ve memnun kalırsın canım.
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

 
At 12 Şubat 2008 11:54, Blogger Unknown said...

Aslıcım yazını okuyunca çok güldüm benim annemde derdi hep tencerenin dibini sıyırak kışın evlenecek diye :)))

İki renkli puding çok hoşuma gitti özellikler portakallı olması ayrı bir tat katmıştır ellerine sağlık...

www.hayatintatlari.com/forum forum sayfama beklerim...

 
At 12 Şubat 2008 13:37, Blogger Tijen said...

Biz de kardeşimle çekişirdik bu konuda Aslı'cığım. Hala da pek severim!

 
At 12 Şubat 2008 13:40, Blogger Fulya said...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Ben bunu hazır pudingle yapıyordum.Ama birde seninkini deneyeceğim.kızım için daha faydalı diye kızımın pudingini evde ben yapıyorum.

 
At 12 Şubat 2008 17:58, Blogger butterfly said...

Selamlar Zerrincim:)
Blogumu ziyaretin ve güzel yorumların için teşekkürler:). Demek aynı deyiş başka evlerde de söyleniyormuş:).
Portakal pudinge çok güzel bir koku veriyor gerçekten de.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 12 Şubat 2008 17:59, Blogger butterfly said...

Tijencim bu çok zor paylaşılabilen bir zevk gerçekten de:).
Çok öpüyorum..
aslı

 
At 12 Şubat 2008 18:01, Blogger butterfly said...

Fulyacım hazır pudingler dar zamanlarımızın en büyük kurtarıcıları olsa da böyle evde yapılan pudinglerde de şekeri, lezzeti isteğimize göre ayarlayabiliyoruz.
Fırsatın olur da denersen yorumlarını bekliyorum:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 13 Şubat 2008 21:52, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
Nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgiler

 
At 13 Şubat 2008 21:57, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Ellerine saglik ne kadar guzel olmus, kizlarim bayilir bu tarife.
Bu arada sana birsey demek istiyorum, bende cok siyirirdim, esim de ve hala da siyiririm. Bizimkiler de hep dugunun kisin olcak derdi, seninkinin tersine, ve 25 aralikta evlendigimizde Ankara'da lapa lapa kar yagiyordu:)Demek ki her yerde ayri yorumlaniyor, sevgiler ve selamlar.

 
At 14 Şubat 2008 10:36, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslı'cığım bende bayılırım tencere dıbı sıyırmaya .Duğununde yağmur yağacak demışlerdı ama ekımde evlenmeme rağmen bısey olmadı.Sevgılıler gununude kutluyorum.

 
At 14 Şubat 2008 13:46, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkürler canım:).
Sevgilerimle.
aslı

 
At 14 Şubat 2008 13:48, Blogger butterfly said...

Aybikecim paylaştıkça neler çıkıyor; ben bunun bu kadar yaygın bir deyiş olduğunu bilmiyordum. Ufak farklarla bile olsa ne çok evde söyleniyormuş aynı söz:). Hem benim gibi sıyırıcıların sayısı da azımsanacak gibi değil hani:).
Çok öpüyorum..
aslı

 
At 14 Şubat 2008 13:50, Blogger butterfly said...

Özaycım tencere dibi sıyırıcılığı oldukça yaygın bir zevk, ben anladım:).
Düğününde yağmur yağmamasına sevindim, gelinlik batardı valla:). Umarım benimkinde de yağmaz:).
Senin de sevgililer günün kutlu olsun canım.
Öpüldün:).
aslı

 
At 15 Şubat 2008 13:24, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

TENCEREDEKİ PUDİNGLERİ, SOSLARI SIYIRMAYI BENDE ÇOK SEVERİM... ASLICIĞIM SENİN İKİ RENKLİ PUDİNGDE ÇOK ŞIK OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK... TATLI KOŞUŞTURMALARINDA KOLAYLIKLAR DİLERİM :))

 
At 15 Şubat 2008 23:07, Blogger butterfly said...

Selamlar Aysel:)
Yorumuna ve güzel dileklerine çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 16 Şubat 2008 23:03, Blogger Saliha said...

mmmm aslı ellerıne saglık canım:)
bizdede tencere dibini sıyıranlara düğününde yağmur yağacak denir:)
velhasılı düğünümde yağmur yağmıştıda..tabiiki tevafuk oldu ama halk arasında deyişler farklı farklı...
pudıng zengın içerikli ve lezız olmus ellerıne saglık canım:))

 
At 18 Şubat 2008 00:34, Blogger butterfly said...

Salihacım valla ne çok farklı deyişler kullanılıyormuş bu durum için. Senin düğününde de büyük tesadüf olmuş gerçekten.
Yorumun için teşekkürler canım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 19 Şubat 2008 14:10, Blogger NiNo said...

muhtesem gorunuyorrrrrrr

 
At 19 Şubat 2008 17:59, Blogger butterfly said...

Ninocuuum teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home