Pazartesi, Şubat 04, 2008

MİS KOKULU ÇÖREKLER VE PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 13


Hünerli Eller blogunun sahibi arkadaşım beni Porselen Demlik çay saati etkinliğine davet etmiş. Ben de onun bu nazik davetine mayalı bir çörekle katılmak istedim.

Bu çörekler pişerken mutfağı mahlep ve mayanın kokularına bürüyor..İşte çörek yapmanın en güzel yanı da bu bence. Pek çok akşam işten eve geldiğimizde anneciğim bizi benzer kokularla karşılar, babamla ben de tahmin yürütmeye başlarız. Kek, kurabiye, çörek cinsleri sayılır birbiri ardına. Çoğu kez ben kazanırım bu tahmin yürütmece oyununu, güvenirim bu duyuma:).

Bu kez sırf bu nefis koku için ben sıvadım kolları geçtim mutfağa. Sonuçta oldukça fazla sayıda mahlep kokulu mini mini açma benzeri (açma kadar yağlı değil ama görüntüsü açmayı andırıyor) çöreğimiz oldu. Ben bu kez de yine (her hamur işinde yaptığım gibi) tam buğday unu kullandım.

Hünerli Ellere daveti için teşekkür ediyorum ve etkinliğinde kolaylıklar diliyorum.

İşte çöreklerimin tarifi:

MAHLEPLİ ÇÖREK
Malzemeleri:

1 paket instant maya
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı ılık süt (süt-su karışımı da olabilir)
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
alabildiği kadar un

Üzerine:

1 adet çırpılmış yumurta
çörek otu

Yapılışı:

Bir kapta sıvı malzemeleri karıştırıyoruz, üzerine unu, mayayı, şekeri, tuzu ve mahlebi ekliyoruz. Gerektikçe un ilave ederek yumuşak, hafifçe ele yapışan kıvamda bir hamur elde ediyoruz. Kabın üzerini iyice örterek yaklaşık 1 saat kadar hamuru kabarmaya bırakıyoruz. Hamur kabardıktan sonra istediğimiz büyüklükte parçalar koparıp rulo haline getiriyoruz, her ruloyu bükerek düğüm atar gibi şekil veriyoruz (açma şekli). Yağlı kağıt serili tepsiye dizdiğimiz çöreklerin üzerine çırpılmış yumurta sürüp çörek otu serperek önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

Afiyet Olsun..

Etiketler: ,

32 Comments:

At 4 Şubat 2008 16:06, Anonymous Adsız said...

slm...
mahlebin kokusuna geldim:))
ellerine saglik canim
harika gorunuyorlar

www.yenitadlar.blogcu.com

 
At 4 Şubat 2008 16:31, Blogger Mutfak Havlusu said...

bak bu işte çocukluğumda mahalledeki pastaneden alınan benim sevdiğim açmalar gibi görünüyor aynen öyle olmuş:)
ellerine sağlık çayla ne severdik ve çocukken ne rahat yerdik şimdi resmen vicdanımla pastanedeki açma arasında kalıyorum
alsammı almasammı:)
malum sağlıklı hayat:)

 
At 4 Şubat 2008 17:59, Blogger Tijen said...

Nasıl severim ama. Yıllar var ki yemedim. Son yiyişim yıllar önce, yağından mıydı ne, midemi rahatsız etmişti. O gün bugündür yemez oldum. Oysa evde yapılmışı ne güzel olur.

 
At 4 Şubat 2008 18:23, Blogger butterfly said...

Nurcancım dediğim kadar varmış değil mi? Bak bu koku seni de buraya getirmiş:).
Teşekkürler canım.
Sevgiler.
aslı

 
At 4 Şubat 2008 18:26, Blogger butterfly said...

Mutfak Havlusu, pastanedeki açmalar gibi görünmesine sevindim. Aslında daha düşük yağ içeriği, yağının sıvı yağ oluşu ve tam buğday unundan yapılmış olması nedeniyle o açmaların çok daha sağlıklı benzerleri bunlar:). Eh miktarda çok da abartmazsak sağlıklı bir atıştırmalık bile diyebiliriz belki.
Sevgiler..
aslı

 
At 4 Şubat 2008 19:30, Anonymous Adsız said...

ellerinize sağlık. yakında benim blogumdada aynı tarifi görürseniz şaşırmayın. afiet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

 
At 4 Şubat 2008 20:35, Anonymous Adsız said...

mahlebin kokusunu burdan aldım
ellerine sağlık
sevgiler

 
At 4 Şubat 2008 23:08, Blogger www.illedeyemek.com said...

Canım ellerine sağlık görüntü çok nefis...

 
At 5 Şubat 2008 10:03, Blogger butterfly said...

Tijencim ben de dışarda yapılan hamurişlerini yiyemez oldum çoktandır (müdavimi olduğum bir iki yer hariç). Yağ cinsi, kalitesi çok etkiliyor.
Ben de evde yapıp gönül rahatlığıyla yiyorum bu tür şeyleri:).
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 5 Şubat 2008 10:04, Blogger butterfly said...

Gültencim çok teşekkür ederim:). Umarım dener ve beğenirsin tarifimi.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 5 Şubat 2008 10:04, Blogger butterfly said...

Yeşimcim çok teşekkür ederim. Mahlep kokuttum buraları ben:)).
Sevgiler..
aslı

 
At 5 Şubat 2008 11:24, Blogger butterfly said...

Hilalcim çok teşekkürler, beğenmene sevindim.
Sevgilerimleee:).
aslı

 
At 5 Şubat 2008 13:51, Blogger yemek said...

Ellerine sağlık Aslı, ne güzel olmuşlar!
Sevgiler...

 
At 5 Şubat 2008 14:40, Blogger butterfly said...

Çok teşekkür ediyorum Lavantincim:).
Sevgiler canım..
aslı

 
At 5 Şubat 2008 17:48, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım çöreklerin mis gibi olmuşlar. Ellerine sağlık canım. Sevgiler, öptüm..

 
At 5 Şubat 2008 23:48, Blogger butterfly said...

Ebrucum çok teşekkür ederim, ne güzel kelimeler bunlar:).Sevgilerimle..aslı

 
At 6 Şubat 2008 00:04, Anonymous Adsız said...

Hakkaten miss gibi olmuş.Ellerine sağlık.

 
At 6 Şubat 2008 09:30, Blogger butterfly said...

Ayşe blogumu ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgiler.
aslı

 
At 6 Şubat 2008 11:48, Blogger Defne said...

Aslı'cığım, bayılıyorum senin bu her tarifin minik hikayesini bir çırpıda anlatışına. Çörekler de çok şekerler, ellerine sağlık.

 
At 6 Şubat 2008 21:23, Blogger Aybike Ceylan said...

Olsa da yesek Alis'cigim,
Ellerine saglik.
Sevgiler

 
At 7 Şubat 2008 00:12, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
Gerçekten de mis gibi görünüyorlar canım.Yumyumuşacık tam ağzımıza layık:-)Ellerine sağlık canım.Sevgiler

 
At 7 Şubat 2008 09:50, Blogger butterfly said...

Defnecim, yazım tarzına hayran olduğum birinden böylesi güzel bir yorum almak beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Şubat 2008 09:52, Blogger butterfly said...

Aybikecim mümkün olsa da ben de sana koca bir tabak çörek yollasam hemen şu an..Ama sen çok daha güzellerini yaparsın hamarat arkadaşım benim:).
Öpüyorum...
aslı

 
At 7 Şubat 2008 09:52, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkürler tatlı yorumun için:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 8 Şubat 2008 16:09, Anonymous Adsız said...

Nefis görünüyorlar,ellerinize saglik.Sevgiler.

 
At 9 Şubat 2008 01:23, Blogger butterfly said...

Kızılcıkşurubu güzel yorumun için gönülden teşekkürler:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 9 Şubat 2008 01:25, Anonymous Adsız said...

cörekler süper olmus,

ellerine saglik...

senin sayfanda kalp sekilde olan kurabiyeleri gördüm, bir tarafi sade biri cikolatali...

haftaya sevgililer gününde yapmaya niyetliyim.

tarifin icin sag ol :)))

hersey hos, ellerine saglik...

hayirli geceler, aysel

 
At 9 Şubat 2008 12:02, Blogger NiNo said...

of of of kokusu geldi sanki burnuma nefis sssssssssss ellerine saglikkkkkkkkkkkkkkkkkkk

 
At 11 Şubat 2008 14:56, Blogger butterfly said...

Ayselcim blogumu ziyaret ettiğin için, bıraktığın güzel yorumlar için çok çok teşekkür ederim:).
O kalp kurabiyeleri yaptığım zaman tadan herkesten geçer not almıştı:), mutlaka tavsiye ederim.
Sevgileeer.
aslı

 
At 11 Şubat 2008 14:57, Blogger butterfly said...

Ninocum çok teşekkürler:))).
Çok tatlısın.
Sevgiler.
aslı

 
At 21 Şubat 2008 17:35, Anonymous Adsız said...

cok tesekkurler tarife nefis gorunuyor...bir paket instant maya ne kadar oluyor?

hulya

 
At 21 Şubat 2008 23:02, Blogger butterfly said...

Selamlar Hülya,
Çok teşekkür ederim yazdıkların için:).
Bir paket instant maya olarak kastettiğim Dr. Oetker'in küçük paketlerdeki mayası, baktım şimdi pakette 10 gr. yazıyor.
Umarım bu bilgi yardımcı olmuştur.
Sevgiler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home