Salı, Mart 11, 2008

BAHAR PİLAVI

Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yatırırdı hani:) ? Şaka bir yana, özellikle şu iki senedir mevsimleri de bir başka yaşar olduk. Hani Ankara karasal iklimdi, geçişler sert olurdu falan ama bu sene sanki hiç bahar yaşamadan yaza gireceğiz. Kış çetin ve kuru geçti (evet, biraz kar yağışı oldu ama geçtiğimiz yazın kuraklığını telafi edecek kadar değildi) sonra Mart ayına girer girmez 20’li dereceleri gördük termometrelerimizde.
Eh havalar böyle olunca bünyeler de şaşırıyor haliyle. Bizim evde şu anda herkes hasta, herkeste bir keyifsizlik hakim. Evde bol bol meyve ve bitki çayı tüketiliyor. Bu geçiş dönemini en az hasarla atlatmak için dikkatli olmak lazım, güzel havalara aldanıp incecik kıyafetlerle sokağa fırlamamak lazım (bu laf banaydı:)).
Biraz yağış, biraz yağmur..Şimdi hepimiz bunu diliyoruz. Eskiden, ben küçükken hatırlıyorum da nasıl olursa hafta sonuna hep yağışlı havalar denk gelirdi. Eh haliyle tatil günlerini dışarıdaki gri havaya bakarak evde geçirmek çok canımı sıkardı, “keşke dinse şu yağmur” derdim.
Şimdi düşünüyorum da şöyle bir ay aralıksız yağsa, hava gri bile olsa ama içimizi serinlete serinlete gökyüzünden boşalıverse damlalar. Toprak kana kana içse yağmuru, ben dışarı çıkıp yağmur altında yürüsem, ıslak toprak kokusunu içime çeksem doya doya..
Bahar yağmurları kadar güzeldir baharın o kendine has enerjisi, renkleri... Bahar bin bir renkli çiçekleriyle gökkuşağına boyarken doğayı, ben baharın renklerini mutfağımdan geçirdim.
İşte en az bahar kadar renkli, bir o kadar lezzetli ve sağlıklı bahar pilavım:).

Not: Bu pilavın tarifini annem birkaç hafta önce televizyonda seyretmiş. Aklında kaldığı şekliyle bana anlattı, biz de kendi damak tadımıza uyarlayıp son şeklini verdik. Bu pilavın adı neydi tam bilmiyorum ama bu rengarenk haliyle ona çok gidecek “Bahar Pilavı" ismini ben koydum.

Buyrun tarifini:

BAHAR PİLAVI



Malzemeleri:

1 çay bardağı sıvıyağ
5-6 sap taze soğan
2 adet orta boy kabak (küp küp doğranmış)
2 yemek kaşığı çiğ ay çekirdeği içi
5-6 adet kuru kayısı (tavla zarı gibi doğranmış)
3 su bardağı pirinç
4,5 su bardağı kaynar su
1 yemek kaşığı kuru nane
tuz

Yapılışı:

Öncelikle tencerede yağımızı kızdırıp, ince ince doğradığımız taze soğanları kavuruyoruz. Daha sonra sırasıyla çekirdeği, kabakları ve kuru kayısıyı ekleyip kavurarak hepsinin pişmesini sağlıyoruz. Daha önceden ıslatıp yıkadığımız pirinçleri de diğer malzemelerin üzerine ekleyip pirinçler şeffaflaşıncaya kadar kavurmaya devam ediyoruz. Pirinçler de kavrulunca kaynar suyu, kuru naneyi ve arzu ettiğimiz miktarda tuzu ekleyip pilav iyice suyunu çekinceye kadar kısık ateşte pişiriyoruz. Pilav suyunu çekince altını kapatıp çok az karıştırdıktan sonra tencerenin üzerini kağıt havluyla örtüp demlenmeye bırakıyoruz. Demlenen pilavımız servise hazır hale geliyor.

Afiyet olsun:)))..

Etiketler:

33 Comments:

At 11 Mart 2008 08:16, Blogger EZGi :)) said...

canım pilav harika olmuş.enfes görünüyor.ellerine saglık.yagmuru çok severim ben ama bu sevgidende başka bir istek haline dönüştü bizlerde.keşke yağsa doya doya:((

 
At 11 Mart 2008 09:23, Blogger melda said...

muhteşem görünüyor. kuru kayısıyı yeşil salatada da çok severim. pilavda da deneyeceğim. gerçi pilav konusunda biraz acemiyim ama.. inşallah bu güzel olur :)
çok teşekkürler bu güzel tarif için..

 
At 11 Mart 2008 11:08, Blogger butterfly said...

Ezgicim çok haklısın yağmur artık önemli bir ihtiyaç halini aldı, umarım çok çok yağar..
Yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 11 Mart 2008 11:09, Blogger butterfly said...

Meldacım ben de kuru kayısıyı yeşil salatada hiç denemedim, eminim çok yakışıyordur. Ben de onu deneyeceğim:).
Yazdıkların için çok teşekkürler:).
Sevgilerimle.....
aslı

 
At 11 Mart 2008 12:08, Blogger Unknown said...

çok şık bir pilav olmuş rengarenk kabakları ilk gördüğümde pırasamı sanmıştım ama pırasapa pilava yakışırdı sanırım...Canım ellerine sağlık...

 
At 11 Mart 2008 12:45, Blogger uygarimizlahayat said...

Hımmmmmmmm gerçekten de tam bahar pilavı olmuş, ellerine sağlık...

 
At 11 Mart 2008 15:21, Blogger Gönül said...

canikom bu pilav nefis görünüyor valla yerim ben bu pilavın hepücüğnü:)))) ellerine sağlık sevgilerimle öpüyorum

 
At 12 Mart 2008 01:14, Blogger Baharcicegi said...

Tam bahara yakisir bir pilav olmus renkli ic acici eline saglik canim.Burda bahar bol yagmurlu geciyor ve sunada firtina var disarda,ucuyoruz.
Sevgiler

 
At 12 Mart 2008 09:11, Anonymous Adsız said...

bahar gibi cıvıl cıvıl olmuş eline sağlık...

 
At 12 Mart 2008 12:00, Blogger butterfly said...

Zerrincim çok teşekkür ederim:).
Haklısın pırasa da çok yakışabilir pilava, denemek lazım:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 12 Mart 2008 12:02, Blogger butterfly said...

Uğur böceği çok teşekkür ederim yorumun için:).
Sevgiler..
aslı

 
At 12 Mart 2008 12:03, Blogger butterfly said...

Gönülcüm bunlar ne güzel kelimeler böyle, çok teşekkür ederim:).
Bütün tabak senindir canım, afiyet olsun;).
Sevgiler..
aslı

 
At 12 Mart 2008 12:04, Blogger butterfly said...

Baharcım ben de bu rengarenk görüntüsüne bakıp ismini koydum pilavın:).
Ahh keşke buralara da yağsa yağmur (hava şu anda kapadı, umarım yağar:)).
Sevgiler..
aslı

 
At 12 Mart 2008 12:04, Blogger butterfly said...

Seçilcim çok teşekkür ederim canım.
Sevgileeer..
aslı

 
At 12 Mart 2008 12:39, Anonymous Adsız said...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM...HARİKA...


ÖZLEM

 
At 12 Mart 2008 16:53, Blogger butterfly said...

Özlemcim çok teşekkür ederim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 13 Mart 2008 08:45, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım ne kadar renkli ve güzel bir pilav olmuş. Adına uygun bahar gibi. Ellerinize sağlık canım. Sevgiler, öpüyorum..

 
At 13 Mart 2008 12:57, Blogger Defne said...

Bir mimde bile mevsim olsam sorusuna bahar olurdum diyen beni, bu nefis bahar pilavını nasıl sevmem?:) Ellerine sağlık Aslı'cığım.

 
At 14 Mart 2008 10:15, Blogger butterfly said...

Ebrucum çok teşekkürler:).
Evet, bu pilavın ismi hem görüntüsüne hem de mevsime uysun dedim.
Sevgiler..
aslı

 
At 14 Mart 2008 10:17, Blogger butterfly said...

Defnecim bu konuda ben de aynı senin gibiyim:). Baharın tam ortasında doğmuş biri olarak, en sevdiğim mevsimdir benim de bahar. Doğanın uyanışını, havaya yayılan tazelik kokusunu severim.
Yorumun için çok teşekkürler canım.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 14 Mart 2008 23:15, Anonymous Adsız said...

Tam benli olmuş pilav.Ellerine sağlık

 
At 15 Mart 2008 09:08, Blogger Kübra said...

Adı gibi, rengarek ne güzel olmuş, bahara yakışır, ellerine sağlık.,
Sevgi ile

 
At 16 Mart 2008 00:07, Blogger butterfly said...

Ayşecim beğendiğine sevindim. Çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 16 Mart 2008 00:08, Blogger butterfly said...

Kübracım, evet bu pilava en yakışan isim bu oldu galiba:).
Teşekkürler yazdıkların için.
Sevgilerimle...
aslı

 
At 16 Mart 2008 19:31, Anonymous Adsız said...

Cok sahane görünüyor,ellerinize saglik.Sevgiler.

 
At 17 Mart 2008 09:38, Anonymous Adsız said...

cok guzel gorunuyo ellerinize saglik....guzel bir hafta diliyorum sevgiyle kalin....

 
At 19 Mart 2008 20:13, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Aslıcıgım neden güzel olan hersey cok kalorili:)

 
At 20 Mart 2008 09:17, Blogger Gönül said...

ahahah ebbişimmm mart kapıdan baktırır kombileri kapattırır:))) bu senede geçen seneki gibi yoğun kış yaşamadık...gerçi bugün üşüdüm ama geçer yarına güneş açar.....pilavın harika görünüyor ellerine sağlık bebişim...sevgilerimle öpüyorum

 
At 20 Mart 2008 10:24, Blogger butterfly said...

Senem çok teşekkürler yazdıkların için:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 20 Mart 2008 11:04, Blogger butterfly said...

Sevgili Yemek Güncesi,
Davet için çok teşekkür ederim. Katılmaya çalışacağım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 20 Mart 2008 11:05, Blogger butterfly said...

Ece çok teşekkür ederim.
Sana da iyi haftalar diliyorum.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 20 Mart 2008 11:06, Blogger butterfly said...

Papatyacım ama bak bu pilav o kadar da suçlu sayılmaz, birazcık yeriz biz de:).
Sevgiler..
aslı

 
At 20 Mart 2008 11:08, Blogger butterfly said...

Gönülcüm birkaç gündür yağmur var bizim burda, umarım devamı gelir:).
Yazdıkların için teşekkürler canımcım..
Sevgileeeeer:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home