Pazar, Mart 02, 2008

BİR KONSER VE BİR TATLI

Zamanı tutabilmenin, onu kısa bir süre için de olsa durdurabilmenin en güzel yolu zamana izlerini bırakacak bir şeyler yapmak galiba..Dostlarla, yıllar sonra bile hatırlayacağımız, anılarımızın en güzel parçalarını oluşturacak bir şeyler yapmak.

Dün gece tam da böyle bir şey yaptık; çok güzel bir konser izledik, harika bir performansa, özenle hazırlanmış, büyüleyici bir sahneye tanık olduk. Şarkılara eşlik ettik, dansettik, şarkıların içine girdik adeta..Şebnem Ferah’ın konserine ilk defa gittim ben. Tereddütsüz söyleyebilirim ki izlediğim en güzel konserdi.

Konserden sonra dansetmekten ayaklarım zonkluyor, kulaklarım çın çın çınlıyordu. Ama geçirdiğim o güzel saatler her şeye değdi doğrusu:).

Böyle güzel zamanların tamamlayıcısı, tatlı sohbetlerin eşlikçisi tatlılardır elbet. Favorim sütlü tatlılar olsa da ayva tatlısı sütlü tatlı kadar sevdiğim tek tatlıdır. Özellikle annemin yaptığı ayva tatlısının tadına hiç doyamam. Gıda boyası kullanmadan hoş bir renk alır annemin ayva tatlısı. Bunun sırrının; ayvayı pişirirken tencereye ayva çekirdeklerini atması ve tatlıyı çok kısık ateşte yavaş yavaş pişirmesi olduğunu söylüyor annecim.

İşte onun tarifiyle Ayva Tatlısı:


AYVA TATLISI

Malzemeleri:

4 adet ayva
2 adet elma
16 silme yemek kaşığı şeker
3 adet karanfil
2 bardak su

Yapılışı:

Öncelikle ayvaları soyup ikiye bölüyor ve çekirdek yuvalarını boşaltıyoruz. Diğer tarafta soyulmuş elmaları rendeleyip ayvaların boşluklarına pay ediyoruz. Ayvaları bir tencereye yerleştirip her bir yarım ayvaya 2 silme yemek kaşığı toz şeker döküp, 2 bardak suyu, ayvaların çekirdeklerini ve karanfilleri tencereye ilave ediyoruz. Tencereyi ocağın en küçük bölümüne koyup, su kaynadıktan sonra ocağın altını en kısık konuma getirip ayvalar suyu çekinceye kadar ağır ağır pişiriyoruz (annem bu aşamanın 2 saat kadar sürdüğünü söylüyor). Ayvalar tüm suyu çektikten sonra servis tabağına alıp, iyice soğutup servis süresine kadar buzdolabında bekletiyoruz. İsteğe göre kaymakla, kaymaklı dondurmayla veya çırpılmış kremayla servis ediyoruz.

Afiyet olsun.

Herkese güzel bir hafta diliyorum...

Etiketler:

31 Comments:

At 2 Mart 2008 19:50, Blogger Kübra said...

Aslıcığım tatlı nefis görünüyor, kaymakla hımmm harika ben de en kısa zamanda yapmalıyım. Ellerine sağlık.
Sevgi ile

 
At 2 Mart 2008 20:31, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslı'cığım ne kadar iştah kabartıcı yapmışşın.Canım cektı.Sevgiler canım..

 
At 2 Mart 2008 20:41, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
ayva tatlısını bende çok severim ve bende anneciğimin tarifine göre yaparım.ellerine sağlık canım.Sevgiler

 
At 2 Mart 2008 22:42, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

BU KIŞ HİÇ AYVA TATLISI YEMEDİM SANIRIM :( AYVALAR BİTMEDEN YAPSAM İYİ OLACAK... ASLICIĞIM ELLERİNE SAĞLIK... SICACIK SEVGİLER...

 
At 2 Mart 2008 23:50, Blogger Eya said...

Aslıcığım...AH ne güzel geçmiştir konser. Bende çok severim Şebnem Ferah'ı.Tatlı da çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık...

zehra

 
At 3 Mart 2008 13:38, Blogger butterfly said...

Kübracım güzel yorumların için teşekkürler:). Kaymaklı dondurmayla da ben çok seviyorum, bir de öyle denemelisin.
Sevgiler..
aslı

 
At 3 Mart 2008 13:41, Blogger butterfly said...

Özaycım çok teşekkür ederim:). Sana da bir tabak ayva tatlısı yollayabilmek isterdim şimdi:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 3 Mart 2008 13:42, Blogger butterfly said...

Hülyacım anne tarifleri hiç şaşmıyor değil mi:)?
Teşekkürler canım.
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 3 Mart 2008 13:43, Blogger butterfly said...

Ayselcim ayvalar bitmeden yapmak gerek bir kaç kez. Kışın en güzel lezzetlerinden biri bu tatlı, değerlendirmeli mutlaka.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 3 Mart 2008 13:45, Blogger butterfly said...

Zehracım yorumun için teşekkürler:).
Şebnem Ferah'ın benim için de yeri bambaşkadır. Özellikle bir önceki albümü beni hep üniversite yıllarıma götürür:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 3 Mart 2008 16:59, Anonymous Adsız said...

Canummm Aslım,

ne güzel olmuş eğlenmişsiniz. Ben de pek severim şebnem ferahıda özlem tekibide taa eski gruplarından beri..

Ama kapanış ayva tatlısıyla yapılmışki saygı duruşunda bulunasım geldi: )) Lakin müthiş heybetli duruyor :))

anneciğinin ellerine sağlık

www.misssgibi.com

 
At 3 Mart 2008 18:48, Blogger Baharcicegi said...

Ayva tatlisini cok severim hem hafif hemde nefis lezzetli oluyor eline saglik canim

 
At 3 Mart 2008 22:46, Anonymous Adsız said...

selam...kış bitecek ben hala ayva tatlısı yapamadım:))diyetteyim zatenn...bu tatlıya bittim:.((elinize saglık..sevgiler.

 
At 4 Mart 2008 13:47, Blogger butterfly said...

Zerrincim demek benzer müzik zevklerine sahibiz:). Gerçekten çok eğlenceli bir akşamdı.
Güzel kelimelerin için teşekürler canım:).
Sevgiler, öpücükleer..
aslı

 
At 4 Mart 2008 13:48, Blogger butterfly said...

Baharçiçeği gerçekten de çok hafif oluyor bu tatlı.
Yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 4 Mart 2008 13:50, Blogger butterfly said...

Sevgili Hünerli eller, şekeri az tutar, yediğimiz miktarı da abartmazsak rahatlıkla bu tatlının keyfine varabiliriz:). Bence mevsimini kaçırma ayvaların:).
Sevgileer..
aslı

 
At 4 Mart 2008 20:32, Blogger gezicini said...

cok güzel olmuş, çoook. eline saglık.
goruntusu de cok güzel. anneye de cok selamlar, annelere saygımız cok...
sevgiler
gorki

 
At 5 Mart 2008 01:25, Blogger angel said...

merhabalar kabak tatalısı herzamn favorımdır.ellerıne sağlık

 
At 5 Mart 2008 06:17, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Oncelikle ellerine saglik, cok ama cok severim ayva tatlisini.

Sebnem Ferah'i biz de ailecek cok severiz, ben hic gidemedim konserine ama konser kayitlarini seyrettim harikaydi, kimbilir icinde olmak nasil da guzeldir.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum.

 
At 5 Mart 2008 10:04, Blogger butterfly said...

Gorkicim güzel sözlerine teşekkür ederim:). Annem de sana selamlarını iletti.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 5 Mart 2008 11:31, Blogger butterfly said...

Melekcim çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 5 Mart 2008 11:31, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkürler:).
Şebnem Ferah'ın sahne performansı bambaşka, iki buçuk saat hiç durmadan şarkı söyledi:).
Belki Türkiye'de olduğun zamana denk gelir konseri, sen de gidersin, süper olur:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 5 Mart 2008 13:09, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım nihayet uzunca bir aradan sonra döndüm. Döner dönmez sevdiğim bir tatlıyla karşılaştım sayfanda harika görünüyor annemde hep böyle yapar gıda boyası kullanmadan. Canım annenin ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 5 Mart 2008 14:53, Blogger Defne said...

Tatlı Aslı'cığım,
ayva tatlısının görüntüsüne takıldım kaldım, anneciğinin ellerine sağlık! Ne güzel katkısız, doğal. Bu arada ayva tatlısı benim denenecekler listemde de bekler durur :)...
Sevgilerimle.

 
At 6 Mart 2008 00:47, Blogger butterfly said...

Perihancım döndüğüne çok sevindim, özletmiştin kendini:).
Güzel sözcüklerin için teşekkürler canım..
Öpücükler:)...
aslı

 
At 6 Mart 2008 00:49, Blogger butterfly said...

Defnecim yorumun için çok teşekkürler:).
Katkısız olması benim için de çok önemli.
Ayva tatlısını mutlaka dene,hem de bu şekilde elma ile dene, beğeneceğini düşünüyorum.
Çok öpüyorum:))..
aslı

 
At 6 Mart 2008 11:46, Blogger Gönül said...

aaaa hani bana hani bana :)))) ellerine sağlık şekercim nefis görünüyor...sevgilerimle öpüyorum

 
At 7 Mart 2008 10:21, Blogger butterfly said...

Gönülcüm senin payını ayırmaz mıyım hiç:).
Çok sağol canım.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 9 Mart 2008 10:51, Blogger Nukhet said...

Aslicim

Sayfanda cok sevdigim iki seyle karsilasmak beni cok mutlu etti. Biri Ayva Tatlisiysa digeri kesinlikle Sebnem Ferah. COk sverek dinlerim ben cu kadini, hatta benim icin o bir ozandir sarkilarinin sozleriyle. Ve konserleri de Turkiye oldugum zamanlarda kacirmamaya calistigin en harika zamanlardir. En son kucuk kizma hamileyken gitmis, hamileligime ragmen zipzip ziplamaktan kendimi alamamistim. Bizim ev de 6 yasindaki kizim bile Mayin tarlasini soyler dusun artik. Opuyorum, sevgilerimle

 
At 10 Mart 2008 22:44, Blogger butterfly said...

Nukhetcim sen de tam bir Şebnem Ferah hayranıymışsın. Bu konseri de çok severdin eminim. Umarım Türkiye'ye bu gelişinde de bir Şebnem konserine denk gelirsin:).
Çok öptüm canımmm:).
aslı

 
At 10 Mart 2008 22:45, Blogger butterfly said...

Ninocum senin de kadınlar günün kutlu olsun tatlım:).
Yeni adresini kaydediyorum hemen:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home