Cuma, Nisan 04, 2008

BİR ÖNERİ RİCASI VE TRUFF

Kaç zamandır arkadaş bloglarda birbirinden renkli, birbirinden lezzetli görünümde trufflara bakıp bakıp “bir gün ben de yapmalıyım” diyordum. Hatta uzunca süredir artan keklerimi poşetleyip bir gün truff haline dönüştürmek için saklıyordum. Geçen haftasonu bu düşüncemi eyleme geçirdim ve ilk truff denememi yaptım ben de:)…

Bir önceki yazımda da belirttiğim gibi oldukça heyecanlı ve yoğun bir dönemdeyim. O yüzden yazılarımı fazla uzatmadan eldeki tarifleri yayınlamaya çalışacağım. Yoksa yayınlanmayı bekleyen tariflerin fotoğrafları bana ben onlara baka baka kendimi yiyeceğimi biliyorum:).

Bu yazımda siz arkadaşlarımdan bir de ufak isteğim olacak. Bir süredir gelin makyajımı yaptıracağım güvenilir eller arıyorum:), o günün öneminden dolayı eğer olur da istemediğim bir görüntüye bürünürsem çok üzüleceğim. O yüzden Ankara’da bu tip bir profesyonel makyaj yaptıracağım birilerini tanıyan varsa bana bildirebilir misiniz? Bir de makyajı yapacak kişinin bizim eve gelmesi gerekecek, saçımı yapacak kişiler de evde olacak çünkü. Bu tür işlerde memnun kalan insanların tavsiyesiyle hareket etmek en garantili çözüm oluyor.
Ayyyy, nasıl da heyecanlandım yine:).

Neyse lafı daha fazla uzatmadan tarife geçeyim (iyi ki uzatmadım yani:)).

TRUFF

Malzemeleri:

200 ml krema (küçük kutularda satılanlardan)
100 gr sütlü çikolata
100 gr bitter çikolata
istediğiniz miktarda kek (ben 5-6 dilim civarında artan keklerimden kullandım, keklerim kakaolu, cevizli ve üzümlüydü)

Dışını kaplamak için:

File antep fıstığı, dövülmüş fındık, hindistan cevizi

Yapılışı:

Öncelikle kremayı bir tencereye döküp ısıtıyoruz, kaynamadan hemen önce ocaktan alıp içine ufak ufak kestiğimiz çikolataları atıp sürekli karıştırarak çikolataları iyice eritiyoruz.
Kekleri ince ince ufalayarak çikolatalı kremanın içine ekliyoruz, hepsini iyice karıştırıp homojen bir görüntü elde ediyoruz. Karışımı bu şekliyle oda sıcaklığında 3-4 saat (ara ara karıştırarak) daha sonrada buzdolabında da 3-4 saat bekletiyoruz. Bekleyip sertleşen trufftan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz. Dışını istediğimiz malzemeye (fındık, fıstık…) bulayıp servis ediyoruz.

Not: Servis etmeden önce truffların buzdolabında beklemesi gerekiyor.
Afiyet olsuuun:). Herkese güzel bir haftasonu diliyorum.

Etiketler:

32 Comments:

At 4 Nisan 2008 14:05, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Sevgili Aslı, öncelikle truff'lar harika görünüyor, ben de bloglarda görüp iç geçiriyorum, sanırım bu güzel tarifleri değerlendirmenin vakti geldi! Demek büyük gün çok yakın :) Herşeyin gönlünce olmasını dilerim.. Allah içinize sindirsin.. Maalesef Ankara'da bildiğim bir yer yok ama sana tavsiyem, nikah gününden önce karar verdiğin yere (ya da alternatiflere) prova amaçlı bir makyaj yaptır.. Daha somut doneler olur elinde :) Bol şans..

 
At 4 Nisan 2008 14:19, Blogger butterfly said...

Adaşım:) öncelikle blogumu ziyaretin için çok teşekkürler, bu sayede ben de senin güzel blogunu tanımış oldum:).
Evet, büyük güne çok az kaldı, beni de heyecan aldı:). Güzel dileklerin için gönülden teşekkürler..
Makyaj provası konusunda haklısın. Aslında bir yerde yaptırmıştım ama onlar da eve gelemiyorlar. Öyle olunca başka yerlere bakmaya başladım.
Sevgiler;)..
aslı

 
At 4 Nisan 2008 15:18, Blogger sevdamavisi said...

Canım,
çok güzel ellerine sağlık. ben de kimseyi bulamadığım için kendi makyajımı kendim yapmıştım:)) sevgiler..

 
At 4 Nisan 2008 15:20, Blogger Unknown said...

Aslıcım herkesin arşivinde bir truff tarifi muhakkak var seninde olmuş ama bu truff alternatiflerini denişletmek insanınj damak zevkine kalıyor...
Makyaj meselesine gelince niçin evde yaptırmak yerine bu işi paket olarak sunan bir yeri tercih etmedin saç ,makyaj,cilt bakımı vs. gibi şeyleri paket halinde sunan yerler var istanbulda tabi Ankarayı bilemem...
Umarım aradığını bulursun ama prova konusuna katılıyorum mutlaka prova yap böylece senin için en doğru şeyi bulursun ve için rahat eder..Ama çok endişelenme emin ol bütün gelinler güzeldir:)))

 
At 4 Nisan 2008 16:18, Anonymous Adsız said...

merhaba aslı hanım Allah kolaylık versin en tatlı, en heycanlı zamanlar....inşallah herşey gönlünüzce olur gelin halinizi görmek isterim şahsen ;)

merve....

 
At 4 Nisan 2008 16:37, Blogger butterfly said...

Ayy Sevdacım umarım ben birini bulurum, bu konularda pek başarılı olabildiğim söylenemez de:))..
Sevgileer..
aslı

 
At 4 Nisan 2008 16:43, Blogger butterfly said...

Zerrincim dediğin gibi truffın çeşitlemelerini yapmak tamamen hayal gücümüze kalıyor..
Makyaj ve diğer konuları paket halinde yapan bir yer Ankara'da var mı hiç bilmiyorum, daha önce duymadım. Benim saçımı yaptıracağım kuaför kesin ve o konuda şüphem yok. Aslında bu kuaförde daha önce bir abla vardı nişan makyajımı yapmıştı ama o oradan ayrıldı. En kötü ihtimalle onu bulacağım ama yine eve çağırmam gerek çünkü saç bir yerde, makyaj başka yerde dolaşmak o gün için çok stresli olur.
Tavsiyen için yine de çok teşekkürler Zerrincim:).
Önerini tutup endişelenmemeye çalışacağım (ama insanın elinde olmuyor pek:)).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 4 Nisan 2008 16:51, Blogger İLKAY said...

Aslı'cığım canım...mutluluğun, heyecanların daim olsun...Trufflar da nefisler...ellerin dert görmesin...umarım düğününde ve evliliğinde herşey ama herşey gönlünce olur canım...
Sevgiyle ve sağlıkla kal...
İlkay

 
At 4 Nisan 2008 16:56, Blogger butterfly said...

Selamlar Merve Hanım,
Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
Gelinlikli bir fotoğrafımı yayınlayabilirim belki, en azından bir kısmını:).
Sevgiler..
aslı

 
At 4 Nisan 2008 16:59, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

ASLICIĞIM BENDE BU AKŞAM TRUFF YAPACAĞIM YARINA ARKADAŞLARIM BANA GELECEKLER...

UMARIM BENİM TRUFFLARDA SENİNKİLER GİBİ HARİKA BİR GÖRÜNTÜYE SAHİP OLUR...

DİLERİM İSTEDİĞİN GİBİ GÜVENİLİR ELLER BULABİLİRSİN... ANKARADA YAŞAMAMA RAĞMEN UYGUN BİRİNİ BENDE TANIMIYORUM...

KOŞTURMALARA KAPILIP KENDİNİ FAZLA İHMAL ETME...

SICACIK SEVGİLER...

 
At 4 Nisan 2008 17:41, Blogger NiNo said...

CANIM HARIKA OLMUS BUNLAR ELLERINE SAGLIK BENIM NISAN MAKYAJIM COK AGIR OLMUSTU EN IYISIMI KENDIM YAPIM DEDIM NIKAHIMDA KENDIM YAPTIM VE HERKES BAYILMISTI BENCE KENDIN YAP :D

 
At 4 Nisan 2008 21:24, Blogger aNNePeRi said...

İstanbul'da olsaymışsın şiddetle tavsiye edeceğim bir yer vardı ama malesef Ankara'dasın.Umarım tam aradığın gibi birini bulursun.
Truffler çok şık olmuş ayrıca ellerine sağlık:)

 
At 4 Nisan 2008 22:15, Blogger Baharcicegi said...

trufflar nefis olmus,artan kek bendede var tembellik yapmasam hemen yarin yapsam ne iyi olur malzemede evde mevcut.Eline saglik heyecanli güzel gelin adayi

 
At 5 Nisan 2008 09:58, Blogger butterfly said...

İlkaycım bu güzel kelimelerin, kıymetli dileklerin için çok teşekkür ederim:). Umarım herşey dediğin gibi olur..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 5 Nisan 2008 10:05, Blogger butterfly said...

Ayselcim gerçekten truff çok yerinde bir ikram, herkes de bayılıyor. Eminim senin arkadaşların da çok sevecekler:). Senin gibi hamarat bir bayanın truffları benimkilerden de şık olacaklardır bence.
Umarım dediğin gibi güenilir birilerini bulabilirim. Güzel dileklerin için çok teşekkürler:).
Güzel bir haftasonu diliyorum..
aslı

 
At 5 Nisan 2008 10:09, Blogger butterfly said...

Ninocum haklısın ama canım eğer düğün makyajım bana kalırsa işim çok zor:).
Öyle ki makyajla arası pek de iyi olmayan biri olarak 1 saat boyunca da makyaj yapsam ben yapmamış gibi oluyorum, sanırım elim bu konuda biraz çekinik. Oysa o gün her zamankinden biraz farklı olsun istiyorum.
Canım arkadaşım önerin için çok teşekkürler..
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

 
At 5 Nisan 2008 10:13, Blogger butterfly said...

Anneperi ayy keşke orada olsaymışım valla, o zaman bu kadar düşünmezdim:). Neyse bulacağım elbet. İlgin için çok teşekkürler canım:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 5 Nisan 2008 10:16, Blogger butterfly said...

Baharcım güzel sözlerin için teşekkürler, çok mutlu ettin beni:).
Elde malzemen varsa hiç düşünme yap bence, hem çok kolay hem de çok zevkli yapımı.
Sevgileeeer:).
aslı

 
At 6 Nisan 2008 22:25, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Ay ay ay günler yaklaşıyor galiba?
Aslıcıgım sana İstanbul'dan makyöz gönderelim en güzel gelin sen ol!

 
At 6 Nisan 2008 23:24, Blogger butterfly said...

Güzel Papatyacım, çok incesin çok teşekkür ederim:). Makyaj işini hallettim gibi:).
Günler o kadar çabuk yaklaşıyor ki:))))...
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Nisan 2008 16:18, Anonymous Adsız said...

Merhaba

Ankarada Alev Güzellik salonu diye bir yer var. Sadece gelin makyajı yapıyorlar. Tunalı Hilmi caddesinde. Ama eve gelirlermi bilemiyorum. Pekde sanmıyorum açıkçası. Ama bulamadıysanız bir sormakta fayda var.

 
At 7 Nisan 2008 17:59, Blogger Yasemin said...

selam kelebek demek evleniyorsun, Allah tamamina erdirsin insallahh! makyajci konusunda istanbulda olsaydin onerecek birisi vardi ama ankara maalesef :( olsun dilerim en guzelini bulur guzel bir gelin olursun :)

 
At 7 Nisan 2008 21:01, Blogger butterfly said...

Fatoşcum ilgin ve desteğin için çok teşekkürler. En kötü ihtimalle olabilecek birini ayarladım ama yine de aramalarıma devam ediyorum. Dediğin yere de soracağım. Çok teşekkürler:).
Sevgileeer...
aslı

 
At 7 Nisan 2008 21:03, Blogger butterfly said...

Yasemincim valla gelin olup gidiyorum ben de hayırlısıyla:).
Ahh keşke İstanbul'da olsaymışım, seçenek daha çokmuş:).
Çok teşekkürler canım.
Sevgilerimle.
aslı

 
At 8 Nisan 2008 12:23, Blogger Gönül said...

canikommmm dimek evleniyorusn hayırlı olsun...şimdi eski bi ankaralı olarak sana fikir vereyim....kesinlikle memnun kalacaksın...çıkıyorsun ankamall a gidiyorsun tekin acar yada boynere giriyorsun kozmetik reyonlarında makyaj yapan kişiler var....onların içinde evlere yada kuaföre gelen kişiler var onlardan biriyle konuşuyorsun önceden gidip örnek bi makyaj yaptırıyor sonra düğün günü için adresini veriyorsun ve onlarda gelip yapıyorlar ehehehehe tecrübeeee konuştu bak:)) ablama bu şekilde gelin makyajı yaptırmıştık ...ordaki kişiler profösyönel makyaj sanatçıları olduğundan kesinlikle çok memnun kalacak bana dua edeceksin:))) haberlerini bekliyorum...sevgilerimle öpüyorum

 
At 9 Nisan 2008 02:02, Blogger angel said...

selam arkadaşım,ya bu truflar çok meşhur ya hangı blogu açsam karşıma truf çıkıyor.bir ben yapamadım galıba:)
çok guzel olmuş ellerıne sağlık...

 
At 9 Nisan 2008 10:02, Blogger butterfly said...

Gönülcüm, canım çok çok teşekkür ederim:). Öyle ayrıntılı ayrıntılı ne güzel anlatmışsın. Önerini değerlendireceğim mutlaka canım.
Kocamaaan öperim:).
aslı

 
At 9 Nisan 2008 10:17, Blogger butterfly said...

Melekcim çok haklısın. Ben de aynı senin gibi düşünüyordum; birbirinden renkli trufflara bakıp iç geçiriyordum:). Sonunda ben de yaptım:).
Yorumun için teşekkürler tatlım.
Sevgiler..
aslı

 
At 9 Nisan 2008 16:56, Anonymous Adsız said...

trufflar muhtesem ellerine saglik canimcim bayildim
www.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com oglumun sitesinede beklerim yorumlarini eksik etme öpüldün canim her iki sitemizede bekleriz

 
At 10 Nisan 2008 18:31, Blogger butterfly said...

Karabibercim çok teşekkür ederim güzel yorumun için:).
Görüşmek üzere, sevgilerimle..
aslı

 
At 13 Nisan 2008 11:51, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım, kelebeğim,
ne güzel bir haber bu böyle.Hayırlı olsun.İzmir'de olsa tanıdığım bir kaç yer vardı ama ne yazık ki Ankara'yı bilmiyorum canım.Hatta pastanı bile ben yapmak isterdim sana ama kısmet.Mutlu gün ne zaman?Bu arada trufflar çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.Damat adayı bu kadar şanslı olduğunu çok marifetli bir gelin aldığını biliyor mu:-))Sevgiler

 
At 13 Nisan 2008 23:52, Blogger butterfly said...

Hülyacım böyle tatlı, beni mutlu eden, güzel sözlerin için çok teşekkür ederim:).
Evet yaa evleniyorum ben de üstelik çok çok az kaldı; yaklaşık 20 gün:). Makyaj olayını hallettim gibi, ama karar verene kadar şimdilik 3 kere deneme makyajı yaptırdım:)).
Keşke burda olup benim düğün pastamı sen yapabilseydin, büyük onur ve mutluluk duyardım.
Damat adayı halinden çok memnun, en azından yemek konusunda pek problem çekmeyeceği için içi rahat:).
Çoook öptüm canım, sevgilerimleee..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home