Salı, Mayıs 20, 2008

İLK SOFRA, ISPANAKLI BÖREK DENEMESİ:)

Yeni ev, yeni mutfak, yepyeni bir hayat..Tüm bunlara alışmak çok kolay olmasa da bu yolda oldukça fazla mesafe kaydettim sanırım.

Alttaki fotoğraf ilk soframıza ait; iki kişilik, mütevazi ve sıcacık:).
Yemek yapmak benim için her zaman bir zevk, bir hobi oldu. Evlendikten sonra ise eşime yemek yapıyor oluşum beni ayrıca mutlu etse de, "bugün ne pişirsem?", "yemeği yetiştirebilecek miyim?", "acaba eşim beğenecek mi?" soruları beni strese sokmuyor değil. Şimdilik herşey yolunda sadece biraz daha pratik olmanın yollarını bulmalıyım zamanla; hem çalışıp hem de ev işlerine yetişmek beni zorluyor:). Belki de henüz çok başında olduğum için böyle geliyordur bana.

İlk soframızdan bir tarif paylaşacağım şimdi; her evde yapılan, hemen hemen herkesin severek yediği "ıspanaklı börek". Canım annem muhteşem yaptığı için bunca zaman ben yapmayı hiç denememiştim. İşin başa düşmesi lazımmış:).

İşyerimizde ufak bir meyve-sebze bahçemiz olduğundan bahsetmiştim daha önce; geçen hafta ordan taze ıspanak gelmişti. Ben de ıspanaklı börek denemeye karar verdim. Canım anneciğime tarifi sorup, sofrada gözüken börekleri yaptım. Yiyenler çok beğendi, ben de çok mutlu oldum:).

İşte benim tarifim:
Ispanaklı Börek:

Malzemeleri:

3 adet yufka
1 adet yumurta
1su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ (ayrca 2 yemek kaşığı sıvı yağ)
yarım kilo ıspanak (tam miktarını bilemiyorum aslında, bahçeden geldiği için)
6-7 sap taze soğan
1 paket hellim peyniri
tuz
karabiber
toz kırmızı biber

Yapılışı:

Öncelikle böreğin içini hazırlıyoruz. Bir tencerede 2 kaşık sıvıyağda doğranmış taze soğanları ve ıspanakları, ıspanaklar suyunu çekene dek kavuruyoruz. Tuz ve baharatlarla tatlandırıyoruz. İçine minik zar büyüklüğünde doğradığımız hellim peynirini ilave edip soğumaya bırakıyoruz. Diğer yanda bir kapta yumurta, yoğurt ve sıvıyağı karıştırıyoruz. Yağlanmış dört köşe bir borcama 1. yufkayı seriyoruz, kenarlarlardan taşıyor. 1. yufkanın üzerine bolca yoğurtlu karışımdan sürüyoruz. İkinci yufkayı bölerek birinci yufkanın üzerine seriyoruz, onun üzerine de yoğurtlu karışımdan sürüyoruz. Soğuyan iç malzemesini eşit miktarda yayıp ilk yufkanın sarkan kısımlarını üzerine örtüyoruz. Tekrar yoğurtlu karışımdan sürdükten sonra en üste son yufkayı serip, taşan kısımlarını böreğin altına katlıyoruz. Böreğin en üstüne artan yoğurtlu karışımı iyice sürüp, önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

Afiyet olsun...

Etiketler: ,

42 Comments:

At 20 Mayıs 2008 15:16, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Aslı'cım öncelikle hayırlı uğurlu olsun, Allah mutluluğunuzu daim etsin inşallah.. Ben de geçen yaz evlenmiştim, senin gibi ev işlerini ve mesleğimi aynı anda yürütmenin pratik yollarını aradım.. Ama inan bir süre sonra her şey rayına oturuyor.. Sofranız pek güzel, Allah ağzınızın tadını bozmasın.. A bu arada saç & makyaj olayını nasıl hallettin, merak ettim :)

 
At 20 Mayıs 2008 15:38, Blogger butterfly said...

Aslıcım çok teşekkür ederim, açıkçası herşeyin rayına oturacağı konusunda içime su serptin:).
Makyaj için 3-4 yere deneme makyajı yaptırdım inan:). Sonra ne mi oldu, kuaförümdeki makyöze yaptırdım makyajımı çünkü en iyisi oydu. Ben çok memnun kaldım, herkese tavsiye ederim; Ankara Arcadium Dia Kuaför.
Sevgilerimle canım:).
aslı

 
At 20 Mayıs 2008 16:16, Blogger HUYSUZBALIK said...

Eline sağlık Aslıcım. Ve de tebrikler tekrar.Ben de eşime yaptığım ilk yemekleri hep yakmıştım garibim de sesini çıkamadan yemişti. Sen çok başarılısın bana göre börek nefis görünüyor. :)

 
At 20 Mayıs 2008 17:02, Blogger Lady Koşan İstiridye said...

Sade ve şık bir sofra olmuş, eline sağlık:)

 
At 20 Mayıs 2008 17:50, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Aslıcığım ellerine sağlık, sen hepsinin üstesinden gelirsin eminim, biraz zaman herşeyi çözecektir...

Sıcak sofralardan sıcak paylaşımlarının devam etmesi dileğiyle... Sevgiler...

 
At 20 Mayıs 2008 18:31, Blogger Nilgün said...

Mutluluklar dilerim canim..Ayrica sofrada yok yok ilk basta sevgi ile hazirlanmis olmasi bi lezzet daha katiyor yiyeceklere..Ellerine saglik Börekde nefis görünüyor..


SEVGILER

 
At 20 Mayıs 2008 20:27, Blogger Ayşe'nin Mutfağı said...

ELLERİNE SAĞLIK
HAYIRLI OLSUN ALLAH MUTLULUĞUNUZU DAİM ETSİN
BENDE EŞİME İLK DEFA KARNIYARIK VE PİLAV PİŞİRMİŞTİM
SEVGİLER

 
At 20 Mayıs 2008 22:17, Blogger DİDEM ÖZCAN said...

Hayırlı olsun, nice enfesss sofralar hazırlarsın umarım eşine ve kendine:))

Ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler.....

 
At 21 Mayıs 2008 10:50, Blogger Gönül said...

oy oy oy kıyamam evlenirmişte kocişine yemekler yaparmış:)) canım benim mutluluğunuz bir ömür sürsün inşallah...böreğinde nefis olmuştur eminim.elciklerine sağlık öpüyorum sevgilearimle

 
At 21 Mayıs 2008 11:13, Blogger Unknown said...

Canımmm;sofran mükemmel,her zaman ağız tadıyla o sofraya oturmanızı dilerim...

 
At 21 Mayıs 2008 11:49, Blogger Tijen said...

Evet evet çok sessizdin Aslı, özlemiştik. Duvarlarına kahkahalar yapışsın yeni evinin!

 
At 21 Mayıs 2008 12:51, Blogger Saliha said...

aslıcım ellerıne saglık...
sevgılerımle..

 
At 21 Mayıs 2008 15:41, Blogger butterfly said...

Esincim senin "ilk yemek" de baya maceralı olmuş anlaşılan:). Benim sorunum yavaşlıktı, onu da zamanla aşarım sanırsam:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 15:58, Blogger butterfly said...

Lady koşan istridye, çok teşekkür ederim güzel yorumuna:).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 16:41, Blogger butterfly said...

Ayselcim böyle iç rahatlatıcı, cesaret verici cümlelerin için çok teşekkür ederim:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 16:43, Blogger butterfly said...

Nilgüncüm çok teşekkürler:). Aslında o fotoğrafta yemeklerimiz çıkmamış; ezogelin çorba, fırında tavuk ve şehriyeli pilavımız da vardı, bir de muzlu tatlı yapmıştım:).
Yemeklere sevgi katılınca sonuç bambaşka oluyor gerçekten de:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 16:45, Blogger butterfly said...

Ayşecim sen ilk yemek için oldukça iddialı bir seçim yapmışsın:). Ben o kadar cesaretli değildim açıkçası:). Eminim harika bir "ilk sofra" olmuştur seninkisi de.
Yazdıkların için teşekkürler canım.
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 16:46, Blogger butterfly said...

Rapunzelcim güzel dileklerin için teşekkürler:).
Sevgiler.
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 17:38, Blogger butterfly said...

Gönülcüm valla başladık kocişe yemekler yapmaya:).
Sağolasın canımcım yazdıkların için.
Çooook öpüldün;).
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 17:39, Blogger butterfly said...

Deryacım bunlar ne güzel kelimeler böyle, çok teşekkür ederim:).
Allah hepimize ağız tadıyla oturacağımız sofralar nasip etsin daima..
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 17:44, Blogger butterfly said...

Tijencim ahh bir de bana sor ne kadar özlediğimi..Hala biraz sessiz sayılırım istediğim kadar vakit ayıramıyorum blogları gezmeye çünkü hala internet bağlantımız yok evimizde. Ama en kısa zamanda bu sorunu halledip daha çok tıklatıcam kapılarınızı:).

Evimin duvarlarına kahkahaların yapışması mı? İşte ben bu dileğe bayıldım tek kelimeyle:), çok teşekkürler Tijencim, her zamanki gibi çok içten ve çok incesin..
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 17:44, Blogger butterfly said...

Salihacım çok teşekkürler canım.
Sevgiler, kocaman öpücükler:).
aslı

 
At 21 Mayıs 2008 20:53, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım rahatsız olduğum için bir süre blokları ziyaret edemedim. Bu arada evlenmişsin. Tebrik ederim. Çok sevindim. Allah mesut etsin canım benim. Bir yastıkta kocatsın inşallah. Sofranda nefis görünüyor. Mütevazi ve şık. Böreğinde harika olmuştur eminim. Becerikli ve güzel yemek yapan bir annenin kızının kötü yemek yapması beklenemez değilmi. Ellerine sağlık canım. Ağzınızın tadı hiiç bozulmasın. Sevgiler, öpüyorum...

 
At 22 Mayıs 2008 16:16, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Tekrar hayirli ve ugurlu olsun yeni hayatin.
Sofra ise cok guzel, hersey gonlunuzce olsun.

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

 
At 22 Mayıs 2008 20:22, Blogger Ayse Pamuk said...

Bir ömür beraber yaşlanın inşallah.Sofraya bayıldım ben harika olmuş

 
At 23 Mayıs 2008 08:55, Blogger Semra Altay said...

Selam canım,
Allah mesut etsin bir yastıkta kocamanız dileğiyle,
Sevgiler...

 
At 23 Mayıs 2008 12:33, Blogger yemek said...

Sevgili Aslı, ömür boyu güzel bir baraberlik ve minik meyveler diliyorum.:)
Evliler kervanına, yani aramıza hoşgeldin.
Sevgiler...

 
At 23 Mayıs 2008 13:29, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
uzun zamandır uğrayamadım sana bu arada medeni halin değişmiş:-))Hayırlı ve uğurlu olsun canım.Allah mesut etsin bir yastıkta kocatsın inşallah.İlk sofran çok şık duruyor börek de nefis olmuştur eminim.ellerine sağlık canım.Sevgiler

 
At 23 Mayıs 2008 15:55, Blogger butterfly said...

Ebrucum rahatsızlığını bilmiyordum, geçmiş olsun..Umarım şimdi iyisindir.
Ne güzel şeyler yazmışsın, herbiri için çok teşekkür ederim:).
Ne kadar çabalasam da anneminki gibi olamaz yemeklerim ama bu genleri ondan aldığım kesin:).
Sevgiler canım..
aslı

 
At 23 Mayıs 2008 15:56, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkürler:). Gerçekten tamamen yeni ve bambaşka bir hayatmış evlilik hayatı, alışmaya devam:).
Güzel bir haftasonu diliyorum ben de:).
Sevgileeeer..
aslı

 
At 23 Mayıs 2008 16:23, Blogger butterfly said...

Ayşecim güzel dileğin için çok teşekkür ederim. Ben buna amiiin demek istiyorum:).
Sevgileer..
aslı

 
At 23 Mayıs 2008 16:24, Blogger butterfly said...

Semracım çok teşekkür ediyorum:). Allah herkese sevdiğiyle beraber geçecek mutlu ömürler nasip etsin.
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 23 Mayıs 2008 16:25, Blogger butterfly said...

Lavantincim çok teşekkürler yazdıkların için:).
Evet ya, artık ben de sizdenim, güzel bir duygu bu:).
Sevgiler..
aslı

 
At 23 Mayıs 2008 16:26, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkürler canım bütün yorumların için:).
Medeni halim değişti,kulağa tuhaf geliyor:).
Evde internetim bağlanınca ziyaretlere başlayacağım. Artık tekrar sık sık görüşmek üzere;).
Sevgiler..
aslı

 
At 26 Mayıs 2008 08:14, Blogger ab-ı hayat said...

Hayırlı olsun,güzelliklerle ve mutlulukla devam etsin yuvanız...



Sofra ve börek harika ellerine sağlık.


Zamanla herşey yoluna girecektir.



sevgiler...

 
At 26 Mayıs 2008 10:18, Blogger makcig said...

Hayırlı uğurlu olsun yeni yuvanız.Bizde Allah başa kadar geçinmeyi nasip etsin derler.Tüm güzellikler sizinle olsun.Duvarlara yapışan kahkahalar bütün evin duvarlarını kaplasın inşallah.Şehr-i Bursa'dan sevgiler.

 
At 26 Mayıs 2008 17:36, Blogger butterfly said...

Bengisu çok teşekkür ederim:).
Böyle iç rahatlatıcı yorumlar almak harika:).
Sevgiler..
aslı

 
At 26 Mayıs 2008 17:38, Blogger butterfly said...

Çiğdemcim bu güzel kelimelere çoook teşekkür ederim:).
Benden de güzel Bursa'ya kucak dolusu selamlar, sevgiler....
aslı

 
At 27 Mayıs 2008 17:12, Blogger Unknown said...

Aslı'cım özlettin kendini inşallah iyisindir,öptüm...

 
At 27 Mayıs 2008 17:28, Blogger butterfly said...

Deryacım ben de çok özlüyorum sizleri. Ne var ki evimize daha internet bağlanamadı. İşyerinde de yoğunluktan pek fazla zaman ayıramadım bloguma.
Ben iyiyim, sizler de hep aklımdasınız:).
Merak ettiğin için sağol canım..
Sevgiler..
aslı

 
At 28 Mayıs 2008 13:04, Blogger Unknown said...

Bak şimdi ilk yemek soframız dedin beni bir düşünce aldı ben ne pişirmiştim acaba eşime ilk olarak :))
Aslıcım emin ol zamanla bu tempoya alışacak pratiklik kazanacaksın merak etme...
Ispanaklı böreği severim benimde annem çok güzel yapar..Sevgiler...

 
At 29 Mayıs 2008 23:37, Blogger butterfly said...

Zerrincim her ne pişirdiysen eşin parmaklarını yemiştir eminim:)..
Canım çok teşekkür ederim. Ben de bu tempoya ayak uydurmaya başladım oldukça:).
Çok öpüyorum..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home