Pazartesi, Haziran 23, 2008

MÜSLİ BAR


Yaz…Bu sene sıcaklar biraz gecikti, biraz rahat nefes aldık derken, haftasonu yaz varlığını bizlere hissettirdi. Hava güneşsiz olsa enerjisizlikten, güneş tepemize çıksa sıcaklardan şikayet ediyoruz. İnsan doğası bu, bizleri memnun etmek zor ama ben her daim sıcağı sevenlerdenim. Kışın kalorifere yapışırım adeta, yazın güneşi hep sırtımda hissetmek isterim. (Ah bir de şu kuraklık olmasa..).
Hoş geldin yaz.. Bizlere tatil hayalleri kurduran güneş, hoş geldin:)..

Haftasonları fırsat bulup da bilgisayarımı açamıyorum hiç. Yaz mevsimi düğün mevsimi de olunca haftasonlarımız düğün, nikah, sünnet, doğumgünü davetleriyle geçiyor. Eh, alışveriş, büyükleri ziyaret, ev işleri derken; tüm haftanın bu nimet zamanları su gibi akıp gitmiş oluyor. İşte yeni bir haftaya daha başladık bile..Umarım herkes için güzel bir hafta olur:).

Geçenlerde evde durup duran yulaf ezmesi paketi dikkatimi çekti. Bununla ne yaparım diye düşünürken aklıma, içinde kurutulmuş meyveler, türlü fındık, fıstık vs. bulunan müsli barlardan yapmak geldi.

Atıştırmalık olarak her zaman doğal şeyleri tercih ettiğim için tamamen doğal malzemelerden, şeker kullanmadan yaptım müsli barlarımı. Ben eşimin pek sevmeyeceğini düşünürken, o “bana bundan her zaman yapar mısın?” dedi:). Yapmaz mıyım hiç? Bu haftasonu tam iki kere yapıldı müsli barlar:). Bugün de işyerime gelirken çantama birkaç dilim attım. Kan şekerim çok çabuk düştüğünden bu tür atıştırmalıklar can kurtaran gibi oluyor doğrusu..

İşte, içinde evdeki malzemeler ve “hayal gücüm” kullanılmış müsli barlarımın tarifi:

MÜSLİ BAR


Malzemeler:

2 su bardağı yulaf ezmesi
1 su bardağından 1 parmak az süzme bal (aslında bal oranı tamamen kullanılan malzemeleri yapıştırması açısından diğer malzemelerin miktarına bağlı)
10 adet gün kurusu kayısı (küp küp kesilmiş)
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 su bardağı iri dövülmüş yer fıstığı
yarım su bardağı kabuksuz ay çekirdeği
üstüne ve altına susam

Not: Kullandığım cevizin, fıstığın, çekirdeğin ölçülerini göz kararı yazdım. Sizler istediğiniz her tür kuruyemişle (bal oranını ayarlayarak) kendi müsli barlarınızı şekillendirebilirsiniz.

Yapılışı:

Bir kapta susam hariç bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Kare bir borcam kabı yağlayıp (ilk yapışımda yağlamayı unuttuğum için kaptan çıkarmakta oldukça zorlandım:)) susam serpiyoruz. Yulaflı karışımı kaba yayıp iyice bastırıyoruz, en üste tekrar bolca susam serpiyoruz. 180 dereceye ısıtılmış fırında 10-15 dakika pişiriyoruz. Oda sıcaklığına gelip sertleşmesini bekliyoruz, sonra da istediğimiz boyutta dilimliyoruz.

Afiyet olsun…

Etiketler: ,

33 Comments:

At 23 Haziran 2008 13:49, Anonymous Adsız said...

hımmmm işte benlik.. ben ce diyet bar denilebilir buna.. sonuçta müsli var.. :)

hayatım enfes bir tarif. ellerine sağlık.

bende yapacağım eve gidince. çok güzel görünüyor.

sevgiler sımmsıcağından
www.misssgibi.com

 
At 23 Haziran 2008 15:27, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Adaşım ellerine sağlık, ben de diyete yeni giren eşim için hazırlayayım bari :)Çok güzel görünüyor..

 
At 23 Haziran 2008 15:36, Blogger butterfly said...

Zerrincim evet, diyet bar diyebiliriz adına, haklısın.
Canı atıştırmalık birşeyler isteyenlere en masum atıştırmalık belki de:).
Umarım yapar ve beğenirsin canım..
Sevgileeer..
aslı

 
At 23 Haziran 2008 15:38, Blogger butterfly said...

Aslıcım çok teşekkürler..
Benim eşim sevdiyse bunu (ki çok yemek seçer) bence herkes beğenir:).
Diyet için bire bir;).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 23 Haziran 2008 20:51, Blogger Unknown said...

Aslı'cım süpersin valla enfes olmuş ye beni diyorlar bende aldım yedim kızma emi çok lezzetli yapmışsın dayanamadım,öptüm

 
At 24 Haziran 2008 12:40, Blogger loungetime said...

Yapamadığım diyetten kalma yulaf paketim öyle bana bakıyordu. Kesinlikle deniyeceğim. İç malzemelerini evdekilere göre değiştirsem herhalde olur.
Öpüyorum, sevgiler.

 
At 24 Haziran 2008 14:35, Blogger HUYSUZBALIK said...

Çok güzel görünüyor hazırlarından farkı yok bence. Acaba evdeki nesquikli müsli ile de yapabilir miyim bunu ?

 
At 24 Haziran 2008 17:55, Blogger zarpandit said...

hersey doğal daha ne isteyeyim:)
tarif cok güzel su sıcaklarda daha ne ister insan böyle bir tatlı yanınada bir bardak soğut sut:)
oh oh..

 
At 26 Haziran 2008 13:06, Blogger butterfly said...

Deryacım afiyet olsun:), beğendiğine sevindim...
Sevgileeer..
aslı

 
At 26 Haziran 2008 13:14, Blogger butterfly said...

İlkaycım, ben de aynen o şekilde mahzun mahzun duran bir yulaf ezmesi paketini ne yapayım derken ortaya çıktı bu tarif:).
Malzemelerini istediğin gibi değiştir canım, umarım tariften memnun kalırsın..
Sevgiler:).
aslı

 
At 26 Haziran 2008 13:15, Blogger butterfly said...

Esincim yorumun için çok teşekkürler:).
Sanırım evdeki müsli ile yapabilirsin ama eğer bu hazır müsli tatlı ise bal miktarını ona göre ayarlamakta fayda var..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 26 Haziran 2008 13:16, Blogger butterfly said...

Gökçecim çok teşekkür ederim yazdıklarına:).
Sütle yemeyi hiç denemedim ben ama kesinlikle harika bir fikir:).
Sevgiler..
aslı

 
At 26 Haziran 2008 16:04, Blogger Tijen said...

Hmmmm harika!
Bayılırım...

 
At 28 Haziran 2008 13:01, Blogger butterfly said...

Tijencim, evet, bu tam senlik bir tarif oldu:).
Sevgiler..
aslı

 
At 28 Haziran 2008 13:02, Blogger butterfly said...

Huriye merhaba, etkinliğe davetin için teşekkürler:).
Katılmaya çalışacağım.
Sevgiler..
aslı

 
At 28 Haziran 2008 21:02, Blogger Unknown said...

Aslı'cım iyi akşamlar özlettin kendini inşallah iyisindir,öpüyorum...

 
At 30 Haziran 2008 15:12, Blogger butterfly said...

Deryacım merhaba,
Buralardayım ben ama sayfayı sık güncelleyemiyorum. Evlilik hayatı insanın zaman yönetimini şaşırtıyormuş:).
Sevgiler..
aslı

 
At 3 Temmuz 2008 08:43, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Hayırlı kandiller Aslı'cım..

 
At 3 Temmuz 2008 10:38, Blogger zarpandit said...

hayırlı kandiller..(regaib)
bu kandili anlayıp yasamak dualarla gecirmek nasip etsin rabbim inşallah:)

 
At 3 Temmuz 2008 12:10, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım iyi kandiler canım. Sevgiler..

 
At 3 Temmuz 2008 19:05, Blogger Unknown said...

♥ Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Kandiliniz hayırlı olsun!

 
At 7 Temmuz 2008 12:12, Blogger butterfly said...

Aslıcım, Gökçecim, Ebrucum, Deryacım,
Bilgisayarımı ancak bugün açabildiğimden kandil kutlamalarınızı yeni gördüm. Ben de sizin geçmiş kandilinizi kutlarım.
Bir süredir rahatsızım, bu yüzden internete de pek sık giremiyorum, güncelleme de yapamıyorum.
Umarım bir süre sonra turp gibi, yeni yazılarımla karşınızda olacağım:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 9 Temmuz 2008 21:37, Blogger Unknown said...

Aslıcım iyi akşamlar nerelerdesin özlettin kendini inşallah sorun yoktur öptüm

 
At 11 Temmuz 2008 15:25, Blogger ab-ı hayat said...

Ellerine sağlık nefis görünüyor,denenesi tariflerden birtanesi...


sevgiler...

 
At 12 Temmuz 2008 15:08, Blogger Hobi Sepeti said...

Çok güzel ve çok sağlıklılar,ellerine sağlık hemen tarfi defterime ekliyorum.
Sevgiler.

 
At 14 Temmuz 2008 12:59, Blogger butterfly said...

Deryacım bir süredir bazı sağlık problemlerimle uğraşıyorum. Yoğunluktan da sayfa yenilemeye pek vakit bulamıyorum. Ben de özledim sizleri:).
Sevgiler..
aslı

 
At 14 Temmuz 2008 13:00, Blogger butterfly said...

Ab-ı hayat çok teşekkür ederim:).
Denemeni tavsiye ederim, beğeneceğini umuyorum.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 14 Temmuz 2008 13:01, Blogger butterfly said...

Hobi sepeti, bu tarif benim sık sık yaptığım bir tarif oldu. Gerçekten çok sağlıklı bir atıştırmalık.
Umarım dener ve beğenirsin.
Sevgiler:)).
aslı

 
At 15 Temmuz 2008 14:20, Anonymous Adsız said...

geçmiş olsun aslı inşallah önemli bişi değildir.kendine iyi bak :)

 
At 15 Temmuz 2008 15:29, Blogger butterfly said...

Esmacım çok teşekkürler:).
Ben sistit oldum, antibiyotik dokunduğu için çok içemeyince böbreğime atladı iltihap. Bir ara çok sancım vardı, hastalık baya hırpaladı beni ama sonra doğru antibiyotik kullanımıyla toparladım kendimi. Şimdi çok daha iyiyim.
Sen de kendine çok iyi bak.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 17 Temmuz 2008 23:26, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
öncelikle geçmiş olsun.İnşallah şimdi daha iyisindir.Müsli bar çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.Sevgiler

 
At 18 Temmuz 2008 10:36, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Aslıcım müsli bar harika görünüyor ben bu tür atıştırmalıkları kıtır kıtır olduğu için çok beğenirim. Canım ellerine sağlık. Ayrıca harika bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

 
At 25 Eylül 2008 11:42, Blogger butterfly said...

Hülyacım, Perihancım çok teşekkürler yazdığınız güzel kelimeler için.
Sevgileeer:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home