Perşembe, Haziran 12, 2008

PATATESLİ, KIYMALI ÇITIR BÖREK

Son yazdıklarıma baktım da şimdi internet de var evde, diğer eksikler de büyük ölçüde halledildi. Hayat rayına oturdu pek çok anlamda…
Yine de yoğunluklar bitmiyor hiçbir zaman. Sanki hafta sonları bize bahşedilmiş en büyük nimet gibi. Hafta arası iş-ev döngüsünden yorulmuş bedenlerimizi, zihinlerimizi dinlendirmek şöyle dursun; haftasonu, eksikleri gidermek, usta çağırmak, alış-veriş, anne-baba ziyareti ile geçiyor şimdilik. Bir hızla da geçse haftanın iple çekilen iki günü geliyor bu hafta da:).
Yarına arkadaşlarımız bize yemeğe geliyorlar. Evimde ilk yemekli misafirlerim, çok heyecanlıyım:). Alışveriş listesi yapıldı, yemek listesi planlandı, bu akşam yemeklerin bir kısmını hazırlayarak işe başlayacağım. Eşim gereğinden fazla telaş yaptığımı söylese de ilk yemekli misafirler önemli benim için. İlk misafir menümü, fotoğrafları ve tariflerimi de paylaşacağım en kısa zamanda.
Ondan önce annemin leziz mi leziz, çıtır çıtır bir böreğinin tarifini paylaşmak istiyorum. Bu böreği mutlaka deneyin derim, benim sık sık yapacağım bir tarif bu.
Not: Böreği dün sabah fotoğrafladım ama makinem evde kaldığı için şimdi fotoğrafını koyamıyorum, fırsatım olursa bu akşam, yoksa haftasonu böreğin fotoğrafını ekleyeceğim. Akılda canlandırması kolay bir börek aslında; üzeri çörekotlu, kare şeklinde.

Tarifi şöyle:

PATATESLİ KIYMALI ÇITIR BÖREK

Malzemeler:

İçi için:


3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 adet orta boy kuru soğan
4 adet haşlanmış patates
250 gr dana kıyma
5-6 dal maydanoz
tuz
karabiber

Ayrıca:
1 kg yufka
1 su bardağı su
yarım çay bardağı üzüm sirkesi
1 çay bardağı sıvıyağ

Üzerine:
1 yumurta sarısı
çörek otu

Yapılışı:

İçi için öncelikle bir tencerede yağ ile soğanı ve kıymayı kavuruyoruz. Haşlanmış patatesleri soyup küp küp doğrayarak, maydanozu da incecik kıyarak kıymaya ilave ediyoruz, tuz ve karabiberle tatlandırıyoruz. Sonra, suyu, sirkeyi, yağı karıştırıyoruz. Bir yufkayı açıp tamamına bu karışımdan sürüyoruz. Yufkanın dört kenarından katlayıp büyük bir kare elde ediyoruz ve tekrar sulu karışımdan sürüyoruz. Daha sonra bu kareyi bıçakla 4 küçük kareye bölüyoruz. Soğuyan iç malzemesinden küçük karelerin ortasına koyup tekrar bohça gibi dört köşesini katlayıp, açılmaması için ters çeviriyoruz. Her böreğin üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpiyoruz ve 200 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

Bu börekler puf puf kabarıyor ve ılık ılık yendiğinde harika bir çıtırlığa sahip oluyor.

Böreğin fotoğrafı yerine sizlerle kuşum “limon”un fotoğrafılarını paylaşmak istiyorum:).

Limon şimdi annemlerin evinde. İkimiz de birbirimizi çok özlesek de biz gündüzleri evde olmadığımızdan onun için en uygun yer annemlerin evi. Limon’un en büyük zevki kafasını kaşıttırmak ve kaşar peyniri yemek:)..Canım kuşum benim...


LİMONUM HER ZAMAN OLDUĞU GİBİ KAFESİNİN İÇİNDE DEĞİL DE DIŞINDA DURURKEN:)

LİMONUM MSN'DE BENİM YERİME YAZARKEN:))
LİMONUM BICI BICIDA :)

Etiketler:

10 Comments:

At 12 Haziran 2008 16:56, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Aslı'cım telaşını çok iyi anlıyorum.. Bundan 6-7 ay öncesinde, yemeğe ilk misafirlerimizi çağırmaya başladığımızda ben de çok telaşlıydım - şu anda da değişen pek birşey yok aslında :) Günler öncesinden menüyü hazırlar, sofrayı kurardım! Eminim nefis yemekler yapacaksın, hiç merak etme.. Böreğin fotoğrafını bekliyorum..

 
At 12 Haziran 2008 17:51, Blogger butterfly said...

Aslıcım aynı telaşları yaşıyoruz demek. Ama ben zamanla geçeceğini ummuştum, tüh:).
Senin de misafirlerin çok şanslı bence, harika sofralara konuk oluyorlar çünkü:).
Böreğin fotoğrafını en kısa sürede yayınlayacağım canım.
Sevgileer:).
aslı

 
At 12 Haziran 2008 18:30, Blogger Baharcicegi said...

sevgili asli biz kac senelik evliyiz her misafir gelisinde ayni telasi yasamaktayiz senin telasin cok normal canim.
Böregi citir citir yapan icine giren sirke herhlade,belki senin börek anneyinkindende güzel olur,kolayliklar dilerim mutfakta sana canim

 
At 12 Haziran 2008 19:17, Blogger Unknown said...

Aslı'cım çok güzel olmuş ellerine sağlık özletmiştin kendini limon da çok şirin öptüm seni

 
At 13 Haziran 2008 10:26, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Aslıcığım kolay gelsin fazla telaş yapma, halledersin sen...

Böreğin ara harcındaki sirke dikkatimi çekti... Annemde bazen elde açarsa hamuruna katar sirkeyi kıtırlık versin diye...

Limona bayıldım... Benimde daha önce muhabbet kuşum vardı ve çok güzel konuşurdu yaklaşık 8 yıl yaşadı bizimle ve maalesef sonunda hastalandı öldü :( Ailemizin bir parçası olmuştu...

Sana ilk misafir sofranı hazırlarken kolaylıklar diliyorum...

Sıcacık sevgiler...

 
At 13 Haziran 2008 22:00, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım çok güzel bir börek gerçekten.Harca ben hiç sirke kullanmamıştım. Kıtırlığı o veriyor sanırım. Fotosunuda bekliyorum. Annendende güzel yapacağına eminim. Limonda çok tatlı. Kolaylıklar diliyorum, sevgiler canım, iyi haftasonları..

 
At 16 Haziran 2008 12:02, Blogger butterfly said...

Baharçiçeğim çok şükür alnımın akıyla atlattım Cuma akşamını:). Arkadaşlarımızla güzel bir gece geçirdik, bütün yorgunluklarıma, telaşlarıma değdi doğrusu.
Böreği çıtır yapan şey sirke, çok haklısın. Annem daha sonra yapışında su yerine soda kullandı ara harçta ve o da çok güzel sonuç verdi.
Ahh, bence ben annemden güzel hiç yapamayacağım çünkü anne böreklerini güzel yapan anne elleri..O ellerin girdiği her yemek en güzel benim için:).
Güzel bir hafta diliyorum canım.
Sevgiler..
aslı

 
At 16 Haziran 2008 12:03, Blogger butterfly said...

Deryacım çok teşekkür ediyorum:).
Limonumu çok seviyorum, çok tatlı, çok oyuncu kerata..
Sevgilerimleeee:).
aslı

 
At 16 Haziran 2008 12:06, Blogger butterfly said...

Ayselcim ilk misafirlerimi içime sinecek şekilde ağırladım çok şükür. Sizlerin destekleri de bana ayrıca güç verdi tabi, çok teşekkürler:)..
Kıtırlığın en önemli nedeni sirke haklısın. İçine sirke katılan hamurişlerinin kıvamı bambaşka oluyor.
Evde hayvan beslemenin en kötü yanı da o. O kötü gün elbet gelecek, üzüleceğiz ama bağlanmamak da mümkün değil. Dediğin gibi aileden biri oluyorlar.
Benden de kucak dolusu sevgiler:).
aslı

 
At 16 Haziran 2008 12:08, Blogger butterfly said...

Canım, sirkeyi harçta dene mutlaka, memnun kalacağını düşünüyorum.
Böreğin fotoğraflarını nihayet bugün ekleyebildim:).
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home