Çarşamba, Ağustos 13, 2008

DÖNDÜM, DİKİLİ'DEN, EGE'DEN ESİNTİLERLE, BİR DE REÇEL TARİFİYLE...

Döndüüüüm:).
Güzel Ege’yi, denizi, Dikili’yi geride bırakıp; dinlenmiş, harika vakit geçirmiş, fotoğraf makinemde yüzlerce fotoğraf ve aklımda pek çok güzel anıyla birlikte evime döndüm..
Bedenim ve zihnim tatil ihtiyaçlarının sinyallerini çoktandır vermekteydi, işleri de ayarlayıp Dikili’deki yazlık eve gittik bu yaz da.
Eskiden tatil için ayırabildiğimiz süreler çok kısa olduğundan hep otel tatilleri yapardık, o kısıtlı süreyi de denize girmek, güneşlenmek gibi tipik tatil aktiviteleriyle geçirip evimize dönerdik. Birkaç sene önce Ege’nin bu şirin beldesinde yazlık bir ev alınca; Ege’nin havasını, denizini, insanını daha çok tanıyınca, ben buradan başka bir yere tatile gitmeyi hiç istemedim. Her sene daha çok sevdim, ben de bir “Ege tutkunu” oldum:).
Bu sene de çok güzel günler geçirdim orada; Ayvalık’a, Cunda’ya da gittim (sakızlı dondurma da yedim bol bol:)) , Dikili’nin insanı ferahlatan esintisine aklımdaki tüm karmaşaları, bedenimdeki bütün yorgunlukları bıraktım, rahatladım..Oradaki komşularımızla dostane sofralarda buluştuk yeniden, konuşacak ne çok şey birikmiş...

Eşimle bisiklete bindik, annemle reçel yaptık, babacım olta yapmayı öğretti bize..O kadar dolu dolu, o kadar eğlenceli ve dinlendirici geçti ki günlerim, yaptıklarımın hepsini yazmaya kalksam yine unutacağım bir şeyler olacaktır. En iyisi biraz da fotoğraflar anlatsın Ege günlerimizi:)..

LİMANDA BİZ YEMEK YERKEN PAYINI BEKLEYEN KEDİCİK

PATLICANLARIMIZ

GÖKKUŞAĞI GİBİYDİ RÜZGAR GÜLÜ
SÜS YILDIZIM

VE TABİ Kİ KELEBEKLEEER:)

KAPI ZİLİMİZ:)

ŞU GÜLÜN GÜZELLİĞİNE BAKIN
Biz oradayken incirler daha olgunlaşmamıştı. Eşimle bisiklete binip ağaçlardan incir kopartıp yeme planlarımız biraz ertelenmiş olsa da bu minik ham incirlerle reçel yapma fikri geldi aklımıza. Daha önce annemle hiç incir reçeli yapmayı denemediğimiz için aslında tam olarak hangi tür incirden ve incirin hangi evresinde reçel yapılacağı konusunda bilgimiz yoktu. Biz de oradaki bu ham incirlerden topladık (tam olarak kaç gr. incir kullandığımızı bu yüzden bilemiyorum). Sonra internette pek çok siteyi inceledim, zaten tarifler az çok birbirine benziyordu, incirlerin de ölçüsü belli olmadığından klasik “göz kararı” ölçümüzle reçelimizi yaptık:).

Reçelimizin harika bir aroması oldu. Ama galiba reçellik incirler biraz daha küçükken toplanıyor. Bizimkilerin içinde minik çekirdekler oluşmaya başlamıştı. Yine de tadı çok güzeldi:).

TOPLADIĞIMIZ İNCİRLER

Yazılanlardan genel olarak anladığımız ve damak tadımıza göre şekillendirdiğimiz şekliyle tarifi şöyle:
İNCİR REÇELİ
İncirlerin kabuğunu incecik soyup su dolu bir tencereye koyup kaynatıyoruz. 1-2 dakika kaynadıktan sonra suyunu süzüp, incirlerin acı suyunun çıkmasını sağlıyoruz. Bu işlemi 3 kez tekrarlıyoruz.

İNCİRLER HENÜZ HAŞLANMADAN ÖNCE

Öte yanda bir ölçü şekere bir ölçü su olacak şekilde bir şerbet kaynatıp, haşlanan incirleri bu şerbete atıyoruz. Şeker ve suyun tam ölçülerini veremiyorum çünkü incirlerin ağırlığını da tam olarak bilemiyorduk, biz incirlerimize yetecek kadar şerbet kaynattık. Reçel kıvamına gelinceye kadar incirleri kaynatıyoruz, kapatmaya yakın yarım limonun suyunu ilave ediyoruz.

Biz Dikili’den döndükten sonra annem kavanoza koyduğu reçelin üzerini streçle sarıp bir süre de güneşte kıvam almasını sağlamış. Ben böyle; güneş ışınlarıyla lezzetine lezzet katılmış reçelleri daha da seviyorum:).

İşte bir Ege tatili de böyle geldi ve geçti..Keşke bir ömür sürseydi:)))..

Etiketler: ,

31 Comments:

At 13 Ağustos 2008 19:57, Blogger Ayşe'nin Mutfağı said...

merhaba ellerinize sağlık incir reçelini bende çok severim benimde görümccem yapar sağolsun. tatilimizim güzel geçemesimede sevindim
sevgiler

At 13 Ağustos 2008 22:01, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Hosgeldin. Eminim guzel bir tatil olmustur. Ayrica ellerine saglik, cok severim ben de incir recelini, sevgiler.

At 13 Ağustos 2008 22:37, Anonymous Adsız said...

mekan çok güzelmiş ama fotoğrafların çekimi de süper ellerine sağlık aslı...

At 14 Ağustos 2008 08:56, Blogger Selcen Şenocak said...

Hoşgeldin...

Resimler çok güzel pırıl pırıl bir tatil olmuş:) Allah içinize sindirsin.

Sevgiler...

At 14 Ağustos 2008 10:49, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım hoş galdin. Reçel de süper görünüyor.

At 15 Ağustos 2008 00:09, Blogger Saliha said...

aslı ben cok severım ıncır recelını canım enfes olur:))
ellerıne saglık..kapı zılıne hayran kaldım..ıns..benımde bır yazlıgım olurda1 hafta degıl uzzuuuunnnn sure tatıl yaparız:))

sevgılerımle...

At 15 Ağustos 2008 14:33, Blogger butterfly said...

Ayşecim yorumun için teşekkürler. Ben de çok severim incir reçelini, yalnız galiba özel bir tür incirden yapılıyormuş incir reçeli. Olsun, bizimkiler de hiç fena olmadı;).
Sevgileer..
aslı

At 15 Ağustos 2008 14:38, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkürler:).
Evet, her anını mutlulukla andığım bir tatil oldu.
Darısı böyle bir dinlenceye ihtiyacı olan herkesin başına..
Sevgilerimle:)..
aslı

At 15 Ağustos 2008 14:39, Blogger butterfly said...

Esmacım güzel sözlerin için teşekkürler:).
Mekan insanı güzel fotoğraf çekmeye zorluyordu adeta:).
Sevgiler.
aslı

At 15 Ağustos 2008 14:40, Blogger butterfly said...

Selcencim gerçekten de tarif ettiğin gibi pırıl pırıl bir tatildi, çok da dinlendim.
Çok teşekkürler:).
aslı

At 15 Ağustos 2008 14:41, Blogger butterfly said...

Perihancım hoşbulduk..
Teşekkürler canım:), buraları ve sizleri de çok özlemişim..
Sevgileeer:).
aslı

At 15 Ağustos 2008 14:43, Blogger butterfly said...

Salihacım inşallah Allah sana da gönlünce bir yazlık ve istediğin gibi uzun uzun tatiller nasip eder.
Kapı zilini annemler almış, benim de çok hoşuma gitti.
Yorumun için teşekkürler canım:).
aslı

At 15 Ağustos 2008 14:46, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Hoşgeldin adaşım! Tatilinin güzel geçmesine çok sevindim.. Öncelikle yazlık eviniz hayırlı olsun, ağız tadıyla güzel tatiller geçirmek nasip olsun inşallah.. Fotoğraflar çok güzel, kapı ziline de bayıldım :) İncir reçeli pek güzel olur, ellerinize sağlık, afiyetle yiyin.. Sevgiler..

At 15 Ağustos 2008 15:39, Blogger butterfly said...

Adaşım teşekkürler yazdığın tüm o güzel sözcükler için:).
Fotoğrafları beğenmene ayrıca çok sevindim..
Sevgiler.
aslı

At 16 Ağustos 2008 01:34, Blogger Tuba said...

Suppeeeeerrr. Getmis kadar olduk gari:)
Sevgilerle,

At 17 Ağustos 2008 01:09, Blogger Gezgin Köpek said...

Krital Kelebek,
Ayvalık özellikle Cunda dinlenmek için güzel yerler. Eğer gidebilirsen birde Kazdağları eteklerinde Güre'ye uğrayın. Ayvalık'la sonuçta aynı mesafe. Kazdağlarının kendine özgü çok sayıda yemeği bulunuyor. Örneğin çilek soslu ısırgan otu gibi. Sosları ile ot yemekleri oldukça ilgi çekiyor.

At 19 Ağustos 2008 10:47, Blogger butterfly said...

Tubacım yazının ve fotoğrafların mini bir rehber görevi görmesine sevindim:).
aslı

At 19 Ağustos 2008 10:50, Blogger butterfly said...

Murat Bey öneriniz için teşekkürler. İlk fırsatta Güre'yi de görmek isterim. Çilek soslu ısırgan kulağa hoş geliyor:).

At 20 Ağustos 2008 13:33, Blogger NiNo said...

ahhhhh bu goruntulere bakinca kalbim egede kaldi sarkisini soylemeye basladim :)

At 20 Ağustos 2008 16:59, Blogger butterfly said...

Ninocum kesinlikle benim tatilimi anlatacak bir şarkı o :).
Çok öpüyorum..
aslı

At 24 Ağustos 2008 11:09, Blogger WarhaWk - Cenk said...

Bloğunuzu çok beğendim.

Saygılar,
Cenk

At 25 Ağustos 2008 13:36, Blogger Mutfak Havlusu said...

bu görüntüler karşısında ne diyebilirimki,sinirli bir şekilde terlerim ne işimiz var burda bu havayı soluya soluya mahvolduk derim ve daha uzar gider...
ne yapayım hayıflanırım bu güzellikler karşısında,çok iyi yapmışsınız her daim böyle güzel şeyler biriktirebilme kısmetiniz bol olsun inşAllah..

At 25 Ağustos 2008 13:48, Blogger loungetime said...

Ya evet bende hep öyle söylüyorum bir ömür sürse diyorum. haftaya cumartesi pazar orda olacağım.
Resimler için teşekkürler.

At 25 Ağustos 2008 17:59, Blogger butterfly said...

Cenk Bey çok teşekkürler, blogumu beğenmenize çok sevindim.
aslı

At 25 Ağustos 2008 18:00, Blogger butterfly said...

Mutfak havlusu şu an ben de aynı durumdayım, dışarıda kavurucu bir sıcak var ve elimi kaldıracak takat bulamıyorum. Ehh artık ben de fotoğraflara bakıp rahatlıyorum biraz:).
Sevgiler...
aslı

At 25 Ağustos 2008 18:01, Blogger butterfly said...

İlkaycım tadını çıkar Dikili'nin, ben yine çok özledim oraları:).
aslı

At 26 Ağustos 2008 20:04, Blogger Unknown said...

Aslım hoşgeldin canım çok özlettin kendini,fotoğraflar tablo gibi süpersin,incir reçelini çok severim ellerine sağlık kocaman öptüm...

At 27 Ağustos 2008 08:28, Anonymous Adsız said...

Bir sürü harika fotoğraf ve en sevdiğim reçel. Bir solukta tüm sayfalara göz gezdirdim, çok beğendim, sevgiler...

At 1 Eylül 2008 17:05, Blogger butterfly said...

Deryacım ve isimsiz arkadaşım ikinize de güzel yorumlarınız için teşekkür ederim:).
Artık döndüm, yeni yazılar ve fotoğraflarla köşemde var olmaya devam:).
aslı

At 18 Eylül 2008 15:44, Anonymous Adsız said...

Resimler çok güzel pırıl pırıl bir tatil olmuş:)

At 19 Eylül 2008 09:22, Blogger butterfly said...

Çok teşekkürler Kelebek, gerçekten her açıdan unutulmaz güzellikte bir tatildi:).