Cuma, Eylül 05, 2008

OLDUKÇA HAFİF BİR İMAM BAYILDI

Evliliğe alışma dönemi bir yandan, işyeri ve ev arası koşuşturmalar diğer yandan üzerime üzerime gelince, ben zaman yönetme yeteneğimi hepten kaybettim sanırım.
Eskiden kendime ve bloguma çok daha rahat vakit ayırabiliyordum oysa şimdi bloguma eklediğim her yazının arasına günler giriveriyor ister istemez. Ben yine de bulduğum ilk fırsatta blogumu da ihmal etmemeye çalışıyorum elimden geldiğince.
Yazmadığım sürelerde elbette mutfağımdan güzel kokular yayılıyor, tencerelerde yemekler fokurduyor; fırın, havanın sıcaklığına nispet yaparcasına ısınıyor da ısınıyor.. Ama işte, ben zamanımın kontrolünü daha çok elime geçirmeye başladığımda yazdığım tarifler daha sıklaşmaya başlayacak tabi.
Ramazan da geldi; o eski ramazan coşkularını aratsa da kendine has havasıyla, düzenimizi kendine uydurarak geldi. Ramazanda hafif yemekler tüketmek gerektiğinden tam da bu aya uygun sağlıklı ve lezzetli bir tarif paylaşmak istiyorum; “İmam Bayıldı”.
Zeytinyağlı bütün yemekleri seven benim için İmam Bayıldı süper bir seçenek. İçindeki malzeme bolluğu ile de oldukça besleyici bir öğün. Aslında İmam Bayıldı yaparken hep patlıcanlar önceden kızartılır ama anneciğimden öğrendiğim şekliyle, bu tarifte bütün malzemeler çiğden konuluyor. Böylece hem çok daha hafif, hem de besin değerlerini daha çok koruyan bir yemek haline geliyor bizim İmam Bayıldı…

İşte buyrun tarifini:


İMAM BAYILDI

Malzemeler:

(Malzemelerde miktar belirtmiyorum, herkes hangi malzemeyi daha çok sevdiğine göre şekillendirir, mesela ben soğan-sarımsağını bol tutuyorum).

Kişi sayısına göre patlıcan (tercihen çok büyük olmayanlardan)
Kuru soğan
Sarımsak
Domates
Sivri Biber
Birkaç dal maydanoz
Zeytinyağı
2 adet kesme şeker

Yapılışı:

Öncelikle patlıcanları alaca soyup sapını kesiyoruz ve üzerine bolca tuz ekip acı suyunu bırakması için bekletiyoruz.
Diğer tarafta piyazlık doğradığımız soğanları tuzla ovup yumuşatıyoruz, sarımsakları küçük küçük doğruyoruz, domateslerin kabuğunu soyduktan sonra küp küp kesiyoruz. Soğan, sarımsak ve domatese doğradığımız biberleri ve kıydığımız maydanozları da ekleyip karıştırarak iç harcımızı oluşturuyoruz.
Acı suyunu salan patlıcanları yıkayıp üç kenarından yarıklar açıyoruz. İç malzememizi bu yarıklara doldurup patlıcanları bir tencereye diziyoruz. Üzerine biraz zeytinyağı ve su ekliyor, tuzunu, şekerini attıktan sonra önce kaynatıp sonra ocağın altını iyice kısarak hafif ateşte pişiriyoruz. İyice soğuduktan sonra servis yapıyoruz.

Afiyet olsun:)…

Etiketler:

19 Comments:

At 5 Eylül 2008 12:36, Blogger Kitchen Sweet Kitchen said...

Ben altı aydır bişey yazamıyordum bloğuma.Sizden de seyrek yazanlar var yani:P
Elinize sağlık çok hafif olduğu görüntüden bile belli.

 
At 5 Eylül 2008 12:40, Anonymous Adsız said...

selam aslıcım...ramazan da bende zeytinyaglıları tercih ediyorum..harika olmuş imam bayıldı..elinize saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

 
At 5 Eylül 2008 13:16, Blogger butterfly said...

Sweetkitchen, seyrek yazınca üzülüyorum ben ama yetişmek bazen cidden zorluyor.
Güzel yorumun için teşekkürler:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 5 Eylül 2008 13:17, Blogger butterfly said...

Hünerlieller ramazanda mideyi fazla da yormamak gerek ki bunun en güzel yolu zeytinyağlılardan geçiyor:).
Güzel kelimelerin için teşekkürler.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 5 Eylül 2008 13:35, Blogger Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

Çok hafif ve lezzetli görünüyor gerçekten. ellerine sağlık

 
At 5 Eylül 2008 14:10, Blogger neslihan erzincan özgür said...

Merhaba,çok leziz görünüyor yemek,elinize sağlık.sevgiler...

 
At 5 Eylül 2008 14:33, Blogger butterfly said...

Desstina gerçekten tadına inat hafif bir yemek bu.
Güzel yorumun için teşekkürler:).
Sevgiler.
aslı

 
At 5 Eylül 2008 14:34, Blogger butterfly said...

Neslihancım çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle;)..
aslı

 
At 5 Eylül 2008 14:51, Blogger Baharcicegi said...

Aslicim nefis olmus yemegin,ramazanda zeytinyagli hafif oluyor ellerine saglik.
hayirli bereketli ramazanlar

 
At 5 Eylül 2008 15:00, Blogger butterfly said...

Baharçiçeğim çok teşekkürler:). Ben de sana hayırlı ramazanlar diliyorum.
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 5 Eylül 2008 17:08, Blogger NiNo said...

nefis cok severimmm

 
At 5 Eylül 2008 17:16, Blogger butterfly said...

Ninocum teşekkürler:).
Sevgiler.
aslı

 
At 5 Eylül 2008 17:32, Anonymous Adsız said...

Hayatım, hepimiz bazı bazı zamanın ucunu kaçırıyoruz.. :) Yoluna girecektir.

hafif imambayıldıya bayldım :)

ellerine sağlık hayatım.

sıcacık sevgilerimle..

 
At 6 Eylül 2008 20:02, Anonymous Adsız said...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerinize saglik. Iyi hafta sonlari diliyorum. Hayirli ramazanlar.

 
At 8 Eylül 2008 11:15, Blogger butterfly said...

Zerrincim canım, haklısın eminim herkesin başında bu yetişememe duygusu. Ben de zaman geçtikçe herşeyin rayına oturacağına inanıyorum..Çok sağol desteğin için:).
Öpüyorum canım..
aslı

 
At 8 Eylül 2008 11:16, Blogger butterfly said...

Kızılcıkşurubu güzel yorumun ve dileklerin için teşekkürler..
Ben de sana hayırlı ramazanlar diliyorum.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 18 Eylül 2008 15:42, Anonymous Adsız said...

ramazan da bende zeytinyaglıları tercih ediyorum..harika olmuş imam bayıldı..elinize saglık.sevgiler.

 
At 18 Eylül 2008 15:43, Anonymous Adsız said...

ama cok guzel oldu :)

 
At 19 Eylül 2008 09:16, Blogger butterfly said...

Teşekkürler Kelebek:). Zeytinyağlılar ramazan için en sağlıklı tercih..
Sevgiler.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home