Çarşamba, Eylül 10, 2008

SOSİSLİ PUF POĞAÇA

Hamur yoğurmak beni son derece rahatlatıyor. Bu yoga yapmak gibi bir şey:) o an aklınızda başka hiçbir şey olmuyor. Mayalı hamurlarla uğraşmak ise çok daha zevkli. Hamuru yoğurup da bir süre sonra iki katına çıkışını izlemek bana çok heyecanlı geliyor (mutfağı gerçekten sevmek sanırım tam da böyle bir şey).
Geçenlerde eşim canının pastane poğaçası çektiğinden bahsetmişti ben de içindeki malzemeleri az çok tahmin ettiğimden evde yapabileceğimi düşündüm.
Pastane poğaçalarının baskın özelliği yumuşak ve kabarık oluşu ve mis gibi mahlep kokması olduğuna göre hemen malzemelerimi hazırladım; özellikle maya ve mahlep bu poğaçanın olmazsa olmazı. Sonuçta beni son derece memnun eden ve sık sık yapacağım bir poğaça tarifim oldu.

İç malzemesini ister benim gibi sosisle, isterseniz peynir, kıyma veya patatesle hazırlayın, hepsi de ayrı güzel lezzetler olacaktır. Hatta bu hamurla sade poğaçalar yapıp, onlarla kaşarlı-domatesli minik sandviçler hazırlamak da değişik bir sunum olabilir.

İşte buyrun tarifini;

SOSİSLİ PUF POĞAÇA
Malzemeleri:

2 yumurta
Yarım su bardağı eritilmiş tereyağ
Yarım su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı ılık süt
1 paket instant maya
3 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1,5 tatlı kaşığı mahlep
aldığı kadar un (ben yine her zamanki gibi tam buğday unu kullandım, poğaçalarımın esmerliği bundan:))
içine: sosis

Yapılışı:

Bir yoğurma kabında tereyağı, sıvıyağı, yumurtaları, ılık sütü, şekeri ve tuzu iyice karıştırıyoruz. Islak malzemelere unu yavaş yavaş eklerken mayayı ve mahlebi de ekliyoruz. Sonuçta ele yapışmayan fakat oldukça yumuşak bir hamur elde etmeliyiz. Hamurun üzerini kapatıp hacmi iki katına çıkana dek mayalandırıyoruz. Hamurdan cevizden büyük parçalar koparıp elimizde inceltip içine bir parça sosis koyup hamuru yuvarlayarak kapatıyoruz. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serperek önceden 200°C’ye ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.
Afiyet olsuuun:)..

Etiketler:

36 Comments:

At 10 Eylül 2008 15:17, Blogger Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

Harika görünüyorlar. O puf puf tatları ısırmamak mümkün değil sanırım :) Ellerine sağlık

 
At 10 Eylül 2008 15:23, Blogger butterfly said...

Desstina gerçekten de bir yiyen bir daha istedi, bu poğaça bizde çok tutuldu:).
Teşekkürler yazdıkların için.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 10 Eylül 2008 15:34, Anonymous Adsız said...

harikaa bir goruntu
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

 
At 10 Eylül 2008 16:52, Anonymous Adsız said...

Cok sahane olmuslar, ellerine saglik canim.

 
At 10 Eylül 2008 16:57, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Adaşım, ellerin dert görmesin, her alternatifi beğendim.. Aklına sağlık..

 
At 10 Eylül 2008 17:24, Blogger butterfly said...

Nurcancım çok teşekkür ederim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 10 Eylül 2008 17:25, Blogger butterfly said...

Kızılcık şurubum çok sağol bu güzel yorum için:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 10 Eylül 2008 17:26, Blogger hdidem95 said...

çok güzel olmuşlar ellerine sağlık sevgiler

 
At 10 Eylül 2008 17:26, Blogger butterfly said...

Aslıcım, evet çok çeşitli denenebilir bu poğaça, her seferinde yepyeni bir lezzet..
Öpüyorum, sevgiler:)..
aslı

 
At 10 Eylül 2008 17:28, Blogger butterfly said...

Güzel kelimelerin için çok teşekkürler Didemcim:).
Sevgiler...
aslı

 
At 10 Eylül 2008 18:26, Blogger Baharcicegi said...

Mahleple hic denemdim mayali pogacayi,bir dahakine mahleple deneyecegim eminim nefis olacaktir senden onay almis cünki,ellerine saglik canim yumus yumus olmus pogacalar

 
At 10 Eylül 2008 18:29, Anonymous Adsız said...

ben pek sosis yemem ama bu puf puflar herşeyi yedirir

ellerine sağlık
sevgilerr

 
At 11 Eylül 2008 00:12, Blogger elma şekeri said...

Ellerine saglik canim
Sevgilerimle.....

 
At 11 Eylül 2008 07:27, Blogger Özlem Avcı-mutfaktayimm said...

Ellerine sağlık arkadaşım poğaçalar nefis görünüyor mahlep kokusu burnuma kadar geldi neredeyse :)

Sevgiler...

 
At 11 Eylül 2008 09:28, Blogger Kitchen Sweet Kitchen said...

Benimki de hep pastane poğaçası ister.Sırf bu yüzden mahlep almıştım geçen yıl.
Ellerine sağlık,o yumuşaklığı herkes tutturamıyor:)

 
At 11 Eylül 2008 13:14, Blogger neslihan erzincan özgür said...

Arkadaşım poğaça harika olmuş,nasıl da güzel görünüyorlar,kıyır kıyır,puf puf...ellerine sağlık.iyi iftarlar.sevgilerimle...

 
At 12 Eylül 2008 02:24, Blogger ~Semra Mutfakta~ said...

harika bir blog,nefis tarifler.daha evvel tanışmadığımız için üzüldüm.fotoğraflarınız oldukça başarılı.sakıncası yoksa makinenizi merak ettim.görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın.

 
At 12 Eylül 2008 09:02, Blogger butterfly said...

Baharçiçeğim mahleplisini mutlaka denemelisin, hani pastanelerin önünden geçerken buram buram çörek kokusu gelir ya onun bütün nedeni bu güzel baharat:).
Güzel yorumun için teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 12 Eylül 2008 09:03, Blogger butterfly said...

Yeşimcim benim de aynen senin gibi sosisle aram pek iyi değildir, zaten bu yüzden aynı hamurdan biraz da peynirli poğaça yaptım kendime. Sen de öyle deneyebilirsin:).
Sevgiler.
aslı

 
At 12 Eylül 2008 09:03, Blogger butterfly said...

Elmaşekeri çok teşekkürler:).
Sevgilerimle....
aslı

 
At 12 Eylül 2008 09:06, Blogger butterfly said...

Özlemcim güzel kelimelerin için çok teşekkürler:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 12 Eylül 2008 09:09, Blogger butterfly said...

Sweetkitchen mahlebi değerlendirmek için iyi bir fırsat desene:). Umarım tarifi dener ve memnun kalırsın.
Sevgiler;).
aslı

 
At 12 Eylül 2008 09:13, Blogger butterfly said...

Neslihancım poğaçanın yapısını benden iyi tanımlamışsın canım:). Çok teşekkürler.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 12 Eylül 2008 09:17, Blogger butterfly said...

Semracım öncelikle bu güzel sözlerin için çok teşekkür ederim:).
Hem geç olsun güç olmasın demişler ya artık bundan böyle sık sık ziyaret ederiz birbirimizi:).
Bu arada makinam Canon EOS 400D.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 12 Eylül 2008 13:25, Blogger Gönül said...

hayatım ellerine sağlık harika görünüyor..sevgilerimle öpüyorum

 
At 12 Eylül 2008 14:32, Blogger butterfly said...

Gönülcüm çok teşekkürler:).
Bu arada hoşgeldin, özlettin kendini.
Öpüyorum, sevgiler..
aslı

 
At 13 Eylül 2008 10:40, Blogger Unknown said...

Asli'cim,
Merhaba cnm.Oncelikle hayirli ramazanlar.Dondum ve ancak yaziyorum sana...Umarim hersey yolundadir.Dikili resimlerin ne hos oyle.Bayildim ozellikle hayatimin anlami olan deniz ve tekne resimlerine...Deniz cocugu ben dayanamiyorum bu tarz resimlere.Izmir'li ben elde degil...

Simdilik sevgilerimle Asli'cim...buralardayim gorusuruz.

 
At 13 Eylül 2008 16:35, Blogger Unknown said...

Aslı'cım ellerine sağlık gerçekten pufpuf olmuş poğaçalar,mis gibi koktu,öptüm...

 
At 14 Eylül 2008 00:38, Blogger banu kırmızıgül said...

canım ellerıne saglık hayırlı ramazanlar sevgıler..

 
At 15 Eylül 2008 13:34, Blogger butterfly said...

Gülenaycım ben de aynen senin gibi tam bir deniz ağşığıyım ve ne yazık ki denizsiz bir şehirde yaşıyorum:). Öyle olunca yazları iple çekiyorum tabi.
Dikili'de yazlığımızı aldıktan sonra Ege'nin havası, suyu kanıma işledi resmen, Ege'li değilim aslen ama kendimi öyle hissediyorum nedense:). Mutfağı ile de tam bana hitap eden bir bölge..
Tekrar hoşgeldin canım, görüşmek üzere;)..
aslı

 
At 15 Eylül 2008 13:35, Blogger butterfly said...

Deryacım teşekkürler:). Demek kokusu oralara bile geldi..
Sevgiler:)..
aslı

 
At 15 Eylül 2008 13:36, Blogger butterfly said...

Banucum teşekkürler, sana da hayırlı Ramazanlar..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 15 Eylül 2008 16:52, Blogger Mutfak Havlusu said...

çok güzel görünüyorlar,ellerine sağlık.

 
At 16 Eylül 2008 12:31, Blogger butterfly said...

Çok teşekkür ederim mutfak havlusu..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 18 Eylül 2008 15:40, Anonymous Adsız said...

eline saglık

 
At 19 Eylül 2008 09:21, Blogger butterfly said...

Teşekkürler Kelebek:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home