Pazartesi, Ekim 06, 2008

ŞEFTALİ-NEKTARİN REÇELİ


Yoğun ve çok güzel geçen bir bayramı geride bıraktık..Akrabalarla bir araya gelmek beni çok mutlu etti. Birbirinden güzel bayram tatlılarına tatlı sohbetler eşlik etti.
Hatta bu bayram fırsat da bulup birkaç gün de güneye kaçtık; denizle ve kumsalı ısıtan güneşle yeniden kucaklaşmak çok iyi geldi:).
Şimdi enerji toplamış vaziyette, hayata kaldığı yerden devam etme vakti.
“Enerji” demişken; meyvenin besleyiciliği ve enerjinin birleşimi çeşit çeşit reçellere dolabımda yer vermeyi her zaman sevmişimdir.
Bu sefer, geçenlerde evde durup duran iki kocaman şeftaliye iki nektarinin eşlik etmesiyle pişirdiğim reçelimin tarifini veriyorum.

Ağzımız hep tatlı olsun…

ŞEFTALİ-NEKTARİN REÇELİ


Malzemeler:

2 adet büyük boy şeftali
2 adet nektarin
1 su bardağı toz şeker (daha tatlı sevenler miktarı artırabilir)
birkaç damla limon suyu


Yapılışı:

Şeftali ve nektarinlerin kabuğunu soyup küp küp doğruyoruz. Bir tencereye meyveleri aktarıp üzerine şekeri döküyoruz. Bu şekilde bir gece bekletip meyvelerin suyunu salmasını sağlıyoruz. Meyveler suyunu bırakınca tencereyi ocağa koyup iyice kaynatıyoruz, bu arada reçelin suyuna bakıp kıvamının gelmesini bekliyoruz. Reçel kıvama gelince limon suyunu ekleyip karıştırıyoruz. Ocağın altını kapatıp reçeli kavanozlara paylaştırıp soğutuyoruz.

Etiketler:

32 Comments:

At 6 Ekim 2008 18:14, Anonymous Adsız said...

canım kelebeğim, şahane geçmiş bayram desene. Hihihi aynı denizde yüzmüzüşüz farklı kısımlarda :)

öperim yanaklarından canım benim.

reçel enfes görünüyor

 
At 6 Ekim 2008 18:53, Blogger Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

İzmir'de annemin yaptığı çeşit çeşit reçellerden beğenip beğenip alırdık ama şimdi artık kendim de yapmayı öğrenmeyelim sanırım :)
Ellerine sağlık. Seninkiler çok güzel görünüyorlar.

 
At 6 Ekim 2008 19:50, Blogger Unknown said...

Aslı'cım canım ellerine sağlık sen kışlık reçelleri tamamladın sanırım,kızılcık,kuşburnu derken afiyetle yersiniz inşallah ellerine sağlık canım öptüm...

 
At 6 Ekim 2008 22:19, Blogger Tuba said...

En sevdigim recellerdendir. Ellerine saglik Asli. Gecmis bayramin kutlu olsun.

 
At 7 Ekim 2008 10:29, Blogger NiNo said...

mmm nefis sicak ekmek uzerine tereyag ustune recel missssssss

 
At 7 Ekim 2008 12:57, Blogger neslihan erzincan özgür said...

Sevgili Kelebek ellerine sağlık canım,çok severim şeftaliyi de reçelini de:-))) ne güzel bir bayram olmuş,daha nice güzel bayramlara.sevgilerimle...

 
At 7 Ekim 2008 13:10, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Aslıcığım hp böyle enerjik, dostlarla, sevdiklerinle mutlu bayramlara inşallah...

Bizim evde de yazdan kalma şeftaliler var bozulmadan reçel tarifini uygulasam mı acaba çok güzel görünüyor...

Ellerine sağlık sevgiyle...

 
At 7 Ekim 2008 13:24, Blogger butterfly said...

Zerrinim valla bir ara yüze yüze sizin oralara gelmeyi bile düşündüm:), özledim ben Kıbrısı..
Reçelimi beğenmene sevindim canım, çok teşekkürler.
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Ekim 2008 13:25, Blogger butterfly said...

Yasemincim annelerin reçelinin yerini tutmasa da evde kaynayan reçel kokusu tekrar tekrar reçel yaptırıyor insana:).
Sevgiler canım...
aslı

 
At 7 Ekim 2008 13:26, Blogger butterfly said...

Deryacım çok teşekkür ederim:).
Evet ev reçel doldu ama reçel yapmayı o kadar seviyorum ki yakında farklı çeşitler de deneyebilirim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Ekim 2008 13:27, Blogger butterfly said...

Tubacım çok teşekkürler:).
Senin de geçmiş bayramın kutlu mutlu olsun...
Sevgilerimle..
aslı

 
At 7 Ekim 2008 13:27, Blogger butterfly said...

Ninocum offf çok nefis bir birleşim yapmışsın, mutlaka uygulamak lazım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Ekim 2008 13:29, Blogger butterfly said...

Neslihancım ben reçelini şeftaliden çok seviyorum sanırım:).
Dostlarla hep beraber daha nice bayramlara...
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 7 Ekim 2008 13:30, Blogger butterfly said...

Ayselcim bence o şeftaliler reçel olsun, boy boy kavonozlara dolsun, sizin de kahvaltı sofralarınızı şenlendirsin:).
Daha nice güzel bayramlara..
Sevgilerimle.
aslı

 
At 7 Ekim 2008 13:59, Blogger şeker pasta said...

Şeftali reçeli çok güzel görünüyor.
Ellerinize sağlık

 
At 7 Ekim 2008 14:18, Blogger butterfly said...

Banucum beğenmene sevindim..Çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Ekim 2008 18:06, Blogger Tijen said...

Ne güzel olmuş Aslı'cığım. Kaçamaklar hep güzeldir, severim onları...

 
At 7 Ekim 2008 18:13, Blogger butterfly said...

Tijencim haklısın, arada yapmak gerekiyor böyle kaçamakları:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 7 Ekim 2008 22:16, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Canım kaç sabahtır reçek çekiyor kelebekcigim, şeftali de en sevdigim meyvedir, bitmeden denesem mi acaba?

 
At 7 Ekim 2008 22:46, Blogger akasyakokusu said...

Kristal kelebeğim Aslı'cım uçtun uçtun beni ziyaretemi geldin aman pek sevindim..Hoşgeldin sefa geldin..
Valla şööyle imam bayıldıya kadar gittim imamda bayıldı bende bayıldım.Reçelinden birazcık aldım evde benden başka kimse reçel yemiyor inan..
Ellerine sağlık geçmiş bayramın mübarek olsun nice gelecek bayramlar dilerim.
Kocaman sevgiler.

 
At 8 Ekim 2008 09:48, Blogger butterfly said...

Papatyacım şeftalilerin son demleri..Dene istersen, umarım seversin canım:).
Sevgiler...
aslı

 
At 8 Ekim 2008 10:16, Blogger butterfly said...

Akasyacım sen de hoşgeldin sayfama:). Güzel yorumların için teşekkürler..
Bence kendin için biraz reçel yap, kendimizi de şımartmalıyız arada:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 11 Ekim 2008 12:19, Blogger loungetime said...

Aslı'cığım inan o kadar güzel görünüyorlar ki tarifi kesilikle deniyeceğim hazır şeftaliler bitmeden.

 
At 12 Ekim 2008 10:46, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Adaşım, özellikle tülün önündeki fotoğraf çok iç açıcı, uzanasım geldi inan :) Ellerine sağlık.. Bu arada eğer kabul edersen seni sobeledim! :)

 
At 13 Ekim 2008 14:08, Blogger butterfly said...

İlkaycım ne güzel sözler bunlar, çok teşekkür ederim:).
Umarım dener ve beğenirsin..
Sevgilerimle..
aslı

 
At 13 Ekim 2008 14:09, Blogger butterfly said...

Aslıcım çok teşekkürler:).
Sobedeki testi yaptım çok eğlenceliymiş, en kısa zamanda sonuçları buraya da yazacağım.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 13 Ekim 2008 15:30, Anonymous Adsız said...

selam tariflerinizi incelerken dikiliden yazilariniz dikkatimi cekti buyil bizde bir kac kez ugradik dikiliye, hatta evimizin bahcesi dediginiz bahceyi ,gittigimiz sitenin bahcesine cok benzettim. palmiye sitesine ugradik. tesaduf ya acaba ,ama yaza nasipse ya dikilide yada candarlida tatilimizi gecirmeyi dusunuyoruz .belli olmaz belki karkilasiriz oralarda. sevgiler selamlar

 
At 13 Ekim 2008 16:17, Blogger butterfly said...

Selamlar,
Dikilide Kabakumdayız biz, dediğiniz site değil bizimki ama Dikili'de çok güzel siteler var. Palmiye sitesini bilmiyorum ama belki yanından geçmişizdir.
Ben önümüzdeki yaz yine oralarda olacağım inşallah:). Belki de karşılaşırız..
Sevgiler..
aslı

 
At 14 Ekim 2008 10:31, Blogger Gönül said...

kelebeğümmmm pek güzel olmuş bi kasecük yollarsın:))) eillerine sağlık yeavrım..sevgilerimle öpüyorum

 
At 15 Ekim 2008 10:24, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Canım ellerıne saglık .Pek nefis olmuş.Kucak dolusu sevgiler...

 
At 15 Ekim 2008 11:32, Blogger butterfly said...

Gönülcüm teşekkürler, yollamaz mıyım hiç, afiyet olsun canım:).
Sevgileeer:).
aslı

 
At 15 Ekim 2008 11:33, Blogger butterfly said...

Özaycım çok teşekkür ederim:).
Benden de sana kocaman öpücükler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home