Çarşamba, Ekim 15, 2008

MUZLU SÜRPRİZ KURABİYELER VE BİR SOBE

Bayramda güney sahillerinde olduğumuzdan bahsetmiştim bir önceki yazımda. O yemyeşil dönüş yolumuzu, eşsiz doğasının yanında güzel yapan bir başka şey de yoldaki meyve-sebze satıcıları idi.
Tezgahlarda Akdeniz’in güneşinden, suyundan, toprağından sonuna kadar nasibini almış, çeşit çeşit taze ve kuru meyveler bütün albenisiyle bizleri bekliyor gibiydi:). Bir tezgahtan alışveriş edip yola koyuluyor, daha sonra biraz ilerdeki diğer tezgahlarda başka güzel, doğal lezzetlerle karşılaşıp yine kısa bir alışveriş molası veriyorduk. Zaten bu güzel dur-kalklar sayesinde yolculuğumuz biraz uzadı. Olsun, bir yolculuğu güzel yapan biraz da bulunduğun yörenin doğasının, kendine has özelliklerinin tadına vara vara ilerlemek değil midir? Biz de aynen öyle yaptık.
Akdeniz’e inilir de o salkım salkım, minik, tatlı mı tatlı muzlardan alınmaz mı..Biraz bize, biraz eşe dosta, aileye derken miktarı biz biraz abartmışız:). Eee evde iki kişi olup da bunca muzu bozulmasına zaman tanımadan tüketmek gerekti. Zaten iki lokmacık olan şeker parçası bu muzların büyük çoğunluğunu yedik. Kalanlarla ne yapsam diye düşünürken eşimden bir fikir geldi; “muzlu kurabiye”… Ve düşündüğü şekliyle bana anlattı. Kakaolu bir kurabiye olmalı ve ısırınca muz kurabiyenin içinden sürprizzzz diye çıkmalıydı. Ben de bu fikri alıp hayata geçirdim:). Tarifler, ölçüler tamamen benim uydurmam. Sonuç ise son derece başarılı. Bunu ben değil, kurabiyeyi tadanlar söyledi. Babam “muz kurabiyenin içinde krema gibi olmuş” dedi.
Beni en mutlu eden şey ise sonucundan şüphemin olduğu (ilk defa denediğim ve benzerini görmediğim bir tarif olduğu için) bir tarifin böyle güzel bir lezzete dönüşmesi idi. Eh, bundan böyle evdeki muzları değerlendirmek şöyle dursun, sırf bu kurabiyeyi yapmak için muz alacağız:).

Tarifi Şöyle:

MUZLU SÜRPRİZ KURABİYELER


Malzemeler:

3 yumurta (birinin akı ayrılacak)
1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker
yarım su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat+yarım limon suyu (bunun yerine 1 paket kabartma tozu da kullanılsa aynı sonucu verecektir sanırım, ben evde kabartma tozu kalmadığı için karbonat kullandım)
aldığı kadar un
yeterince muz (her kurabiyeye bir yuvarlak dilim)
Hindistan cevizi

Yapılışı:

Öncelikle yumurtaları, sıvıyağı, şekeri bir yoğurma kabında karıştırıyoruz. Karbonata limon suyunu bir kapta ilave edip karıştırıyoruz (bunun yerine sadece kabartma tozu da kullanılabilir) ve karışıma ilave ediyoruz. Unu, vanilyayı ve kakaoyu ekleyip çok yumuşak olmayan, kolayca şekil verilecek kıvamda bir hamur elde ediyoruz. Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayıp elimizde açıyoruz. Açtığımız hamurun içine 1 cm kalınlığında doğradığımız bir dilim muz koyup hamuru yuvarlayıp kapatıyoruz, tepsiye diziyoruz. Bütün kurabiyeleri bu şekilde hazırladıktan sonra ayırdığımız yumurta akını kurabiyelerin üzerine fırça ile sürüp hindistan cevizi serpiyoruz. 175 C° dereceye önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 15-20 dakika pişiriyoruz.

Afiyet olsun..

Blog aleminde sobeler tam hız devam ediyor.. Beni de adaşım sobelemiş, ona çok teşekkür ediyorum:).
Sobeye göre bu sitedeki testi cevaplıyorsunuz. Oldukça zevkli bir test olduğunu söyleyebilirim. Bir nevi seçtiğimiz resimlerden karakter analizimiz yapılıyor. Benim sonuçlarım oldukça uygun çıktı. İşte benim seçtiğim resimlere göre karakter analizim:

Ruh Hali
Sofistike

Zevk seçimin dış görünüşüne çok önem verdiğini gösteriyor.Dışarıya güzel gözüken kendi içinde de mutlu olur öyle değil mi?
Romantiksin ve doğanın sade güzelliklerinden hoşlanıyorsun. Uçsuz bucaksız tabiat manzaraları seni rahatlatıyor.
Müzikte her zaman yenilikler peşinde koşan iyi bir dinleyicisin. Senin için konserlerin yerini hiçbir şey tutamaz.
Sanata bakış açın oldukça klasik. Tarihe ve yüzyıllar boyunca yaşayan eserlere özel bir ilgin var. Gerçek sanatın zamana direnebilen olduğuna inanıyorsun.

Eğlence
Firari

Tatilde yakınlarınla birlikte olacağın keyifli zamanları, her türlü konfor ve hizmeti sunan, dinlenip yenilenmeni sağlayacak bir mekanda geçirmeyi tercih edersin.
Hayatı, ışıklar ve ses sonuna kadar açık yaşamayı seviyorsun. Dolu dolu.-Fazlasıyla tutkulu ve duygusalsın, biraz da gösterişçi? Kendini özgürce ifade ediyorsun ve seni izleyenlere aldırmıyorsun.
Kafanı rahat tutmayı ve dengede kalmayı seviyorsun. Sakin ruh halin başkalarına ders niteliğinde.Derin bir nefes al ve Omm!...
Seni rahatsız eden nedir? Doğal görüntüyü her şeye tercih edersin.Şişirilmiş ve yapay duran her türlü plastik görüntüyü dayanılmaz buluyorsun.

Alışkanlıklar
Keyif düşkünü

İyi görünmek senin için sıradan bir durum. Ama ceplerini hafiflettiği de bir gerçek.Ama önemli olan kendini iyi hissetmen.
Evinde modern ve cool bir zevkin var.Fonksiyonel olması yetmez, evin de senin kadar tarz sahibi olmalı.
Tercih ettiğin içecek sakinlik ve alışkanlıkların konforuna olan sevgini temsil ediyor.

Aşk
Aşk böceği

Aşk senin için uzun bir bağlılık demek. Kendini adamak, fedakarlık ve sevecenlik..
Senin için özgürlük anı yaşamak demek. Oldukça gözü karasın ve önüne çıkan fırsatları değerlendirmekten çekinmiyorsun.

Etiketler: ,

23 Comments:

At 15 Ekim 2008 12:54, Blogger Unknown said...

Aslı'cım canım tam sürpriz kurabiye ellerine sağlık,enfes olmuşlar.Ben tabağı 5 çayı için aldım,öptüm canım...

 
At 15 Ekim 2008 13:10, Blogger neslihan erzincan özgür said...

Harika bir kurabiye olmuş,muzlu kurabiye fikri süper.ellerine sağlık canım.segilerimle...

 
At 15 Ekim 2008 13:47, Anonymous Adsız said...

selam aslıcım.süper bir kurabiye..eline saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

 
At 15 Ekim 2008 14:05, Blogger butterfly said...

Deryacım çok teşekkürler:). Afiyet bal şeker olsun canım:)).
Sevgiler..
aslı

 
At 15 Ekim 2008 14:06, Blogger butterfly said...

Neslihancım işte evdeki malzemeleri değerlendirme amaçlı böyle değişik doğaçlama fikirler çıkıyor bazen..
Çok teşekkürler, sevgilerimle:).
aslı

 
At 15 Ekim 2008 14:06, Blogger butterfly said...

Sevgili Hünerlieller çok teşekkür ederim güzel yorumuna..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 15 Ekim 2008 16:27, Blogger rumma said...

mrb

 
At 15 Ekim 2008 16:29, Blogger rumma said...

Merhabalar..Muz benimde vazgeçemediklerimden...Lakin piştiğinde kararması gözümü korkutuyor...tadı nasıldı merak ettim doğrusu..

ellerinize sağlık

 
At 15 Ekim 2008 17:12, Blogger butterfly said...

Rummacım muzlar piştiğinde öyle kötü bir kararma görüntüsü yaratmadı. Benim de pişirmeden önce nasıl görüneceği, tadının nasıl olacağı konularında endişelerim vardı ama deneyince hepsinin yersiz olduğunu gördüm. Biz çok beğendik.
Sen de muzu bu kadar çok seviyorsan denemeni öneririm, memnun kalacağını düşünüyorum.
Yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 15 Ekim 2008 18:28, Anonymous Adsız said...

Görünüşü çok güzel.
Birde içinde muzu görünce çok beğendim.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

 
At 15 Ekim 2008 23:17, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Kelebekcigim,

Bu sene Çeşme'den annemlerin yazığına döndüğümüzde annemin tatilden neler aldın sorusuna arabanın bagajını açıp da gösterdiğim domatesler meyveler ve otlardan sonra ben de farkına varmıştım o tezgahlara ne kadar düşkün olduğumu. Sen de eminim tam da sonbahar lezzetlerini toparlamışsındır tezhgahlardan.

Kurabiyen çok değişik görünüyor tadını da merak ettim doğrusu. Ellerine sağlık!

 
At 16 Ekim 2008 11:01, Blogger Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

Çok iyi bir fikir olmuş bu muzlu kurabiyeler. Gerçekten ısıranlara tam bir süpriz olmuştur.
Ellerine sağlık

 
At 16 Ekim 2008 14:49, Blogger butterfly said...

Tazenane, ben de en çok muzun hamurun içine karışık olarak değil de dilim halinde kurabiye içinde oluşu fikrini sevmiştim.
Beğendiğine sevindim:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 16 Ekim 2008 14:51, Blogger butterfly said...

Papatyacım bak bir ortak özelliğimiz daha çıktı ortaya:). Gerçi o birbirinden güzel tezgahları kim görse kendini kaybeder değil mi:)?.
Kurabiyenin tadı umduğumdan da güzeldi doğrusu..Beğendiğin için teşekkürler canım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 16 Ekim 2008 14:52, Blogger butterfly said...

Yasemincim aynen dediğin gibi oldu:).
Çok teşekkürler canım...
Sevgilerimle.
aslı

 
At 16 Ekim 2008 16:30, Blogger Tijen said...

Hakikaten sürprizli bu kurabiyeler Aslı'cığım. Tam çayımı içerken oldu mu bu şimdi...

 
At 17 Ekim 2008 08:45, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Aslı'cım süpriz kurabiyelerin de cevapların da çok güzel.. Kakaoya çok yakışmıştır eminim muz, ellerine sağlık.. Oyuna katıldığın için de teşekkür ederim.. Sevgiler..

 
At 17 Ekim 2008 09:47, Blogger butterfly said...

Tijencim koca bir tabak dolusu bu sürprizli kurabiyelerden gönderiyorum sana, gönlümden:). Çayının yanına eşlik etsin diye..
Sevgilerimle.
aslı

 
At 17 Ekim 2008 09:48, Blogger butterfly said...

Aslıcım ben de oyuna davetin ve güzel sözlerin için çok teşekkür ederim:).
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

 
At 20 Ekim 2008 11:24, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Bayıldım ben bu fikre... Ellerine sağlık Aslıcığım...
Bu arada seni sayfama davet ediyorum... Uğrarsan sevinirim....

Sımsıcak sevgiler...

 
At 20 Ekim 2008 12:02, Blogger butterfly said...

Ayselcim çok teşekkürler:).
Bloguna uğradım bile..O anlamlı ödül için ayrıca teşekkür ederim canım:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 10 Kasım 2008 00:06, Blogger berrin said...

kurabiyeler çok güzel görünüyorlar
muzlu herşeyi seviyorum
ellerinize sağlık

 
At 10 Kasım 2008 11:03, Anonymous Adsız said...

Berrincim çok teşekkürler:). Muzlu tatlıları ben de çok seviyorum.
Bu arada artık yeni adresimdeyim: http://www.kristalkelebek.com/
buraya beklerim:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home