Perşembe, Ekim 30, 2008

CUMHURİYET BAYRAMI ve ARŞİVDEN BİR TARİF

Dün düğünümüzün olduğu mekanda Cumhuriyet Balosuna davetliydik. Çok kalabalık ve coşkulu bir geceydi. Hep bir ağızdan marşlar söyledik..
Bu vesileyle CUMHURİYET’imizin 85. kuruluş yıldönümü, bu en önemli bayramımız kutlu olsun..Ata’mızdan emanet bu en kıymetli mirasın koruyucularıyız…



Geçen hafta bloglar olarak kapatıldık, geri geldik… Her neyse, şimdi kaldığımız yerden devam:)..

Bugün arşivimden bir fotoğrafın tarifini paylaşacağım. Kısıtlı zamanların kurtarıcısı ve tek başına yetecek besleyicilikte; Sosisli Makarna. Makarnanın sosisle, domatesle ve sarımsakla müthiş birleşimi; makarna tutkunlarının hayır diyemeyeceği bir lezzet.

İşte tarifi:

SOSİSLİ MAKARNA


Malzemeleri:

1 paket burgu makarna
4-5 adet sosis
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı salça
2 adet rendelenmiş domates
3 diş sarımsak
6-7 dal maydanoz
tuz
karabiber
kırmızı pul biber (isteğe bağlı)

Yapılışı:

Öncelikle makarnayı tuzlu suda haşlayıp süzüyoruz. Diğer yanda sosisleri yarım santim eninde dilimleyip zeytinyağıyla tencerede kavurmaya başlıyoruz. Sosislere minik minik doğradığımız sarımsağı ve salçayı da ilave edip iyice kavuruyoruz. Hepsi kavrulunca domates rendesini, kıyılmış maydanozu, tuzu ve baharatları ilave ediyoruz. Makarna sosumuz koyu olursa kıvamını biraz sıcak suyla açıyoruz. Sos kaynayınca makarnayı üzerine ilave edip karıştırıyoruz. Sıcak sıcak servis ediyoruz.

Afiyet olsun:).

Etiketler:

17 Comments:

At 30 Ekim 2008 14:30, Anonymous Adsız said...

aslıcım, mutlu bayramlar olsun. :)

arşivdeki tarifte sen de harikasınız. daha ne olsun.

sımmsıkı kucaklıyorum

sevgiler.

 
At 30 Ekim 2008 14:49, Blogger bir demet feslegen said...

Favori yemeğim :)Elinize sağlık,
Sevgiler

 
At 30 Ekim 2008 15:17, Blogger Unknown said...

Aslı'cım canım enfes çok leziz ellerine sağlık,öptüm...

 
At 30 Ekim 2008 16:52, Blogger butterfly said...

Zerrinim çok teşekkürler, ne güzel sözler bunlar, çok mutlu oldum:).
Sevgiler, öpücükler....
aslı

 
At 30 Ekim 2008 16:53, Blogger butterfly said...

Edacım bir makarna sever olarak benim de favorilerim arasında bu tarif. Beğenmene çok sevindim:).
Sevgiler.
aslı

 
At 30 Ekim 2008 16:53, Blogger butterfly said...

Deryacım çok teşekkür ederim:).
Ben de seni çok çok öpüyorum:)).
aslı

 
At 30 Ekim 2008 17:54, Blogger ebru said...

aslı hanım merhaba ben Ebru. Ben çok yeni bir blogcuyum.Blogunuzu severek takip ediyorum. Makarna çok nefis görünüyorum. Eminim lezzetide öyledir. Ellerinize sağlık diyorum.

 
At 30 Ekim 2008 19:05, Blogger Bir Dilim Düş said...

Makarna olsun da neli olursa olsun valla ben yerim. Tüm ulusumuzun bayramı kutlu olsun!!!

Swvgiler,
Evren

 
At 30 Ekim 2008 23:53, Anonymous Adsız said...

evet bende makarnaya hayır diyemeyenlerdenim :)
Ellerine sağlık.
Sevgiler

 
At 31 Ekim 2008 10:02, Blogger Unknown said...

Aslı'cım merhaba sitemin bağlantı adresini www.hayatintatlari.com olarak değiştirirsen sevinirim...

 
At 31 Ekim 2008 16:51, Blogger butterfly said...

Ebrucum o zaman hoş geldin blog alemineeee:)..
Yazdıkların için çok teşekkürler..
Sevgiler.
aslı

 
At 31 Ekim 2008 16:54, Blogger butterfly said...

Evrencim kesinlikle sana katılıyorum;yaşasın makarnaaa:).
Yorumun için çok teşekkürler.
Sevgiler;).
aslı

 
At 31 Ekim 2008 16:56, Blogger butterfly said...

Yasemincim çok teşekkürler:). Ne güzel hepimiz makarna severiz:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 31 Ekim 2008 16:56, Blogger butterfly said...

Zerrrincim hemen değiştireceğim.
Sevgiler..
aslı

 
At 1 Kasım 2008 13:37, Blogger Unknown said...

İlk defa yapacagım bu etkınlıkde benı yalnız bırakmayacagınızı umuyorum arkadaslar....

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

http://porselendemlik.com/ http://www.birdemliksohbet.com/ http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati 29 için 03.11.2008 -16,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 29 EV SAHİBESİ OLARAK http://karabiberinmutfagi.blogspot.com/ OLARAK GÖREV YAPACAĞIM YANİ BEN YAPACAĞIM…

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ETKİNLİGİMİZE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 29" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.
SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE...
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR..

EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR http://birdemliksohbet.blogspot.com/ İLETİŞİME GECEBİLİR....Yorum bırakın sıraya alalım sizleride :))

 
At 1 Kasım 2008 23:49, Anonymous Adsız said...

makarnanın her haline varımm

ellerine sağlık
sevgilerr

 
At 2 Kasım 2008 23:36, Blogger butterfly said...

Yeşimcim ben de öyle:).
Çok teşekkürler.
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home