Pazar, Kasım 02, 2008

İKİNCİ YAŞ VE MEYVE ŞEKERLEMELİ YOK YOK KURABİYESİ

31 Ekimde blogumun doğum günüydü:)..Ne de hızlı geçmiş zaman, tam iki yıl olmuş bu maceraya, bu güzel yolculuğa başlayalı.

İyi ki blog dünyasını tanımışım; bu sayede harika dostlar edindim, başta mutfak olmak üzere pek çok konuda bilgi sahibi oldum. Yeni yeni tarifler öğrendim. Denemeler yaptım ve paylaştım; hem mutfağım hem de hayatımdan kesitler sundum. Zaman zaman ihmal ettiğim de oldu buradaki sayfalarımı ama geçen süreyle buraya ve buradaki dostluklara çok daha fazla bağlandığımı hissettim. İyi ki o gün bir cesaret bu dünyaya adım atmışım..
Hep beraber daha nice senelereeeee:)….

Blogun doğum gününü cıvıl cıvıl bir kurabiyeyle kutlayalım. Bu kurabiye yine benim evdeki malzemeleri “biraz ondan biraz bundan” mantığıyla(!) birleştirmemle oluştu. Güzel de oldu hani. Zaten benim için kurabiyenin her çeşidi güzeldir, evde her zaman kurabiye bulunmalıdır:).

MEYVE ŞEKERLEMELİ YOK YOK KURABİYESİ


Malzemeleri:

3 yumurta
yarım su bardağı zeytinyağı
bir su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı meyve şekerlemesi (fotoğrafta görünenler)
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
1 çay bardağı kabuksuz ayçekirdeği
1 çay bardağı kabuksuz antep fıstığı
aldığı kadar un

Yapılışı:

İlk olarak, yumurtaları, zeytinyağını, şekeri bir yoğurma kabında karıştırıyoruz. Üzerine meyve şekerlemesini, cevizi, çekirdeği ve fıstığı ekleyip iyice karıştırıyoruz. Un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamurdan gelişigüzel parçalar koparıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip, önceden 175C°’ye ısıtılmış fırında kurabiyeler pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Afiyet bal kaymak olsun:)))…

Not: Ben bu meyve şekerlemelerini bir kuruyemişciden almıştım ama marketlerde de bu tür meyve şekerlemelerinden satıldığını duymuştum.

Etiketler: ,

32 Comments:

At 2 Kasım 2008 23:40, Blogger neseersoy said...

Öncelikle Mutlu Yıllarrrr :-)
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle

 
At 3 Kasım 2008 02:43, Blogger şeker pasta said...

Daha nice uzun seneler burada olman dileğiyle, mutlu yıllar...

 
At 3 Kasım 2008 09:18, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Güzel paylaşımların, dostlukların daha uzun yıllar sürmesi dileğiyle... İyi ki burdasın...

Kurabiyeler çok güzel görünüyor... Ben şekerlemeleri hiç bir yerde bulamıyorum ne marketde ne kuruyemişcide... Oysa meyveli keke bayılırım... Ellerine sağlık sımsıcak sevgiler...

 
At 3 Kasım 2008 09:42, Blogger butterfly said...

Çok teşekkür ederim Neşe:).
Sevgiler.
aslı

 
At 3 Kasım 2008 09:43, Blogger butterfly said...

Şekercim çok teşekkürler:).
İnşallah nice seneler hep beraber oluruz:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 3 Kasım 2008 09:49, Blogger butterfly said...

Ayselcim güzel dileklerin için çok teşekkürler:).
Ankara olduğun için sana bu şekerlemeleri nerden aldığımı söyleyeyim hemen; ben Ankamall'de Mişmişçi adında bir kuruyemişcide buldum bu şekerlemeleri. Orda çok güzel, doğal ve taze ürünler var.
Sevgilerr:).
aslı

 
At 3 Kasım 2008 10:42, Blogger Unknown said...

Canım bloğunla beraber nice yaşlara,Allah dostlarımızı etrafımızdan eksik etmesin.Kurabiyelerde enfes,mutlu haftalar dilerim öptüm...

 
At 3 Kasım 2008 11:12, Blogger Kübra said...

Nice senelere arkadaşım, sağlıklı, güzel uzun beraberliklere inşallah..

 
At 3 Kasım 2008 12:07, Blogger Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal said...

Sevgili Aslı'cığım; 2 sene önce incelikle düşünülüp takılmış, her ikisine de bakmaya doyulmayan ve hayranlık uyandıran iki ayrı değer. Biri nazlı diğeri kırılgan. Güzelliğinden ve nazenin oluşundan dolayı nazını çektiğimiz hiç yüksünmediğimiz, değerinden dolayı kırılmasına kıyamadığımız el üstünde tuttuğumuz KRİSTAL ve KELEBEK birleşmiş çok değerli bloğunu oluşturmuş seni kutluyor, daha nice yıllar beraber paylaşımlar diliyorum. Ben daha yaşıma girmedim :) Ne kadar mutluyum blogcu olup sizi tanımış olmaktan. 2.yılın kutlu olsun canım.

 
At 3 Kasım 2008 13:42, Blogger butterfly said...

Deryacım güzel dileğin için çok teşekkür ederim:)..Uzun seneler hep beraber olalım inşallah.
Sevgiler:).
aslı

 
At 3 Kasım 2008 13:43, Blogger butterfly said...

Kübracım çok teşekkürler güzel sözlerin için:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 3 Kasım 2008 13:50, Blogger butterfly said...

Asiyecim ne kadar incelikli, kalbime dokunan sözler bunlar..Çok teşekkürler. Çok mutlu oldum:).
Sevgiler..
aslı

 
At 3 Kasım 2008 14:44, Anonymous Adsız said...

Daha nice uzun yıllar boyunca, güzel tariflerin yanında, güzel dostluklar paylaşabilmek umuduyla.
Sevgiler

 
At 3 Kasım 2008 15:41, Blogger www.illedeyemek.com said...

elinize sağlık harika görünüyor...

 
At 3 Kasım 2008 17:14, Blogger ebru said...

Aslıcım mutlu yıllar dilerim.İnşallah daha uzun yıllar hep beraber oluruz.

 
At 3 Kasım 2008 18:08, Blogger butterfly said...

Yasemincim dileklerine gönülden katılıyorum. Çok teşekkürler:).
Sevgiler...
aslı

 
At 3 Kasım 2008 18:08, Blogger butterfly said...

Hilalcim ziyaretin ve yorumun için teşekkürler.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 3 Kasım 2008 18:09, Blogger butterfly said...

İnşallah Ebrucum:). Çok teşekkür ederim bu güzel dileğine.
Sevgiler..
aslı

 
At 3 Kasım 2008 20:03, Blogger Mutfak Havlusu said...

hayırlı olsun,tatlı olsun,huzurlu olsun,lezzet dolu olsun ve senin de dediğin gibi bal kaymak olsun yeni yaşın:)))

***

kurabiyen harika hemde 2 kere harika
1.geçenlerde şekerlemelerle kek yapmadan önce kurabiyede yapsak fena olmaz herhalde demişken karşıam bu güzleim lezzetleri çıkardığın için.
2.eee tabiki çok çok güzel göründüğü için,ellerine sağlık tekrardan blogunun yeni yaşı hayırlı olsun dediğin gibi iyiki gelmişsin buralara..

 
At 3 Kasım 2008 21:45, Blogger Unknown said...

Nice seneler

Ellerinize sağlık...

 
At 3 Kasım 2008 22:28, Anonymous Adsız said...

nice senelere çok şık bir blog ,daha uzun yıllar bizlerle olman dileğiyle:)

 
At 4 Kasım 2008 09:56, Blogger butterfly said...

Zeynepcim yazdığın tüm o tatlı, güzel sözler için teşekkürler:).
Ne güzel tesadüf olmuş ikimizde kuru meyvelerle tarifler vermişiz..
Sevgiler:).
aslı

 
At 4 Kasım 2008 09:58, Blogger butterfly said...

Ayşecim çok teşekkürler:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 4 Kasım 2008 09:58, Blogger butterfly said...

Kardelencim yorumun ve güzel dileklerin için teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 4 Kasım 2008 10:37, Blogger akasyakokusu said...

Aslı'cım canım nice blog yıllarında paylaşımda buluşmak ümidiyle güzelim.
doğum günün kutlu olsun..ocak ayında bende blogcu-blogspotcu olarak 3 yılımı dolduracağım.sanki ben blogcu olmadan önce yaşamıyormuşum hiçbişey bilmiyormuşum gibi hissediyorum kendimi.
oysa bütün paylaşımlarım kendi yaptıklarım.ama gördükçe öğreniyor fikirler alıyoruz burda.eşsizbir dostluk deryası içindeyiz.
kurabiyeyede bayıldım tabağınada..adına yakışır bir görüntü tabağı olmuş canım..o şekerlemeler kuş lokumu gibi sanki.kuş lokumu boy boy olabiliyor.yada meyve kurusu şekeri gibi geldi bana.
nice yaşlar dileyip gideyim.
sevgilerimle.
ben hep çok konuşurum böyle hoş gör:)))

 
At 4 Kasım 2008 10:39, Anonymous Adsız said...

Günaydın daha nice güzellikleri birlikte paylaşmak dileğiyle sevgiler

 
At 4 Kasım 2008 11:49, Blogger butterfly said...

Akasyakokusu, ne güzel yazmışsın, sen hep böyle çok konuş olur mu:)?
Yazdıklarında çok haklısın, blog dünyası bir okul gibi oldu bana da, pek çok şey öğrendim. Burdaki dostluklar da bambaşka kesinlikle..
Yazdıkların için çok teşekkür ederim:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 4 Kasım 2008 11:50, Blogger butterfly said...

Nazardeymesin, çok teşekkürler:).
Daha nicelerine...
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 4 Kasım 2008 14:15, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Canım oncelıkle mutlu yıllar daha nıce senelere .Hep buralarda olman dılegıyle.Kucak dolusu sevgılerımı yolluyorum...

 
At 4 Kasım 2008 20:52, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Adaşım, nice güzel senelere..

 
At 5 Kasım 2008 06:53, Blogger Unknown said...

Asli'cigim,kristal kelebegim hayirli yaslar.Masallah 2 yil olmus.Daha nice dostluklarimiz olsun tariflerimizle canim...Iyiki bu sanal denilen ama kalben bagi olan dostluklarimiz oldu...her daim burlardayim canim.

Sevgilerimle

 
At 6 Kasım 2008 09:22, Blogger butterfly said...

Özaycım, Aslıcım, Gülenaycım hepinize çok çok teşekkür ediyorum:). Hep beraber nice senelere..
İyi ki varsınız:).
Sevgiler.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home