Salı, Aralık 26, 2006

YE# ÖZEL YILBAŞI BAYRAM MENÜSÜ

kaBu aralar işlerimdeki yoğunluk nedeniyle bir gün gecikmeyle de olsa özel yılbaşı yemek etkinliğine katılmak istedim. Sizlere pratik ve lezzetli iki tatlı klasiğinin tarifini vermek istiyorum.

Umarım yılbaşı sofralarınız bol sohbetli, mutlu ve bereketli olur:)..

SUPANGLE


Malzemeler:
1 kg süt
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
50 gr bitter çikolata (bir kare çikolatanın yarısından biraz fazla)
her kup için istenilen miktarda kakaolu kek, pandispanya v.s.
istenilen miktarda iç antep fıstık
süslemek için hindistan cevizi, toz fıstık v.s.


Yapılışı:

Bir tencerede şekeri, yumurta sarısını, unu, nişastayı ve kakaoyu azar azar süt ekleyerek iyice karıştırıyoruz. Topaksız bir karışım elde edince tencereyi ateşe alıp sürekli karıştırarak karışımın muhallebi kıvamına gelmesini sağlıyoruz. Supangleyi 3-5 dakika kaynatınca ocağı kapatıp vanilya ve çikolatayı ekliyoruz, karıştırıyoruz. Diğer tarafta kuplarımızın dibine birer parça kek ve istediğimiz kadar fıstık içi koyup üzerlerine supangle karışımını paylaştırıyoruz. Oda sıcaklığına gelen supangleleri istediğimiz gibi süsleyip buzdolabında soğumaya bırakıyoruz (bir gece beklerse daha lezzetli oluyor).


Afiyet olsun:)..



MUZLU RULO PASTA


Pandispanya Malzemeleri:
4 tepeleme yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı toz şeker
4 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Krema:

Ayrıca:
2 adet uzunca muz
üzerine hindistancevizi, fıstık, fındık vs..

Yapılışı:

Öncelikle yumurtaların sarılarını bir kaba alıp şekerle birlikte güzelce çırpıyoruz. Ayrı bir yerde yumurtaların aklarını kar haline getiriyoruz. Kar haline gelen yumurta aklarını, yumurta sarısı-şeker karışımına ağır ağır karıştırarak ekliyoruz. Bu karışımın üzerine unu, vanilya ve kabartma tozunu ilave edip biraz daha çırpıyoruz. Daha sonra pandispanya karışımımızı yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine güzelce yaydırıyoruz. 175 dereceye ısıtılmış fırında üzeri pembeleşmeye başlayana kadar pişiriyoruz. Bu aşamada kek karışımı çok ince bir tabaka olduğundan 10 dakika gibi kısa bir sürede pişiyor.
Bu arada kremamızı tarife göre hazırlayıp ılımaya bırakıyoruz. Daha sonra pişen pandispanyayı daha sıcakken kağıdıyla beraber rulo yapıyoruz. Krema ılıdıktan sonra, rulo yaptığımız pandispanyamızı kağıdından ayırıp kremamızın yarısından biraz fazlasını içine sürüyoruz. Kremanın üzerine, pandispanyanın ortasına, soyulmuş muzları bütün olarak koyup pandispanyayı rulo yapıyoruz.

En son olarak artan kremayla pastamızın üzerini sıvayıp üzerini hindistan cevizi, fıstık vs. ile istediğimiz gibi süslüyoruz. Mümkünse bir gece buzdolabında dinlendirip ertesi gün dilimleyerek servis yapıyoruz.

Afiyet olsun:).

Etiketler: , ,

30 Comments:

At 26 Aralık 2006 10:05, Anonymous Adsız said...

merhaba
muzlu rulo pasta çok güzel görünüyor eline sağlık.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

 
At 26 Aralık 2006 10:25, Blogger butterfly said...

Sevgili Hesna,
Çok teşekkür ederim. Muzlu rulo pasta hafifliğiyle benim favorilerimdendir.
Sevgiler:)
aslı

 
At 26 Aralık 2006 11:34, Anonymous Adsız said...

merhaba,hazır pudinglerden bıkmşken tam senin tarifin çok iyi oldu,ellerine sağlık,ayrıca pasta da harika..mutlu yıllar,hayırlı bayramlar..

 
At 26 Aralık 2006 13:57, Blogger butterfly said...

Süheylacım çok teşekkür ederim. Ben de mümkün olduğunca hazır gıdalar yerine evde kendim yapmayı tercih ediyorum. Emin ol tat olarak hazırlardan da güzel oluyor.
Sevgiyle kal:)..
aslı

 
At 26 Aralık 2006 14:42, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık supangle ve pasta çok güzel görünüyor.
www.blogcu.com/pembeli

 
At 26 Aralık 2006 18:37, Blogger SEDA said...

iki tarif de nefis görünüyor hele ki şu an canım tatlı birşeyler istiyorken bunları görmem hiç de iyi olmadı :)ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

 
At 26 Aralık 2006 20:23, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Merhaba Asli,
Etkinlik dolayisi ile tanistik. Güzel bir blog, tariflerde öyle. Etkinlige katkida bulundugunuz icin tesekküerler. Yeni yilinizi ve bayraminizi kutluyorum.
Pirinc etkinliginde bulusmak üzere sevgiler Sonia...

 
At 27 Aralık 2006 00:25, Blogger butterfly said...

Nazifecim güzel yorumun için çok teşekkür ederim.
Tatlı yapmayı ve yemeyi:) seviyorum. Tatlılar bizim evin vazgeçilmezlerinden, ben de bu iki tatlı klasigini paylaşmak istedim sizlerle. Umarım tarifler faydalı olur.
Sevgiyle kal canım..
aslı

 
At 27 Aralık 2006 00:28, Blogger butterfly said...

Sedacım çok teşekkürler canım. Valla hiç aklımda yokken bile ben de bazen sizlerin bloglarını gezerken tatlı krizine giriveriyorum:), sonra hoop mutfağa tatlı yapmaya..
Hoşçakal, sevgiyle kal..
aslı

 
At 27 Aralık 2006 00:31, Blogger butterfly said...

Selamlar Sonia:),
Ben zaten senin blogunun takipçilerinden biriydim, bu vesileyle tanışmaktan ben de büyük mutluluk duydum.
Bu ara işyerinde işler yoğun olduğu için az daha katılamayacaktım etkinliğe ama biraz gecikmeli de olsa katılmak beni çok mutlu etti.
Pirinç etkinliği kesinlikle kaçmaz;).
Sevgiler...
aslı

 
At 27 Aralık 2006 00:56, Blogger Gazoz Agaci said...

annemin baş pastasıdır bu..
"beni hiç mahçup etmez bu pasta,hiç yarı yolda bırakmaz" der..
biz de bayılırız tadına, hem hafif hem de leziz :)
elinize sağlık..

http://gazozagaci.blogspot.com/

 
At 27 Aralık 2006 09:50, Blogger butterfly said...

Selamlar Gazoz Ağacı:)
Öncelikle yorumun için çok
teşekkür ederim, bu vesileyle seni tanımış oldum, çok sevindim.
Kesinlikle bu pasta tarifi demirbaş tariflerden biri. Benim ise pastaneye gittiğimde ilk tercihimdir:).
Annenin de bu pastayı ne güzel yaptığını tahmin edebiliyorum, onun da ellerine sağlık..
Sevgiler canım.
aslı

 
At 27 Aralık 2006 12:14, Blogger Nukhet said...

Merhaba

Etkinlik sayesinde tanistim burasiyla. Ozellikle muzlu pasta cok guzel gozukuyor. Insanin hemen deneyesi geliyor. Ben bir de alttaki dereotlu pogacalara deginmeden gecemeyecegim. Hatta onlari en kisa surede deneyecegim. Sevgiler

 
At 27 Aralık 2006 13:23, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Aslı merhaba tatlım sana ve ailene çoooooooooook mutlu ve sağlıklı bir bayram ve yani yıl diliyorum.
Hoşça kal.

 
At 27 Aralık 2006 16:07, Blogger butterfly said...

Nükhetcim şu etkinliklerin çok güzel bir yönü de yeni arkadaşları tanıyor olmamız değil mi? Ben de seni tanıdığıma çok sevindim, siteni hemen ziyaret ettim ve birazdan da linklerime ekliyorum:).
Muzlu pastanın hazırlaması, pişmesi, süslemesi yarım saat içinde tamamlanıyor, o derece pratik yani.
O dereotlu poğaça tarifi de benim baş tariflerimden oldu hatta dün gece iki tapsi yapıp bugün işyerindeki arkadaşlara dağıttım, herkes severek yedi:).
Tarifleri denersen sonuçları bana da yaz olur mu?
Hoşçakal, sevgiyle kal..
aslı

 
At 27 Aralık 2006 20:11, Blogger butterfly said...

Perihancım güzel dileklerin için çok teşekkür ederim canım.
Ben de senin ve ailenin bayramını kutlarım. Yeni yılda sağlık, mutluluk ve huzur hep seninle olsun:))..
aslı

 
At 27 Aralık 2006 21:05, Blogger Tuba said...

Merhaba, Blogunu ilk defa ziyaret ediyorum. Cok guzel tarifler vermissin, ellerine saglik. Sevgiyle..

 
At 27 Aralık 2006 22:39, Blogger butterfly said...

Selamlar Tuba,
Bloguma hoş geldin, umarım bundan sonra da sık sık uğrarsın:).
Ben de senin blogunu ziyaret ettim ve çok güzel tariflerle karşılaştım. Bundan sonra bol bol git-gel yaparız artık:).
Hoşçakal..
aslı

 
At 28 Aralık 2006 11:48, Blogger hatice said...

Aslı Selamlar:) ziyaretin ve yorumun için teşekkürler, supangle de rulo pastanda çok nefis gözüküyor..ellerine sağlık..ayrıca iyi seneler ve hayırlı bayramlar diliyorum...sevgiler

 
At 28 Aralık 2006 18:47, Blogger butterfly said...

Selamlar Hatice:)
Ben de güzel yorumların için teşekkür ederim.
Senin de bayramın kutlu olsun. Yeni yıl sana sağlık, mutluluk ve huzur dolu günler, güzellikler getirsin:).
Mutlulukla kal...

 
At 28 Aralık 2006 19:29, Anonymous Adsız said...

Eline sağlık,çok güzel görünüyor ikiside.

İyi bayramlar ve yıllar dilerim...
Selam ve sevgiler...

 
At 28 Aralık 2006 21:51, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Yeni yilinizi ve Bayraminizi kutlar, tüm dileklerinizin gerceklesmesini dilerim. Sevgiler Sonia...

 
At 29 Aralık 2006 00:48, Blogger butterfly said...

Serinmavi'cim çoook teşekkür ederim:).
Ben de sana mutlu bayramlar diliyorum.
Yeni yıl tüm güzellikleri senin için beraberinde getirsin.
Sevgiyle kal canım..
aslı

 
At 29 Aralık 2006 00:50, Blogger butterfly said...

Soniacım,
Senin de bayramın kutlu olsun.
Yeni yılda tüm güzellikler, neşe ve mutluluk seninle olsun:)..
aslı

 
At 1 Ocak 2007 09:21, Blogger sevdamavisi said...

Ellerinize sağlık. pastaya bayıldım. iyi bayramlar

 
At 1 Ocak 2007 10:56, Blogger butterfly said...

Selamlar Sevdamavisi:)
Pastayı sevdiğine çok sevindim, inan çok da pratik.

Ben de sana iyi bayramlar dilerim. Yeni yıl da beraberinde tüm güzellikleri senin için getirsin.

Sevgiler..
aslı

 
At 8 Ocak 2007 01:03, Anonymous Adsız said...

merhaba,
pastayi yaptim,harika,kremasi daha da hos...
tarif icin tesekkurler

 
At 8 Ocak 2007 10:47, Blogger butterfly said...

Sevgili Anonymous,
Pastayı denediğin için çok sevindim. Beğenmen ise ayrıca sevindirici.
Ellerine sağlık.
Sevgiler:)
aslı

 
At 14 Ocak 2007 02:55, Anonymous Adsız said...

canım yorumun bana moral oldu sağol arkadaşım yorumlar benim için çok değerli inan kaynaşıp tanışalım ama dimii

 
At 14 Ocak 2007 13:43, Blogger butterfly said...

Gülizcim rica ederim. Güzel sayfana bir yorumcuk da ben eklemişim çok mu?
Yorumlar, arkadaşlardan alınan haberler bana da büyük moral kaynağı oluyor gerçekten.
Görüşmek üzere;)..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home