Cumartesi, Ekim 27, 2007

HAFİF ÖĞÜNLER, ZEYTİNYAĞLILAR

Özenle hazırlanmış bir tabak salatayı harika bir öğün yerine koyacak denli sebze düşkünleri beni anlar.. Hele de zeytinyağlılar vazgeçilmez yemek seçeneklerindendir bizler için.

İşte buyrun, hafif zeytinyağlılara iki örnek daha..Üstelik birisi çok da pratik bir yemek. Brokoliyi genelde sarımsaklı yoğurtla salata şeklinde tüketiriz biz, üstelik bol bol da girer mutfağımıza. Gerçekten çok sağlıklı bir sebze (ve onca brokoli sevmeyen olmasına rağmen bana göre gerçekten lezzetli bir sebze:)). Bu sefer brokolinin hafif, zeytinyağlı bir yemeğinin tarifini veriyorum.

Diğer zeytinyağlımız; Yaprak Sarma, diğerine göre çok daha uğraştırsa da bu uğraşı sonucunda elde edeceğiniz lezzete her zaman değer:).
Buyrun tariflerini:

ZEYTİNYAĞLI BROKOLİ:


Malzemeler:

1 kutu brokoli
3 adet orta boy soğan
2 adet havuç
1 adet limon
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet kesme şeker
tuz

Yapılışı:

Öncelikle zeytinyağında piyazlık doğradığımız soğanları ve ince uzun doğradığımız havuçları iyice kavuruyoruz. Brokolileri küçük çiçeklere ayırıp soğan ve havuca ilave edip hepsini bir süre daha kavuruyoruz. Limon suyunu, şekeri ve tuzu ilave edip 1 su bardağı kadar da kaynar su ekleyip sebzeler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Daha sonra servis tabağına alıp, soğuttuktan sonra servis ediyoruz.


Yaprak sarmasının içi daha önce tarifini verdiğim Zeytinyağlı Biber Dolmasıyla aynı, tek fark olarak içine kuş üzümü eklemiyoruz. Ben sarmalar için salamura yaprak kullandım. Öncelikle yaprakları ılık suda (arada suyunu değiştirerek) birkaç saat bekletiyoruz ki fazla tuzunu versin. Sonra yaprakların suyunu süzdürüp sarma işlemine geçiyoruz. Bütün sarmaları sarıp aralıksız olarak tencereye dizdikten sonra sarmalar pişerken dağılmasın diye üzerlerine bir tabak kapıyoruz. Üzerlerini azıcık geçene kadar sıcak su ve biraz da zeytinyağı ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz. Ve yine iyice soğuttuktan sonra sarmalarımız servise hazır hale geliyor.

Afiyet olsun:).

Etiketler: ,

4 Comments:

At 27 Ekim 2007 17:08, Blogger Aybike Ceylan said...

Ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

 
At 27 Ekim 2007 22:38, Blogger Saliha said...

merhaba kristal kelebek:)) ellerine sağlık ben etsevmeyen biri olarak zeytınyaglı yemekler benım mıdemın dostudur...helekı brokolıyı cok severım...bıraz daha ucuzlasın alacagım ıns...burada halk pazarında kılosu 5 tl:(((
sevgılerımle:)99

 
At 28 Ekim 2007 01:14, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkür ediyorum.
Ben de sana harika bir haftasonu dilerim.
Çok çok öptüm canımcım:).
aslı

 
At 28 Ekim 2007 01:22, Blogger butterfly said...

Merhabalar Saliha,
Öncelikle blogumu ziyaretin ve bıraktığın yorumun için teşekkürler:).
Ben de bu sayede güzel blogunu tanımış oldum, linklerime de ekleyeceğim.
Brokoli pahalıymış gerçekten, ben fiyatını bilmiyorum, annem markette kutuda satılanlardan almıştı.
Benim gibi bir sebze tutkununu daha tanımak çok güzel:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home