Cumartesi, Mart 22, 2008

BEKLENEN, ÖZLENEN DAMLACIKLAR...KOKOSTAR KURABİYELER..

Önceki yazımda çok istemişim galiba; şu birkaç gündür yağmur neymiş hatırladık Ankara’da:). İki gün önce de bahçemizdeki laleler çiçek açtı. Evet, doğa burada çoktan uyandı...
Bugün doya doya ıslandım yağmur altında, sanki hiçbir telaşım yokmuş gibi tadını çıkardım serin damlacıkların. Bir süre için de olsa unuttum yapılacak işlerimi, kokusunu içime çektim nemli toprağın..

Cuma akşamları saat 10 bizim televizyonla buluşma vaktimiz. Diğer diziler silsilesinden çok farklı tuttuğum “Hatırla Sevgili” var çünkü bu saatte. Bence özellikle günümüz gençliğinin bir belgesel seyredercesine takip etmesi gereken, ülkemizin yakın siyasi tarihi hakkında objektif bakış açısıyla, öğretici bir eser bu dizi. Bu hafta çok hüzünlüydü. Biraz önce sonlanan dizinin etkisiyle bir buruk içim. Söylenecek ne çok söz var geçmiş ve bugünle ilgili.. Sayfalarca tutar içimden geçirdiklerim aslında ama işte bu da benim yemek blogum ve yazacaklarımı kurabiye tarifime bağlayamayacağım kesin..Neyse, sadece bu dizinin (eserin) benim için önemini burada belirtmek istedim bu akşam.

Geçenlerde Yeşil Kivi blogunda Seçil’in tarifini verdiği Kokostar Kurabiyeleri gördüm. Benim sık sık yaptığım Koko Toplarıma bayılan aile fertlerinin çok hoşuna gidecek bir kurabiye olabileceğini düşündüm.
Ben bu kurabiyelerin harika görünüşlerini Seçil’den esinlendim, tarifi ise kendi damak tadımıza göre şekillendirdim. Bu harika kurabiye tarifi için Seçil’e çok teşekkür ediyorum. Seçil’in orijinal tarifi burada. Altta ise benim mutfağıma uyarlanmış şekli yer alıyor.
Bu kurabiyelere bizimkiler bayıldı, bence mutlaka denenmesi gereken bir tarif:).

KOKOSTAR KURABİYELER


Malzemeleri:

Dışı için:

Yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker
2 yumurtanın sarısı
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un (ben tam buğday unu kullandım)

İçi için:

2 adet yumurtanın beyazı
2 su bardağı Hindistan cevizi
yarım su bardağı pudra şekeri


Yapılışı:

Yapılışına Seçil’in tarifinden bakabilirsiniz. Ben farklı olarak üst süsleme malzemesini hazırlamadım, onun yerine kurabiyeler ılıkken üzerlerine pudra şekeri eledim.

Afiyet olsun.....

EKLEME:

Bir yorum üzerine gördüm ki Seçilin sayfası açılmıyor. Ben de yapılışını daha önceden yazmadığım için tarif eksik kalsın istemedim. Benim yaptığım hali şöyle idi:

Benim yazdığım malzemelere göre, dış malzemesini karıştırıp çok yumuşak olmayan bir hamur hazırlıyoruz. İç malzemesini de ayrı bir kapta iyice karıştırıyoruz. Ceviz büyüklüğünde alıp elimizde açtığımız dış hamurunun içine birer çay kaşığı iç malzeme koyup yuvarlayıp, 175 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyoruz. İstenirse kurabiyeler piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpilebilir.

Etiketler: ,

34 Comments:

At 22 Mart 2008 04:09, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Ellerine saglik, ne kadar guzel olmuslar.Ben de denesem yakinda, sevgi ve selamlar, guzel bir hafta sonu diliyorum.

 
At 22 Mart 2008 04:38, Blogger gezgincigencler said...

canım ellerine sağlık..kesinlikle harika görünüyorlar..denemeye değer bende izninle tarifi not ediyorum


kocaman sevgiler

 
At 22 Mart 2008 08:54, Blogger EZGi :)) said...

ben de yağmur hastasıyımdır yağdığı zaman eşimle birlikte saatlerce izleriz,yagmurun altında koşuştururuz;)
allah bizleri yağmursuz bırakmasın.tüm hayatımız için o kadar gerekli ki.:((
kurabiye çok lezzetli görünüyor canım.zaten kokostara bayılırım.ellerine saglık kocaman sevgiler

 
At 22 Mart 2008 09:24, Anonymous Adsız said...

aslı merhaba, harika olmuş kurabiyeler. sıvıyağ ve tam buğday unu kullanman sağlık açısından süper. gördüğüm kadarıyla şekilde bir farklılıkta olmamış, bu şeklide denemek isterim bende. tarifi beğenmene çok sevindim, afiyet olsun.

koko toplar gözümden kaçmadı, harika...

 
At 22 Mart 2008 10:45, Anonymous Adsız said...

selam canım..süper olmuş kurabiyeler.eline saglık.sevgilerimle.

 
At 22 Mart 2008 12:11, Blogger butterfly said...

Aybikecim bu kurabiyeleri denemeni şiddetle:) tavsiye ederim:). Özellikle senin miniklerin çok hoşuna gideceğini düşünüyorum.
Şeker gibi bir haftasonu diliyorum:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 22 Mart 2008 12:28, Blogger butterfly said...

Pastamaxi umarım dener ve seversin:). Biz çok sevdik.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 22 Mart 2008 12:36, Blogger butterfly said...

Ezgicim çok haklısın, yağmur demek hayat demek..
Kokostarı seviyorsan bu kurabiyeler tam senlik:).
Sevgiler, öpücükleeer:).
aslı

 
At 22 Mart 2008 12:39, Blogger butterfly said...

Seçilcim bu harika kurabiye tarifi için çok çok teşekkür ederim:). Sayende sık sık yapacağım bir kurabiye tarifim daha oldu.
Benim kendimize uyarladığım bu şekli de çok lezzetli, umarım böyle denersin sen de.
Sevgileeeeer:).
aslı

 
At 22 Mart 2008 12:42, Blogger butterfly said...

Hülyacım güzel yorumun için teşekkürler canım:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 22 Mart 2008 15:52, Blogger HULYA said...

Tam bir star olmuş senin kurabiyeler.Olsa da yesem keşke:-))Ellerine sağlık canım.Bir de davetim olacak sana:Son günlerde blogcular üzerinde bir nazar dolanıp duruyor, hastalananlar, ameliyat olanlar, bilgisayarına virüs bulaşıp bilgisayarı çökenler…Biz de (Sibel, Bilun ve Hülya) bir nazar etkinliği yapmaya karar verdik.Bu düşünceden çıktık yola…derken etkinliklerimizi ve dostluğumuzu sürdürelim istedik ve yeni bir blog oluşturduk: BİR FİNCAN KAHVENİN 40 YIL HATIRI VAR. Artık her ay bu blogda yeni etkinliklerle birlikte olacağız. İlk etkinliğimiz NAZAR ETKİNLİĞİ…Sadece yemek, pasta, börek de değil isterseniz sizin tasarımınız olan, kendi yaptığınız nazar temalı elişlerini, nazarlıkları, resimleri vb. de göndererek katılabilirsiniz etkinliğe, ama mutlaka kendi yaptıklarınız, özgün çalışmalar olmalı...

Etkinliğimizin son katılım tarihi 20 Nisan. Bu tarihe kadar hazırladığınız nazar konulu yemekler, pastalar , kurabiyeler ya da el işlerinizi (hatta bizim aklımıza gelmeyen ilginç tasarımlarınızı) adınızı, yaşadığınız şehir veya ülkeyi, blogunuzun adresini kahvefincani@gmail.com adresine göndermeniz yeterli. Ama 21 Nisan'dan önce kesinlikle blogunuzda yayımlamayacaksınız. Katılımcılar diğerlerinden etkilenmemeli...Kendi özgün tasarımlarını yaratmalı...Bloğu olmayan arkadaşlar da hazırladıklarını aynı adrese gönderebilirler. Bol yaratıcılık dolu günler diliyoruz ve birbirinden güzel olacağından emin olduğumuz tariflerinizi bekliyoruz.Haydi bakalım nazardan korkmadığımızı dünya aleme gösterelim...

Etkinlik logosu ve detaylar için Bir Fincan Kahvenin 40 Yıl Hatırı Var ziyaret ediniz.

 
At 24 Mart 2008 12:39, Blogger NiNo said...

ellerine saglik canim supper olmuslarrrrrrrr

 
At 25 Mart 2008 09:37, Blogger Yemekbahane said...

Aslı merhaba,

Bayıldım tek kelimeyle..Hemen deneyeceğim.Ellerine sağlık.

Sevgiler
Müge

 
At 25 Mart 2008 11:29, Blogger Unknown said...

Hindistan cevizini sevenler için ideal bir kurabiye ellerine sağlık canım...

 
At 25 Mart 2008 11:57, Blogger gezicini said...

ismine de kendine de bayıldım, eline saglık...
sevgiler
gorki

 
At 25 Mart 2008 13:01, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkür ederim:).
Etkinliğinize katılmaya çalışacağım.
Sevgilerimle :).
aslı

 
At 25 Mart 2008 13:19, Blogger butterfly said...

Çok teşekkür ederim Ninocum, beğenmene sevindim:).
Sevgilerimleeee..
aslı

 
At 25 Mart 2008 13:22, Blogger butterfly said...

Mügecim ne güzel bunları duymak:). Umarım dener ve memnun kalırsın tariften.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 25 Mart 2008 13:43, Blogger butterfly said...

Zerrincim haklısın; bizim evdeki herkes bayılır hindistancevizine. Ben de bu yüzden bu kurabiyeyi tercih ettim, tercihimde de haklı çıktım, herkes çok sevdi:).
Yorumun için teşekkürler canım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 25 Mart 2008 13:44, Blogger butterfly said...

Gorkicim yazdıkların için çok teşekkürler canım:). Haklısın çok çekici bir ismi var bu kurabiyelerin:).
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 25 Mart 2008 23:33, Blogger Ayse Pamuk said...

lezzetini tahmin edebiliyorum hele pişerken nasıl güzel kokmuştur,mutluluk sarmıştır bütün mutfağı ellerine sağlık

 
At 25 Mart 2008 23:42, Blogger Nezaket said...

ASlicigim, cok guzel olmuslar. Mutlaka denemem lazim. Ellerine saglik, sevgilerimle

 
At 26 Mart 2008 00:12, Blogger butterfly said...

Ayşecim aynen öyle; kurabiyeler pişti, mutfağı mis gibi hindistan cevizi kokusu sardı, bunu hisseden ev ahalisinin yüzünde gülücükler oluştu:).
Çok sağol canım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 26 Mart 2008 00:21, Blogger butterfly said...

Nezaketcim güzel kelimelerin için çok teşekkür ederim:). Umarım dener ve sonuçtan memnun kalırsın canım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 26 Mart 2008 14:03, Blogger Gönül said...

kelebeğümmmmm güzel kelebegüm ne güzel olmuş ellerine sağlık..sevgilerimle koccemen öpüyorum

 
At 27 Mart 2008 06:35, Blogger Unknown said...

Asli'cim merhaba,
Kurabiye cok sirin gorunumlu.Ellerine saglik.Mutfakta yeni briseyler denemeye basliyabilrisem ins.yaziyorum.

Sevgilerimle.

 
At 28 Mart 2008 01:26, Blogger butterfly said...

Tatlı dilli Gönülcüm çok teşekkürler yazdıkların için:).
Çok çok öptüm seni;).
aslı

 
At 28 Mart 2008 01:27, Blogger butterfly said...

Gülenaycım çok teşekkürler canım yazdıkların için:). Senin güzel mamalarının her zaman takipçisiyiz:).
Sevgileer..
aslı

 
At 29 Mart 2008 09:34, Anonymous Adsız said...

canım kelebekim, ne güsel bir kurbiş bu böyle.. Bayıldım tek kelimeyle..

ellerine sağlık hayatım.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

 
At 30 Mart 2008 01:40, Blogger butterfly said...

Zerrinim canımın içi:), çok teşekkür ederim. Ben bu ara kurbiş canavarı oldum iyice:)).
Sevgiler..
aslı

 
At 27 Nisan 2008 00:21, Anonymous Adsız said...

Iste bu tam benlik, cünkü hindistan cevizine bayilirim. Elinize saglik!

 
At 13 Mayıs 2008 17:48, Blogger butterfly said...

Sevgili Kelebekgibi,
Kurabiyeleri beğenmene çok sevindim. Güzel yorumun için teşekkürler:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 9 Ekim 2008 22:00, Anonymous Adsız said...

ya ben bunu yapmayı çok itiyorum ama yapılış tarifine ulaşamıyorum.eçilin tarifinden bakabiliriniz demişiniz ama çıkmıyoo.yardım ediin :)

 
At 10 Ekim 2008 10:51, Blogger butterfly said...

Haklısınız o sayfa açılmıyor. Ama yapılışı oldukça basitti.
Benim yazdığım malzemelere göre dış malzemesini karıştırıp çok yumuşak olmayan bir hamur hazırlıyorsunuz. İç malzemesini de ayrı bir kapta iyice karıştırıyorsunuz. Ceviz büyüklüğünde alıp elimizde açtığımız dış hamurunun içine birer çay kaşığı iç malzeme koyup yuvarlayıp, 175 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyorsunuz. İstenirse üzerine pudra şekeri serpilebilir.
Umarım yardımcı olabilmişimdir:).
Sevgiler.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home