Cuma, Aralık 14, 2007

YE#29 ZEYTİNYAĞLILAR, ZEYTİNYAĞLI PIRASA VE BARBUNYA

Bu ayki etkinliğin konusunu duyunca ayrıca bir mutluluk hissettim. Nedeni ise tam bir sebze düşkünü oluşum. Bunun nedeni küçüklüğüme kadar uzanıyor aslında..
Abim ve ben küçükken bizim yemeklerimiz annem için ayrı bir uğraş konusuymuş. O zamanlardan hafızama takılan kareler var aklımda; annem mutfakta bize çeşit çeşit sebzelerden çorba hazırlardı, meyve salataları, püreleri yapardı ve yemeğimizi sevip ondan tam fayda sağlayabilmemiz için güzel güzel süsler, bir şölen havasında yedirirdi.
Anneciğimin o günlerdeki bunca emeği, özverisi; abim ve bana sağlıklı bir yeme alışkanlığı olarak geri döndü. İkimiz de hiç yemek seçmeden büyüdük. Hatırlıyorum da ben 4-5 yaşlarındayken benim en sevdiğim atıştırmalıklar havuç ve salatalıktı. Evde, elimde bu ikisinden biri olur, hem yer hem de cimcimeliklerime devam ederdim:).
Bugünse en sevdiğim yemekler 1-zeytinyağlı pırasa 2- bamya ‘dır (bu ikisinin çoğu insan tarafından pek de tercih edilmediğinin farkındayım:)). Şimdi çok şanslıyım ki gerçekten sevdiğim yemekler sağlıklı şeyler, bunların en başında da “zeytinyağlı yemekler” geliyor elbette.
İşte bu ayın etkinlik konusu da “zeytinyağlı yemekler”. Öncelikle bu güzel konuyu seçip bizlere ev sahipliği yapacak olan Sıcak Paylaşımlar blogunun sahibi Sevgili Aysel’e çok teşekkür ediyorum. Onun ve etkinliğe katılacak diğer arkadaşlarımın sayelerinde yine birbirinden harika tariflerle buluşacağız:).

Ben etkinliğe benim favorilerim olan iki temel zeytinyağlı tarifiyle katılıyorum. Daha önce yayınladığım zeytinyağlıların tariflerine de altta verdiğim listede isimlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Ayrıca herkese sağlıklı, neşeli, güzel bir haftasonu dilerim:))..

ZEYTİNYAĞLI PIRASA


Malzemeleri:


1 kg pırasa
1 küçük boy kuru soğan
2 adet havuç
2 yemek kaşığı pirinç
1 tatlı kaşığı salça
yarım çay bardağı zeytinyağı
2 adet kesme şeker
tuz

Yapılışı:

Öncelikle pırasalarımızı 2-3 cm.lik dilimler halinde doğruyoruz. Diğer yanda yemeklik doğradığımız soğanı ve daire şeklinde kestiğimiz havuçları zeytinyağında kavuruyoruz. Soğanlara önce salçayı, sonra pırasaları ekleyip pırasalar hafif yumuşayana kadar kavurmaya devam ediyoruz. Pırasanın üzerini geçecek kadar kaynar su, şeker ve tuz ilavesi yapıyor, kaynayınca da pirinçlerimizi ekliyoruz ve pişiriyoruz. Zeytinyağlı pırasa piştikten sonra soğutup, limonla birlikte servis ediyoruz.

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA


Malzemeleri:


1 kg barbunya
1 orta boy kuru soğan
2 adet havuç
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
yarım çay bardağı zeytinyağı
2 adet kesme şeker
tuz

üzeri için: maydanoz

Yapılışı:

İlk olarak barbunyaları ayıklayıp haşlıyoruz ve suyunu döküyoruz. Sonra yemeklik doğradığımız soğanı, ince doğranmış sarımsakları ve daire şeklinde kestiğimiz havuçları zeytinyağında kavuruyoruz. Bunlara salçayı ve barbunyayı da ekleyip, barbunyaların rengi dönene kadar kavurmaya devam ediyoruz, tuzu ve şekeri ekliyoruz. Üzerlerini geçecek kadar kaynar su döküp pişiriyoruz. Barbunyalar yumuşayıp pişince soğutup üzerine kıyılmış maydanoz serperek servis ediyoruz.

Afiyet olsun..

Daha Önce yayınladığım zeytinyağlılarım:

Zeytinyağlı Brokoli
Zeytinyağlı Yaprak Sarma
Zeytinyağlı Biber Dolması
Zeytinyağlı Enginar Kalbi
İç Baklalı Zeytinyağlı Enginar
Fasulye Pilaki

Etiketler: ,

57 Comments:

At 14 Aralık 2007 17:34, Blogger BİZİM EVİN MUTFAĞI said...

ASLICIĞIM ELLERİNE SAĞLIK. EMİN OL SİZLER KADAR BENDE SABIRSIZLANIYORUM ETKİNLİK TARİFLERİNİ YAYINLAMAK İÇİN.
SICACIK SEVGİLER...

 
At 15 Aralık 2007 00:46, Blogger butterfly said...

Ayselcim gerçekten pek çok güzel tarif öğreneceğiz yine, ne harika:). Sana kolay gelsin canım, şimdiden emeğine sağlık.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 15 Aralık 2007 01:38, Blogger Kevser - Elda'nin Annesi said...

Merhaba canim, blog mansetten dogru geldim buraya ve o güzel anlatiminla annenin sizlere ne güzel bir beslenme aliskanligi asiladigini okudum. Zeytinyagli yemeklerin nefis olmuslar, ellerine saglik diyorum. Benim favorim barbunya ama pirasayida severek yerim, bende hic yemek ayirt etmem ama maalesef yemek secen bir esim var.

Yine hikaye yazdim kusuruma bakma.

Bana da beklerim canim.

Selam ve sevgilerimle..

 
At 15 Aralık 2007 09:36, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslı'cığım ellerine sağlık canım.Guzel bır hafta sonu dılıyorum.Sevgiler..

 
At 15 Aralık 2007 16:11, Blogger NiNo said...

ellerine saglkik canim blog mansette gordum uctum geldim ;)

 
At 15 Aralık 2007 18:23, Blogger Tijen said...

Ellerine sağlık Aslı'cığım! Çorbayı, pilavı, keki dahi zeytinyağıyla yapan biri olarak bu yemeklere bayılmamak mümkün mü?

 
At 15 Aralık 2007 21:58, Blogger Baharcicegi said...

iki tarifde hem hafif hemde saglikli olmus,elinize saglik

 
At 16 Aralık 2007 15:23, Blogger Yaren said...

Ne kadar harika hazirlamisin,ellerine saglik.Ben pirasayi zaten severimde ama barmunyaya da bayildim mmm.Afyietler olsun,iyi pazarlar.

 
At 17 Aralık 2007 00:31, Blogger Leziz Sofralar said...

Ellerinize saglik her iki tarifte arsivinizdekilerde nefis görünüyorlar...
sevgiler...

 
At 17 Aralık 2007 12:54, Blogger butterfly said...

Kevsercim hoşgeldin:), blog manşet çok iyi oldu, Zerrincim sağolsun:).
Aslına bakarsan benim de yemek seçen bir nişanlım var, eminim çok zor oluyordur yemek seçen eşe göre menü düşünmek.
Yorumların için teşekkürler canım.
Görüşmek üzere:).
aslı

 
At 17 Aralık 2007 12:55, Blogger butterfly said...

Özaycım çok teşekkürler:).
Kocaman sevgiler..
aslı

 
At 17 Aralık 2007 12:56, Blogger butterfly said...

Ninocum hoşgeldin:). Yazdıkların için teşekkürler.
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 17 Aralık 2007 12:58, Blogger butterfly said...

Tijencim senin zeytinyağı tutkunu yakından takip ettiğim yazılarından biliyorum. Ben de mümkün olduğu kadar herşeyde kullanmaya çalışıyorum zeytinyağını.
Çok öpüyorum canım:)..
aslı

 
At 17 Aralık 2007 12:59, Blogger butterfly said...

Sevgili Baharçiçeği, zeytinyağıyla yapılan yemekler çok hafif oluyor gerçekten.
Yorumun için teşekkürler canım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 17 Aralık 2007 13:00, Blogger butterfly said...

Yarencim ne hoş böyle benimle aynı yemek zevklerine sahip arkadaşlarımın güzel güzel şeyler yazması:). Çok teşekkürler..
Sevgilerimle..
aslı

 
At 17 Aralık 2007 13:02, Blogger butterfly said...

Sevalcim çok teşekkürler güzel yorumun için:).
Güzel bir hafta dilerim.
Sevgiler..
aslı

 
At 18 Aralık 2007 03:59, Blogger Kevser - Elda'nin Annesi said...

Tekrar merhaba canim, pastamla ilgili güzel yorumun icin tesekkür ederim, ben sana önceden yazmistim simdi gördüm ve hatirladim.

Tekrar görüsmek üzere hoscakal canim.

Selam ve sevgilerimle..

 
At 18 Aralık 2007 10:13, Blogger Selcen Şenocak said...

Aslı'cığım ellerine sağlık zeytinyağlılar nefis görünüyor.


Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım daha nice güzel bayramlara canım sevgiler...

 
At 18 Aralık 2007 11:26, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Beni kırmayıp bana vermiş olduğun linkin ismini değiştirdiğin için çok çok teşekkür ediyorum.
Canım zeytinyağlıların da nefis olmuşlar ellerine sağlık.
Ayrıca şimdiden sana ve ailene iyi bayramlar diliyorum.
Sevgiler…

 
At 18 Aralık 2007 20:49, Blogger Unknown said...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan kurban bayramın kutlu olsun... Ailen ve sevdiklerinle daha nice bereketli, sağlıklı ve huzurlu bayramlar dilerim…

 
At 18 Aralık 2007 22:10, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
zeytinyağlıların nefis olmuş.ellerine sağlık canım.
Sana ve ailene huzur dolu bir bayram diliyorum.Sevgiler

 
At 18 Aralık 2007 22:13, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Ellerine saglik, cok guzel olmuslar.

Bayramini kutluyor, daha nice bayramlara saglikla, hep birlikte ve huzurla diyorum.

Sevgilerimi gonderiyorum.

 
At 19 Aralık 2007 00:55, Blogger butterfly said...

Tekrar hoşgeldin Kevsercim:).
Bayramın kutlu olsun canım.
Sevgiler..
aslı

 
At 19 Aralık 2007 01:00, Blogger butterfly said...

Almulacım yorumun ve güzel dileklerin için çok teşekkürler:).
Harika bir bayram diliyorum ben de sana..
Sevgiler:).
aslı

 
At 19 Aralık 2007 01:01, Blogger butterfly said...

Perihancım sen rica edersin de değiştirmez miyim hiç, anında değişti linkin:).
Canım ben de sana ve ailene güzel ve huzurlu bir bayram dilerim.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 19 Aralık 2007 01:02, Blogger butterfly said...

Kivicim, bunlar ne güzel dilekler böyle:).
Ben de sana, sevdiklerinle beraber geçireceğin güzel bir bayram dilerim.
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 19 Aralık 2007 01:12, Blogger serinmavi said...

Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

 
At 19 Aralık 2007 01:14, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkürler:).
Ben de sana tüm sevdiklerinle beraber huzurlu, mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgileeer..
aslı

 
At 19 Aralık 2007 01:15, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkürler tatlım:).
Ben de sana burdan kocamaaan sevgiler yolluyorum. Güzel bir bayram dilerim.
Öpücükler:).
aslı

 
At 19 Aralık 2007 01:16, Blogger butterfly said...

Serinmavicim ben de sana sağlıklı, huzurlu ve neşe dolu bir bayram dilerim.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 19 Aralık 2007 09:54, Blogger Yasemin said...

kelebekcim hayirli bayramlar olsun sevdiklerinle sevenlerinle beraber!

 
At 19 Aralık 2007 11:58, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım ailenle birlikte huzurlu ve sağlıklı bir bayram geçirmeni dilerim. Sevgiler...

 
At 19 Aralık 2007 16:12, Blogger Kevser - Elda'nin Annesi said...

Bayramlar
Umuttur,özlemdir...
Sevdiklerimizin daima yanımızda olması dileğiyle
Hayırlı bayramlar.

 
At 19 Aralık 2007 23:04, Blogger Gönül said...

Bayram sabahları, demli bir çay, su böreği, bayram şekerleri, şeker isteyen çocuklar, kurbanlık hayvanların sesleri, bir telaş bir koşturmaca. Köprü hep kalabalık, bayram programları, kolonya ikramları, bayram harçlıkları, uzun bayram tatilleri, ev gezmeleri, kısa hal hatır sormalar, el öpenlerin çok olsunlar ve daha bir dolu küçük ayrıntı. Hayatın üzerindeki 'pause' düğmesine dokunun... Kısa bir süre için hayatı durdurun. Mutlu bayramlar...

 
At 20 Aralık 2007 00:14, Blogger butterfly said...

Yasemincim çok teşekkürler:). Ben de sana sevdiklerinle beraber geçireceğin güzel bir bayram dilerim:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 20 Aralık 2007 00:17, Blogger butterfly said...

Aynurcum bayramlara dair ne güzel, ne anlamlı sözcükler bunlar..
Bne de sana güzel bir bayram diliyorum canım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 20 Aralık 2007 00:27, Blogger butterfly said...

Ebrucum güzel bayram dileğin için teşekkürler:).
Ben de sana huzurlu ve sağlıklı bir bayram diliyorum canımcım.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 20 Aralık 2007 00:31, Blogger butterfly said...

Kevsercim çok teşekkürler.
Mutlu bayramlaaaar:).
aslı

 
At 20 Aralık 2007 00:36, Blogger butterfly said...

Gönülcüm ne dokunaklı, ne özenli kelimeler seçmişsin bayramı anlatmak için, yazı çok hoşuma gitti.
Gerçekten de bayram süresince de olsa hayatın o koşuşturmacasına bir dur demek ve bu güzel günlerin tadını çıkarmak lazım.
Senin de bayramın kutlu olsun canım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 20 Aralık 2007 23:13, Blogger Tuba said...

Asli'cigim, mutlu bayramlar ve nice mutlu yillar sevdiklerinle beraber...

 
At 21 Aralık 2007 00:19, Blogger butterfly said...

Tubacım güzel bir bayram dilerim ben de sana sevdiklerinle beraber:).
Sevgileeer..
aslı

 
At 21 Aralık 2007 05:28, Blogger Unknown said...

Asli'cim,
Canim iyi bayramlar dilerim .

BEn de bir egeli olarak zeytinyagli hastasiyim.Amerika'ya bilem azda olsa getiririm:)gumrukculer duymasin dermisim:)))

 
At 21 Aralık 2007 09:27, Anonymous Adsız said...

Hayirli bayramlar

 
At 21 Aralık 2007 09:28, Blogger butterfly said...

Gülenaycım ben de sana mutlu bayramlar diliyorum:).
Ege yemekleri ve zeytinyağlılar konusunda zevklerimiz aynı. Gümrükçüler de kusura bakmasın valla, Türkiyemizin güzel lezzetleri vazgeçilir gibi değil:).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Aralık 2007 09:29, Blogger butterfly said...

Kızılcık şurubu senin de bayramın kutlu olsun:).
Huzurlu, sağlıklı bir bayram dilerim.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 21 Aralık 2007 10:06, Blogger Tijen said...

Aslı'cığım,
Lahana kendini çiçek zannederse olacağı budur. Suç onları çiçek niyetine şehirlere ekenlerde vallahi, bende değil!

 
At 21 Aralık 2007 10:16, Blogger busem said...

Hayır kapılarının sonuna kadar açık, kaza ve belaların bertaraf olduğu Kurban Bayramınızın yaşadığınız tüm sorunları alıp götürmesi dileğiyle.. Kurban Bayramınız mübarek olsun, tüm dertleriniz deva bulsun!

 
At 21 Aralık 2007 15:16, Blogger Baharcicegi said...

Seninde bayramini en icten dileklerime kutlar ailenle huzur dolu bir bayram dilerim

 
At 22 Aralık 2007 00:50, Blogger butterfly said...

Tijencim dediğin gibi şehirlere çiçek niyetine ekiyorlarsa o güzelim lahanayı napsın zavallıcık pembe pembe açıp, arz-ı endam eder tabi:).
Sevgiler..
aslı

 
At 22 Aralık 2007 00:54, Blogger butterfly said...

Busem güzel dileklerin için çok çok teşekkür ederim.
Ben de sana sağlık ve mutluluk dolu bir bayram diliyorum.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 22 Aralık 2007 00:55, Blogger butterfly said...

Baharçiçeği çok teşekkür ederim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 22 Aralık 2007 16:18, Blogger Yaren said...

Merhabalar Aslicim,kurban bayramini yürekten kutlar ve daha nice mutlu bayramlari sevdiklerinle karsilamani dilerim canim.

 
At 24 Aralık 2007 10:00, Blogger butterfly said...

Yarencim güzel dileklerin için teşekkürler:).
Senin de bayramın kutlu olsun canım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 25 Aralık 2007 14:04, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım sana ve ailene 2008 yılı uğur, sağlık, huzur ve mutluluk getirsin. Mutlu yıllar dilerim.
Sevgiler..

 
At 25 Aralık 2007 23:09, Blogger butterfly said...

Perihancım ne güzel dileklerde bulunmuşsun yeni yıl için, çok teşekkür ederim:).
Ben de sana ve ailene harika bir sene diliyorum.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 26 Aralık 2007 23:16, Blogger Unknown said...

merhabalar blogspotta gezerken tesadüfen rastladım sitenize çok güzel paylaşımlar var . bide benim bir sorum olacaktı, ben blogspotta daha yeni olduğum için pek bi bilgim yok af buyurun.etkinliğe herkes katılabiliyormu bide katılabiliyorsa nasıl olcak bilgilendirirseniz sevinirim.

 
At 27 Aralık 2007 11:42, Blogger butterfly said...

Selamlar Tuba,
Öncelikle blog dünyasına hoşgeldin:). Güzel yorumların için çok teşekkür ederim.
Bu YE etkinlikleri her ay düzenleniyor ve etkinliklere ev sahipliğini her ay başka arkadaşlar yapıyor. Etkinliğe blogu olsun olmasın herkes katılabiliyor. Bizim yapmamız gereken; etkinlik konusuna uygun bir yemek yapıp, etkinlik süresi dolmadan ev sahibi arkadaşımıza yemeğin fotoğraflarıyla birlikte onun istediği diğer bilgilerimizi yollamak. Blogu olanlar ayrıca blogunda yayınlıyorlar tariflerini.
Umarım yazdıklarımla yardımcı olabilmişimdir sana.
Sevgiler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home