Çarşamba, Haziran 18, 2008

SOFRAMIZDA İLK MİSAFİRLERİMİZ :)

Geçen Cuma ilk misafirlerimi ağırladım.
Eşimin üniversiteden arkadaşları Çağatay ve Müşerref bizdelerdi. İlk misafirlerimizin onlar olmasının bizim için ayrı bir önemi var çünkü 2 sene önce biz de onların ilk yemekli misafiriydik:). Zaman ne de çabuk geçiyor, o günden tahmin edemezdim, 2 sene sonra bizim de misafirlerimizi böyle evimizde ağırlayacağımız zamanların geleceğini..

Genelde sakin bir yapıya sahip olmama rağmen bu “ilk yemekli misafir” konusu beni hayli telaşlandırdı. Ne yemekler yapsam? Yetiştirebilir miyim? Yemeklerimi severler mi?..sorularıyla meşgul ettim kendimi bir süre:). Neyse ki her şey yolunda gitti. Kendime yazdığım felaket senaryoları gerçek olmadı; yemekleri yakmadım, dibini tutturmadım, yetişmeyen yemek olmadı..vs :).

Aslında arkadaşlarımız o kadar candan ve samimi ki beraber peynir ekmek yesek memnun olurlar ama işte insan misafirlerini en iyi şekilde ağırlamak istiyor, onlara lezzetli sofralar sunmak istiyor. Bütün telaşım bundandı.

Kendimi bu telaşa kaptırmışken en kötüsü de sofrayı fotoğraflamayı unutmam oldu. Oysa ki ne hayaller kurmuştum bunun için; soframın her açıdan fotoğrafını çekip blogumda yer verecektim. Ne zaman ki karnımız doydu, çayımızı alıp koltuklara geçtik benim aklım yerine geldi, sofra fotoğrafları da hikaye oldu tabi:). Neyse, artık bir dahaki soframıza diyelim:)..

Bu ilk yemeğimde bildiğim, güvendiğim tariflere başvurdum, böylece son an sürprizleri yaşatmadım kendime..
Menümüzde Sütlü Mercimek Çorbası, Fırında Baharatlı Tavuk Budu, Acılı Tavuk, Kadınbudu Köfte, Beşamel Soslu Patates, Pirinç Pilavı, Zeytinyağlı Biber Dolma, Mısırlı Mevsim Salatası , Bezelyeli-Kıymalı Çıtır Börek (en son tarifini verdiğim böreğin içi farklı olanı)vardı (unuttuğum yemek olmadıysa:)). Tatlı olarak ise Çağatay ve Müşerrefin en sevdiği Vişneli Cheesecake vardı. Bu menüdeki tariflerin çoğunu daha önce vermiştim (isimlerin üzerine tıklayarak tariflerine ulaşabilirsiniz).

Tavuğun tarifine kısaca değinirsek; butları bir gece önceden yoğurt, acısız ketçap ve kekik karışımına buladım, acılı tavuk içinse acılı ketçap, pul biber ve kekik karışımını kullandım. Ertesi gün butları tekrar yıkayıp kekik ve tuzla tatlandırdıktan sonra fırın poşetiyle fırında pişirdim. Acılı tavuklar sosuyla birlikte, poşette fırına girdi.

O gün gönül rahatlığıyla misafirlerimizi ağırlamış olmak çok mutlu etti bizi. Beraber harika vakit geçirdik. Çağatay ve Müşerref geldiğiniz için tekrar çok teşekkürler:)…

Etiketler: ,

22 Comments:

At 18 Haziran 2008 11:37, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Aslı'cım ellerine kollarına sağlık, Allah sofranızdan bereketi eksik etmesin, daha nice misafirler ağırlayın.. Tavukları hiç bu şekilde pişirmedim, kulağa çok hoş geliyor.. Tekrar ellerine sağlık..

 
At 18 Haziran 2008 11:53, Blogger Naile said...

Aslı'cığım, hayırlı olsun demek için gecikmişim kusura bakma. Yeni yuvanda, mutlu huzurlu koca bir hayat geçirirsin umarım. Biz de senin minik bebeklerinin haberlerini alırız buradan :)

 
At 18 Haziran 2008 11:56, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslı'cığım mısafirler ağırlanmış canım.Ne telaşlanıyor ınsan.En ıyısını yapabılmek uğruna.Aman ben kac senelığımde benı bıle boyle durumlarda bır telaş alır nedense.Kucak dolusu sevgıler canım..

 
At 18 Haziran 2008 12:15, Blogger uygarimizlahayat said...

Aslıcımm öncelikle hayırlısı olsun, allah bir yastıkta kocatsın inş. ömür boyu mutlu olunnn... Sofranı görmek için bayağı heyecanlanmıştım, ilk sofra heyecanını çok iyi bilirim çünkü, ama sayfanı açıp resimlerin olmadığını görünce hayal kırıklığına uğradım doğrusu :(( Yinede yemek seçimin harikaa, inş. daha nice misafirler ağırlarsın sofranda, sevgiyle kalll...

 
At 18 Haziran 2008 12:17, Blogger Unknown said...

Aslı'cım ellerine sağlık hepsi birbirinden şık ve lezzetli tarifler.RABBİM CÜMLEMİZİN EV HUZURUNU VE AĞIZ TADINI DAİM ETSİN seni kocaman öptüm sevgiyle kal...

 
At 18 Haziran 2008 13:46, Blogger butterfly said...

Aslıcım çok teşekkürler:). Allah hepimizin sofralarını hep bereketli kılsın..
Ben daha yumuşak olsunlar diye bir gece önceden o yoğurtlu karışımda beklettim tavukları. Gayet de güzel oldu. Umarım dener ve beğenirsin canım.
Sevgiler..
aslı

 
At 18 Haziran 2008 13:47, Blogger butterfly said...

Nailecim çok teşekkür ederim tüm o güzel dileklerin için:).
Bebekler için daha çok var, ama inşallah bir gün, burdan o güzel haberleri de paylaşırım sizlerle..
Sevgiler;).
aslı

 
At 18 Haziran 2008 13:48, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Adaşım soslu butları yıkayoruz, doğru anladım değil mi? Acaba tadını kaybetmiyor mu diye aklıma takıldı da..

 
At 18 Haziran 2008 13:49, Blogger butterfly said...

Özaycım o telaş hep yaşanacak desene:)..Ama bu ilki atlattım ya ben daha rahat olurum gibi geliyor. Çünkü o gün telaş olayını fazlaca abartmıştım sanırım:).
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 18 Haziran 2008 13:55, Blogger butterfly said...

Uğurböceği hayalkırıklığı için özür dilerim ama dediğim gibi heyecanım aklımı alıp gitmişti o gün:), artık bu mazur görülür sanırım:).
Yorumun için çok teşekkürler, sevgileeer:).
aslı

 
At 18 Haziran 2008 13:56, Blogger butterfly said...

Deryacım çok teşekkürler:). Allah hepimize huzurlu sofralar versin..
Sevgiler:).
aslı

 
At 18 Haziran 2008 13:58, Blogger butterfly said...

Adaşım yoğurda yatırma işlemi yumuşatma içindi, ben sonra yıkadım çünkü pişince yoğurdun nasıl bir tadı olacağını kestiremedim (deneme de yapmaya korktum açıkçası:)). Yıkadıktan sonra yine baharatladığımız için tadı güzel oluyor. Aslında yıkanmadan da denenmeli bence. Acılı tavuk ketçaplı sosuyla pişiyor.
Sevgiler:).
aslı

 
At 18 Haziran 2008 15:18, Blogger Gönül said...

oy oy kıyamam ben sanaaaa naslda misafir ağırlarmışda mutluluğunu paylaşırmış bizlerle...canım benim daim olsun misafirlerin bereketin mutluluğun...öpüyorum süper hazırlanmışsın ellerine sağlık..sevgilerimle canikom

 
At 18 Haziran 2008 17:29, Blogger butterfly said...

Gönülcüm yine sevgi dolu, şirin mi şirin bir yorum bırakmışsın:). Yazdıkların için teşekkürler canım.
Sevgiler..
aslı

 
At 19 Haziran 2008 16:10, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım ne güzel evinde misafir bile ağırlamaya başlamışsın.Çok da nefis bir menü hazırlamışsın.Ellerine sağlık canım.Sevgiler

 
At 20 Haziran 2008 15:10, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Aslıcığım demek ilk misafir ağırlama faslını başarıyla atlattın... Menü harika... Ellerine sağlık...

Sofranızda ağız tadıyla nice misafirler ağırlamanız dileğiyle...

Sıcacık kocaman sevgiler...

 
At 20 Haziran 2008 16:43, Blogger Unknown said...

Aslı'cım ben yine uğradım sana kocaman öpücüklerimi bıraktım...

 
At 23 Haziran 2008 11:17, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkürler:). Kendi evimizde misafir ağırlamak çok büyük mutluluk verdi bizlere.
Sevgiler..
aslı

 
At 23 Haziran 2008 11:18, Blogger butterfly said...

Ayselcim gerçekten ilk misafir olayı çok stresliymiş, neyse alnımızın akıyla atlattık:). Çok da güzel vakit geçirdik.
Bütün güzel dileklerine teşekkür ederim canım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 23 Haziran 2008 11:19, Blogger butterfly said...

Deryacım hoşgeldin:).
Benden de kocamaaan öpücükler, sevgiler;).
aslı

 
At 16 Temmuz 2008 02:20, Blogger Unknown said...

Canım benim senin o güzel yemeklerinden tatma şansını bize verdiğin için biz teşekkür ederiz.O kadar güzeldi ki herşey hatırlarsan Çağatayla ikimiz gecenin sonunda patlamak üzereydik.Ama bir dahaki gelişimizde o kadar yorulmak yok tamam mı canım?İnşallah beraber daha nice yemeklerde misafir olucaz birbirimize.Tekrardan ellerine sağlık çooook öpüldünüz
Müşerref

 
At 16 Temmuz 2008 10:23, Blogger butterfly said...

Müşocum asıl biz çok mutlu olduk o akşam; peynir ekmek bile olsa sizin gibi candan dostlarla ziyafet olur zaten bize:). Yemekleri beğenmenize ayrıca mutlu oldum; pek belli etmedim ama o gün ilk sofra konusunda oldukça heyecanlı ve telaşlıydım:).
Daha nice sofralarda, dost kahkalarda buluşmak üzere;).
Siz de öpüldünüz...
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home