Salı, Eylül 16, 2008

İFTAR SOFRAMIZ VE FIRINDA BEŞAMEL SOSLU PATATES

Haftasonu; annemler, kayınvalidemler, abimler hep beraber bizde iftar yaptık.
Eh, yeni evli olunca misafir ağırlamaları hep heyecanlı geçiyor:). Gitgide alışsam da bu heyecan sanırım bende hep olacak.

Neyse ki Pazar günü olan iftarımızın hazırlıklarına Cumartesi’den başladım da kendimi tek güne sıkıştırmadım.
Tüm aile çok güzel bir akşam geçirdik. Evimizde, soframızda şen kahkahaların yükseldiğini duymak çok güzeldi:).

Fotoğrafta yemeklerin hepsi görünmese de iftar menümüz şöyle idi:

(menüdeki yemeklerin bazılarının isimlerinin üzerine tıklayınca daha önce verdiğim tariflerine ulaşabilirsiniz)

İftariyelikler (Hurma, kuru incir, günkurusu kayısı, ceviz, badem, fındık, zeytin, peynir..vs)
Sütlü Mercimek Çorbası
Mantarlı Salçalı Biftek
Şehriyeli Pirinç Pilavı
Fırında Beşamel Soslu Patates
Ispanaklı-Hellim Peynirli Börek
Mevsim Salatası
Közlenmiş Kırmızı Biber Turşusu
Zeytinyağlı Pırasa
Fırın Sütlaç

Yemekler sofraya aceleyle gelince hepsini fotoğraflayamadım. Sofra fotoğrafında yer almasa da “Fırında Beşamel Soslu Patates” en beğeni toplayan yemeklerdendi. Bu bir porsiyonluk fotoğrafı ben daha sonra çektim, fikir vermesi açısından.
Bana çok pratik gelen ve her et yemeğinin yanına garnitür olarak kullanılabilen bu patatesli tarif kısaca şöyle:



FIRINDA BEŞAMEL SOSLU PATATES

Malzemeler:

3 adet büyükçe patates
5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
kaşar rendesi (miktarı isteğe bağlı)
tuz

Yapılışı:

Öncelikle patatesleri haşlayıp kabuğunu soyuyoruz. Diğer tarafta tereyağında unu kavurup unun kokusu çıkınca, sütü ekliyor ve tuz ilave edip, karıştırarak pişiriyoruz. Pişen beşamel sosa kaşar rendesinin bir kısmını ekleyip iyice karıştırıyoruz. Haşlanan patatesleri küp küp doğrayarak beşamel sosa ilave edip sosla iyice bütünleşene kadar karıştırıyoruz. Bir fırın kabına bu karışımı yayıp üzerine kaşar rendesi serpip kaşarlar kızarana dek 180°C’ de pişiriyoruz, sıcak sıcak servis ediyoruz.

Afiyet Olsun:).

Etiketler: ,

34 Comments:

At 16 Eylül 2008 11:42, Blogger Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

Yemeklerin yanına güzel bir alternatif olmuş. Ellerine sağlık.
Yasemin

 
At 16 Eylül 2008 11:47, Anonymous Adsız said...

Canım kelebeğim, ne hoş bir masa olmuş bu böyle..

Ne güzel aileyle geçirilen dakikalar..

Öpüyorum hayatım

sıcacık sevgiler

 
At 16 Eylül 2008 12:02, Blogger Leziz Sofralar said...

Ellerinize saglik menü sofra harika görünüyor,kim bilir tüm aile bir araya gelince o masada ne güzel muhabbetler yapilmistir...

sevgiler...

 
At 16 Eylül 2008 12:51, Blogger butterfly said...

Yasemincim gerçekten de hemen hemen her et yemeğiyle güzel giden basit bir tarif bu.
Yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 16 Eylül 2008 12:53, Blogger butterfly said...

Zerrincim çok teşekkürler:). Bu masayı asıl güzel yapan tüm aile birlikte olmaktı gerçekten de..
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 16 Eylül 2008 12:55, Blogger butterfly said...

Sevalcim çok teşekkürler:). Gerçekten de beraber olmak çok güzeldi.
Sevgiler..
aslı

 
At 16 Eylül 2008 13:53, Blogger Baharcicegi said...

Güzel kelebegim ilk iftar misafirlerini agirlamak tabiki heyecanli olmustur,menü cok zengin ve nefis olmus ellerine saglik canim

 
At 16 Eylül 2008 14:44, Anonymous Adsız said...

sonunda beklediğimiz sofralar aslı ellerine sağlık...renkli bardaklara bayıldım ;)

EsMa

 
At 16 Eylül 2008 14:49, Blogger saniyesultan said...

merhaba sitenizi yeni fark ettim,mercimek çorbanızı deneyeçeğim.ellerinize sağlık....

 
At 16 Eylül 2008 15:09, Blogger neslihan erzincan özgür said...

Canım ellerine sağlık,sofran çok şık ve doyurucu görünüyor,menü şahane,patatesinden deneyeceğim.ailecek geçirilen iftarın tadı bir başka oluyor gerçekten.iyi iftarlar diliyorum.sevgilerimle...

 
At 16 Eylül 2008 16:35, Blogger butterfly said...

Baharçiçeğim gerçekten çok heyecanladım:).
Yazdıkların için çok teşekkürler canım:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 16 Eylül 2008 16:36, Blogger butterfly said...

Esma'cım ben de çok seviyorum o bardakları, küçük ve renkli oluşları çok sevimli gelmişti alırken:).
Soframı beğendiğine sevindim canım.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 16 Eylül 2008 16:38, Blogger butterfly said...

Saniyecim umarım bundan böyle sık sık karşılıklı ziyaretler yaparız:).
Mercimek çorbasını kesinlikle tavsiye ederim, herkes bayılıyor bu çorbaya.
Sevgilerimle...
aslı

 
At 16 Eylül 2008 16:39, Blogger butterfly said...

Neslihancım bu güzel cümlelerine çok teşekkür ederim:).
Umarım tarifi dener ve memnun kalırsın canım.
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

 
At 16 Eylül 2008 23:26, Blogger Safiye said...

masanız çok cici görünüyor açısı da benim evim gibi aynı..Camın yeri yani :)) sofradakiler de tam taze gelin eşyaları yani..Allah hayırlı ugurlu bşir evlilik yalamanızı nasıp etisn..
sevgilerimle..

 
At 17 Eylül 2008 00:08, Anonymous Adsız said...

çok güzel bir masa.ne kadar güzel bir telaş olmuştur senin için.sanırım evlendiktn sonraki ilk iftar davetin.

tekrar gorusmek uzere hoscakal...

 
At 17 Eylül 2008 10:45, Blogger butterfly said...

Safiye kesinlikle çok iyi analiz etmişsin. Daha dört buçuk aylık evliyim:). Günden güne alışıyorum bu yeni düzene.
Yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 17 Eylül 2008 10:46, Blogger butterfly said...

Denizcim çok teşekkürler:).
Evet bu benim ilk iftar davetimdi. Oldukça heyecanlı bir o kadar da güzel bir akşamdı benim için..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 17 Eylül 2008 12:04, Blogger Unknown said...

Aslı'cım ne kadar şık bir sofra,çok leziz tarifler ne mutlu sana maaile buluşmuşsunuz ağız tadınız daim olsun,ellerine ve emeğine sağlık,öptüm..

 
At 17 Eylül 2008 14:37, Blogger butterfly said...

Deryacım bütün o güzel sözcüklerin için teşekkür ederim:).
Çok öpüyorum.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 18 Eylül 2008 04:02, Blogger ~Semra Mutfakta~ said...

SÜPER BİR MASA ELLERİNE SAĞLIK.

 
At 19 Eylül 2008 09:17, Blogger butterfly said...

Semracım çok mutlu oluyorum böyle güzel sözler karşısında:).
Çok teşekkürler.
Sevgiler..
aslı

 
At 19 Eylül 2008 11:40, Blogger alkım akkurt akyalçın said...

merhaba sofranız ve yemekleriniz harika gözüküyor beşamel soslu patatesi bende cok sık yaparım ve yiyen herkes bayılır ama ben daha az kızartıyorum peynirleri ve birde cedar peynirle deneyin isteseniz oda harika olur sevgiler alkım elmanınkabugu.blogspot.com

 
At 19 Eylül 2008 15:12, Blogger butterfly said...

Alkım yorumun ve tavsiyelerin için çok teşekkürler.
Cedar peyniri deneyeceğim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 20 Eylül 2008 10:35, Blogger banu kırmızıgül said...

canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor. iyi hafta sonları sevgılerımle..

 
At 21 Eylül 2008 16:24, Blogger Unknown said...

Canım sobeledim seni sayfama uğrarsan sevinirim,öptüm...

 
At 21 Eylül 2008 23:09, Blogger Mutfak Havlusu said...

şık bir masa olmuş çok hoş,heyecanlı bir iftar olmuş herhal en güzle heyecanın eksik olmasın hep böyle sevinçle olsun inşAllah.

 
At 22 Eylül 2008 09:29, Blogger aslı'nın mutfağı said...

Adaşım, ellerine emeklerine sağlık.. Ah bir gün önceden mutfağa girişme olayını bilmez miyim :) Ben ilk zamanlarda 3-4 gün öncesinden sofrayı bile kuruyordum da herkes gülüyordu bana :) Telaşe işte.. Sofranızdan bereket eksik olmasın..

 
At 22 Eylül 2008 11:24, Blogger butterfly said...

Banu çok teşekkür ederim:).
Haftasonu pek internete giremediğimden yorumunu bugün görebildim; ben de sana güzel bir hafta dilerim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 22 Eylül 2008 11:28, Blogger butterfly said...

Deryacım teşekkürler, en kısa zamanda cevap vermeye çalışacağım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 22 Eylül 2008 11:35, Blogger butterfly said...

Zeynepcim anlamlı ve güzel dileklerin için çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 22 Eylül 2008 11:36, Blogger butterfly said...

Adaşım sen benden bile telaşlıymışsın:). Ben de şimdilerde oldukça alıştım, ilk zamanlardaki gibi elim ayağıma dolaşmıyor neyse ki.
Sevgilerimle:)))..
aslı

 
At 25 Eylül 2008 22:03, Anonymous Adsız said...

cok begendim

 
At 27 Eylül 2008 16:43, Blogger butterfly said...

Teşekkürler kelebekcim:).
Sevgiler.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home